Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

ΕΧΑΕ: Τα βαριά μπαγκάζια του Γιάννου Κοντόπουλου - Επιασαν οι… «κατάρες» για τις κολώνες του ΑΔΜΗΕ

Η επόμενη δύσκολη μέρα για τον νέο επικεφαλής της ΕΧΑΕ. Δύο χρόνια καθυστέρηση για το δίκτυο του ΑΔΜΗΕ και τη σύνδεση Πελοποννήσου.

Δημοσιεύθηκε: 24 Ιανουαρίου 2022 - 08:01

Load more

ΕΧΑΕ: Από το πρωί του Σαββάτου η στήλη σάς είχε ενημερώσει με απόλυτη ακρίβεια πού θα καταλήξει η διαδικασία για τον νέο CEO. Tώρα θα ασχοληθούμε με την επόμενη μέρα.

Η αλήθεια είναι ότι ο νέος CEO Γιάννος Κοντόπουλος ξεκινά θητεία με πολύ βαρύ φορτίο στα «μπαγκάζια» του. Ένα μέρος προέρχεται από το επίσης… βαρύ βιογραφικό του, το οποίο αποδεικνύει μεν την εμπειρία και γνώση του σε θέματα χρηματαγορών και επενδυτικού «strategy» σε μεγάλα σπίτια, όχι όμως εμπειρία και γνώση σε θέματα αγορών μετοχών και κυρίως στο «τρέξιμο» εταιρειών του τύπου της ΕΧΑΕ, όπως λένε με σκεπτικισμό κάποιοι απαιτητικοί… πελάτες.

Το πιο μεγάλο βαρίδι όμως αφορά τον εξαιρετικά άκομψο τρόπο με τον οποίο έφυγε ο προκάτοχός του (αφού υπέστη εξευτελιστικές επιθέσεις από μερίδα των ΜΜΕ) κι επιλέχθηκε «ομόφωνα» ο ίδιος.

Μεγάλο μέρος της αγοράς θεωρεί ότι η όλη υπόθεση ήταν μια απροκάλυπτη κυβερνητική παρέμβαση προκειμένου να αλλάξει η ηγεσία της ΕΧΑΕ και να τοποθετηθεί πρόσωπο «εμπιστοσύνης» της. Πιο συγκεκριμένα δε, της εμπιστοσύνης του επικεφαλής οικονομικού συμβούλου του πρωθυπουργού, Αλέξη Πατέλη. Μια παρέμβαση σε εισηγμένη εταιρεία, στην οποία το Δημόσιο δεν έχει καθόλου μετοχές, την εποχή της χρηστής εταιρικής διακυβέρνησης, βοήθειά μας!

Το γεγονός ότι Κοντόπουλος και Πατέλης γνωρίζονται αποδεδειγμένα πλέον από το 2004 κι έχουν διατελέσει στενοί συνεργάτες, ανεξαρτήτως του μεγέθους της φιλίας τους, δεν βοηθάει την κατάσταση.

Με άλλα λόγια, η αγορά περιμένει τώρα από τον κ. Κοντόπουλο περίπου να κάνει… θαύματα, αφού έχει και κυβερνητικές πλάτες. Αν δε ισχύει ότι η κυβέρνηση δεν ήταν ευχαριστημένη από τα επίπεδα των τιμών και τη «ζήτηση» του ΧΑ από εσωτερικό και εξωτερικό, τότε θαύματα θα πρέπει να περιμένει και το Μαξίμου.

Δεν είναι τυχαία και η πίεση που ασκήθηκε από μέρος της αγοράς στο παρασκήνιο, να έχει ο νέος CEO συγκεκριμένο mandate και στοχοθεσία ανά τακτά χρονικά διαστήματα, αφού προκειμένου να προσελκυστεί, χρειάστηκε και σημαντική αναβάθμιση των ήδη υψηλών αποδοχών της θέσης.

Το αν οι πιέσεις αυτές απέδωσαν, θα το μάθουμε σύντομα. Το κατά πόσον θα καταφέρει να «κάνει deliver» o κ. Κοντόπουλος, έστω και μακροπρόθεσμα, η στήλη δεν μπορεί να γνωρίζει. Του εύχεται όμως με κάθε ειλικρίνεια, επιτυχή θητεία.

Το Χρηματιστήριο είναι όντως ένας πολύτιμος και εξαιρετικά παραμελημένος από την πολιτεία θεσμός. Εκεί αρχίζουν και τελειώνουν αρκετά από τα προβλήματά του.

Για αυτό όμως έχουν μεγάλη ευθύνη και κάποιοι άλλοι. Τράπεζες και χρηματιστηριακές εταιρείες, που ενώ ξεκίνησαν μεγαλομέτοχοι της ΕΧΑΕ, κατέληξαν είτε μικρομέτοχοι είτε… παρατηρητές, στον βωμό του τότε εύκολου κέρδους.

Αν δεν ενδιαφέρθηκε για το σπίτι αυτός που ζει εκεί, ποιος να ενδιαφερθεί;

 

ΑΔΜΗΕ: Μονόδρομος, πλέον, είναι η εναλλακτική όδευση του Δυτικού Διαδρόμου στην Πελοπόννησο.
Πέντε μοναχές της Μονής Αγίων Θεοδώρων στα Καλάβρυτα κατάφεραν να μπλοκάρουν την ολοκλήρωση του έργου, που θα ήταν έτοιμο πριν από δύο χρόνια. Τις ενοχλούσαν, λέει, οι δύο πυλώνες που θα τοποθετούνταν μισό χιλιόμετρο μακριά από τη Μονή. Δεν ξέρουμε αν τις… καταράστηκαν, αλλά και πέτυχαν να επιβάλουν τη θέλησή τους.

Το βέβαιο είναι ότι τώρα θα χρειαστούν τουλάχιστον άλλα δύο χρόνια για να είναι έτοιμη να λειτουργήσει η διασύνδεση του Κέντρου Υπερυψηλής Τάσης Μεγαλόπολης με την υφιστάμενη γραμμή μεταφοράς 400 KV Αχελώου-Διστόμου. Ένα έργο έτοιμο κατά 98% και άκρως απαραίτητο για την έγχυση στο Σύστημα της συνολικής ισχύος της μονάδας φυσικού αερίου της ΔΕΗ στη Μεγαλόπολη, που σήμερα υπολειτουργεί, καθώς και την ανάπτυξη νέων έργων ΑΠΕ στην Πελοπόννησο. Γιατί το υφιστάμενο σύστημα μεταφοράς δεν μπορεί να διακινήσει σήμερα μεγαλύτερη ισχύ για την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας, αφού τα δίκτυα της περιοχής έχουν περιορισμένη χωρητικότητα.

Ο ΑΔΜΗΕ έχει ξεκινήσει ήδη τις διαδικασίες για την εναλλακτική όδευση του Δυτικού Διαδρόμου, που διευκολύνονται και από την πρόσφατη έγκριση από τη Διεύθυνση Αδειοδοτήσεων του ΥΠΕΝ της τροποποίησης της ΑΕΠΟ του 2014. Μια όδευση που παρακάμπτει τη Μονή και συνεπάγεται, εκτός από τον επιπλέον χρόνο κατασκευής και περισσότερα χρήματα.

Εκκλησία vs ενεργειακή ασφάλεια, σημειώσατε 1!

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων