ΠΕΙΡΑΙΩΣ: Μαζί με τις τιτλοποιήσεις και τις πωλήσεις χαρτοφυλακίων με μη εξυπηρετούμενα δάνεια, η Πειραιώς τελειώνει και με τις πωλήσεις μεμονωμένων δανείων, συνολικής απαίτησης 233 εκατ. ευρώ.
Ήδη έκλεισε την πώληση δανείων και λοιπών απαιτήσεων από εταιρείες Λογοθέτη, την υπόθεση της ξενοδοχειακής μονάδας στο Βελιγράδι, που είχε μείνει… ουρά από το Καζίνο Λουτρακίου, καθώς και μη εξυπηρετούμενα επιχειρηματικά δάνεια, συνολικής απαίτησης 56 εκατ. ευρώ. Μέσα στον μήνα τελειώνει η μεταβίβαση των δανείων εταιρειών, συμφερόντων Παπαναγιώτου.
Ειδικότερα, ολοκληρώθηκε, τον περασμένο Ιούνιο, η πώληση δανείων, με πρώτη υποθήκη επί ξενοδοχειακής μονάδας στο Βελιγράδι (project Danube). Η Πειραιώς εισέπραξε 18 εκατ. ευρώ και μεταβίβασε δάνεια, συνολικής πιστωτικής απαίτησης 59 εκατ. ευρώ.
Μέσα στον μήνα έκλεισε με τίμημα 12 εκατ. ευρώ η πώληση απαιτήσεων από επιχειρηματικά δάνεια 56 εκατ. ευρώ (project Svitlo), ενώ εντός του μήνα αναμένεται να ολοκληρωθεί η πώληση επιχειρηματικών δανείων εταιρειών συμφερόντων Παπαναγιώτου, συνολικού ύψους 118 εκατ. ευρώ.
Αγοραστής φέρεται να είναι εταιρεία συμφερόντων Γ. Παπαλέκα και το τίμημα ανέρχεται σε 28 εκατ. ευρώ.
ΛΙΜΑΝΙΑ: Ποιος να φανταζόταν ότι το Πέραμα θα βρισκόταν στην πεντάδα των ευρωπαϊκών λιμανιών που το 2020 κατέγραψαν τον μεγαλύτερο αριθμό επιβατών.
Κι όμως! Μπορεί την πρωτοκαθεδρία να τη διατήρησε σταθερά το λιμάνι της Μεσίνας στην Ιταλία, με 7,7 εκατ. επιβάτες, και να ακολούθησε στη σχετική κατάταξη το επίσης ιταλικό λιμάνι της επαρχίας του Ρέτζο-Καλάμπρια, ωστόσο δύο ελληνικά λιμάνια κατάφεραν να φιγουράρουν ψηλά στη λίστα. Ο λόγος για τα Παλούκια Σαλαμίνας, που… τερμάτισαν στην τρίτη θέση και το Πέραμα που βρέθηκε στην τέταρτη θέση, πάνω από τον Πειραιά, ο οποίος έμεινε έβδομος στη σειρά.
Για την ιστορία, πάντως, το 2020 ο συνολικός αριθμός των επιβατών που επιβιβάστηκαν και αποβιβάστηκαν στα λιμάνια της Ε.Ε. ήταν 231 εκατ., μειωμένος σχεδόν κατά 50% σε σχέση με το 2019.
DOΟR TO DOOR: Το αποτύπωμά της άφησε η πανδημία στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται με τη μέθοδο των πωλήσεων «πόρτα πόρτα».
Στην Ελλάδα, οι πιο αντιπροσωπευτικές εταιρείες απευθείας πωλήσεων είναι θυγατρικές πολυεθνικών και αναπτύσσονται κυρίως στον κλάδο καλλυντικών και συμπληρωμάτων διατροφής. Καθώς λειτουργούν με το μοντέλο της άμεσης επαφής με τον καταναλωτή, κυρίως μέσω επιδείξεων σε σπίτια, χώρους εργασίας ή αλλού, επηρεάστηκαν, όπως ήταν φυσικό, από τα lockdown και την αποφυγή συναθροίσεων.
Ενδεικτικά η Avon, είδε τις πωλήσεις της να υποχωρούν πέρυσι κατά περίπου 18% σε 12,8 εκατ. ευρώ από 15,7 εκατ. ευρώ. Δεν της έφτανε η πανδημία, έγινε πέρυσι τον Ιούνιο θύμα κυβερνοεπίθεσης σε ομιλικό επίπεδο, περιστατικό που είχε επίπτωση στα έσοδα. Η μητρική προχώρησε σε επενδύσεις και το κενό ασφάλειας έχει κλείσει ενώ επιπλέον έχει δεσμευτεί να υποστηρίξει τη δραστηριότητα στην Ελλάδα.
Για την Oriflame, δεν έχουμε επίσημα στοιχεία καθώς η εταιρεία είναι σε διαδικασία αναδιοργάνωσης και υιοθέτησης ενός νέου επιχειρηματικού μοντέλου. Ιδρύθηκε μια νέα νομική οντότητα, υποκατάστημα της Oriflame Cosmetics Global SA, για τη δραστηριότητα της Oriflame στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα τη διακοπή των κύριων δραστηριοτήτων της υφιστάμενης εταιρείας στις αρχές του 2020.
Η Amway, τέλος, διατήρησε ουσιαστικά τα μεγέθη της. Οι πωλήσεις της ανήλθαν το 2020 σε 5,3 εκατ. ευρώ, ενώ οι ζημιές μειώθηκαν σε 104 χιλ. από 834 χιλ. ευρώ. Τα ίδια κεφάλαια παραμένουν αρνητικά, αλλά έχει λάβει διαβεβαιώσεις από τη μητρική ότι μακροπρόθεσμα θα την υποστηρίξει οικονομικά...