ΕΜΠΟΡΙΟ: Μονοψήφια ανάπτυξη μόλις 4% εμφάνισαν, όπως μαθαίνει η στήλη, οι πωλήσεις των online super market το τέταρτο τρίμηνο του 2021.
Οι λόγοι για αυτή την κατακόρυφη υποχώρηση στον ρυθμό αύξησης των πωλήσεων, για μια δραστηριότητα που από τις αρχές της πανδημίας το 2020 εμφανίζει διψήφιο και σε κάποιες περιόδους τριψήφιο ποσοστό ανάπτυξης, είναι πολλοί. Οι δύο σημαντικότεροι είναι οι εξής:
Αφενός, η σύγκριση γίνεται με το τέταρτο τρίμηνο του 2020, όπου η αγορά βρισκόταν σε lockdown για μεγάλο χρονικό διάστημα και οι καταναλωτές είχαν βρει διέξοδο στα σούπερ μάρκετ, είτε στο φυσικό είτε στο ηλεκτρονικό τους δίκτυο. Αφετέρου, οι ανατιμήσεις και η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος επηρεάζουν φυσικά και το online grocery.
Ακόμη όμως και έτσι, η οριακή έστω ανάπτυξη στο ηλεκτρονικό εμπόριο των σούπερ μάρκετ, σε μια περίοδο όπου το φυσικό δίκτυο πιέστηκε σημαντικά, είναι αν μη τι άλλο σημαντική. Επιπλέον η ασθενική ανάπτυξη της συγκεκριμένης αγοράς που δεν αφήνει ακόμη κέρδη, δείχνει και τον δρόμο για τη δημιουργία μεγαλύτερων σχημάτων.
Ίδωμεν.
LA VIE: Η ηθοποιός Natalie Portman, γνωστή για τη δουλειά της στα Black Swan, Thor, κ.ά., επένδυσε πρόσφατα στη γαλλική εταιρεία La Vie, η οποία στον τελευταίο γύρο χρηματοδότησης «σήκωσε» 25 εκατ. ευρώ.
Η La Vie, παντελώς άγνωστη στην Ελλάδα, χρησιμοποιεί σόγια, ηλιέλαιο, κ.ά. για να παράγει φυτικό κρέας και συγκεκριμένα μπέικον… χωρίς κρέας. Iδρύθηκε το 2019 και τα κεφάλαια που συγκέντρωσε πρόσφατα θα τα χρησιμοποιήσει για να επεκταθεί σε ολόκληρη τη Γαλλία και την υπόλοιπη Ευρώπη.
Η La Vie δεν είναι η πρώτη εταιρεία vegan στην οποία επενδύει η ηθοποιός. Είχε προηγηθεί η επένδυσή της στην Oatly που παράγει γάλα βρώμης, στην οποία έχουν επενδύσει επίσης celebrities όπως η Oprah και ο Jay-Z.
Το επενδυτικό ενδιαφέρον των διάσημων ανά τον κόσμο για τις νεοφυείς vegan επιχειρήσεις έρχεται σε μια περίοδο όπου η συγκεκριμένη αγορά αναπτύσσεται με υψηλά διψήφια ποσοστά και στην Ελλάδα, με σημαντική μερίδα καταναλωτών (25% σύμφωνα με το Euromonitor International) να δηλώνει ότι προσπαθεί να περιορίσει την πρόσληψη κρέατος.
ΒΙΝΥΛΙΟ: Και εκεί που θα πίστευε κανείς ότι το βινύλιο χάθηκε στον χρόνο, τα στοιχεία που δημοσίευσε χθες η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ήρθαν να μας διαψεύσουν. Τον Νοέμβριο λοιπόν το λιανικό εμπόριο εγγραφών μουσικής και εικόνας, σε ειδικευμένα καταστήματα που εμπορεύονται μουσικούς δίσκους, κασέτες ήχου, βιντεοκασέτες, DVD και μαγνητοταινίες, παρουσίασε αύξηση 660% του τζίρου του.
Το φαινόμενο δεν είναι μόνο ελληνικό. Οι πωλήσεις άλμπουμ βινυλίου στις Ηνωμένες Πολιτείες αυξήθηκαν πέρυσι για 16η συνεχόμενη χρονιά.
Οι πωλήσεις των LP αυξήθηκαν πάνω από 50% πέρυσι, ξεπερνώντας τις πωλήσεις CD. Σύμφωνα με τα MRC Data, 41,7 εκατομμύρια LP πωλήθηκαν στις ΗΠΑ πέρυσι, πάνω από 45 φορές σε σύγκριση με το 2006, όταν ξεκίνησε η επιστροφή του βινυλίου. Σύμφωνα με την έκθεσή της, τα LP αντιπροσώπευαν το 38% των πωλήσεων άλμπουμ στις Ηνωμένες Πολιτείες!
SISLEY: Προσδοκίες καλλιεργεί η Sisley Paris με την απόφασή της να δραστηριοποιηθεί αυτόνομα στην Ελλάδα. Φήμες μάλιστα θέλουν τον γνωστό οίκο καλλυντικών να ετοιμάζει μεγάλα σχέδια, ακόμη και spa, αξιοποιώντας την τουριστική ανάπτυξη στη χώρα. Στην πραγματικότητα ο πήχης φαίνεται να μπαίνει λίγο πιο χαμηλά.
Σημειώνουμε ότι είχε παρουσία στην τοπική αγορά επί σειρά ετών μέσω του ομίλου Παπαέλληνα (Notos Com), ο οποίος πριν την κρίση διατηρούσε μακράν το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο διεθνών brands καλλυντικών.
Στα τέλη Νοεμβρίου του 2021, η Sisley ενεργοποίησε εταιρεία με τη νομική μορφή ΙΚΕ, τη Sisley Greece. Μάλιστα πληροφορίες αναφέρουν ότι μόλις πρόσφατα ολοκληρώθηκε και εθελούσια έξοδος για τα στελέχη που υποστήριζαν την ανάπτυξη της μάρκας με το προηγούμενο καθεστώς.
Ας σημειωθεί ότι η Sisley Greece εγκαινίασε την παρουσία της με κεφάλαιο 1 ευρώ (!) και διαχειριστής της είναι ο Philippe d'Ornano, o οποίος ανέλαβε τη θέση CEO στην οικογενειακή επιχείρηση των D'Ornano το 2013.
Στην Ελλάδα τώρα, ο οίκος δεν έχει μεγάλο μέγεθος ενώ τα προϊόντα του απευθύνονται σε κάπως... υψηλή εισοδηματική τάξη. Επίσης -μιας και διανύουμε περίοδο εκπτώσεων- δεν προσφέρθηκε φέτος έκπτωση από την εταιρεία πάνω από 15%…