ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ: Με «βαριά» επενδυτική πρόταση για τα ναυπηγεία φέρεται να συνδυάζει την προσφορά των φρεγατών της η βρετανική Babcock Ιnternational, προκειμένου να καταστήσει περισσότερο ελκυστικό το «πακέτο» για την ελληνική κυβέρνηση.
Δεδομένου ότι από ελληνικής πλευράς εκκίνησε ο διαγωνισμός για τα Ελληνικά Ναυπηγεία, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς ακριβώς θα μπορούσε να εξελιχθεί στην πράξη το βρετανικό ενδιαφέρον. Τo οποίο ωστόσο, φαίνεται να «αγκαλιάζει» τόσο τον Σκαραμαγκά όσο και την Ελευσίνα!
Στο μεταξύ, οι πληροφορίες ότι πήρε χρονική παράταση (για τον Σεπτέμβρη;) η απόφαση που αφορά στην επιλογή της νέας φρεγάτας που θα εξοπλίσει το Πολεμικό Ναυτικό, φέρνουν στο νου παλαιότερο σχόλιο της στήλης, που επεσήμανε τις πρακτικές δυσκολίες διαπραγμάτευσης και επιλογής, όταν υπάρχει μεν σαφής θέληση αξιοποίησης των ναυπηγείων της χώρας στο πρόγραμμα, αλλά δεν υπάρχει ξεκάθαρο «ιδιοκτησιακό» σε… κανένα από τα δύο!
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ: Την περασμένη εβδομάδα, τα βλέμματα ήταν στραμμένα στη Βρετανία και τις περιβόητες λίστες της. Η απόφαση άλλωστε να εντάξει και την Πορτογαλία στην «πορτοκαλί» κατηγορία προκάλεσε σοκ στην τουριστική και αεροπορική βιομηχανία, που απέμεινε ουσιαστικά χωρίς διαθέσιμο προορισμό για μαζικό τουρισμό.
Στην ηπειρωτική Ευρώπη, ωστόσο, κάτι φαίνεται να κινείται. Αν πιστέψουμε την ιστοσελίδα Skyscanner, οι κρατήσεις από Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία είναι αυξημένες κατά 52% την περασμένη εβδομάδα. Μάλιστα η Κρήτη φιγουράρει στους πλέον δημοφιλείς προορισμούς.
Αυτός είναι και ο λόγος που μεγάλοι οργανισμοί, όπως η TUI AG και η Easyjet, αυξάνουν τις πτήσεις τους εντός Γηραιάς Ηπείρου, όπου το τοπίο σε ό,τι αφορά τους περιορισμούς δείχνει πιο προβλέψιμο και μπορεί να βελτιωθεί ακόμα περισσότερο με την εφαρμογή του ψηφιακού πιστοποιητικού από 1η Ιουλίου.
Γιατί με τη Βρετανία, ποτέ δεν ξέρεις τι σου ξημερώνει…
ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ: Το ελληνικό παρθένο ελαιόλαδο χάνει μερίδια στον Καναδά, παρά το γεγονός ότι η ποιότητά του είναι γνωστή στην τοπική αγορά, λόγω της μεγάλης ελληνικής ομογένειας. Ο λόγος είναι ότι πάει ακόμη… με τον τενεκέ, όταν άλλες χώρες εφαρμόζουν επιθετική πολιτική μάρκετινγκ, παράλληλα με τις χαμηλές τιμές.
Αν και υπάρχουν ελληνικές μάρκες στα τοπικά δίκτυα γίνονται μεγάλες εισαγωγές ελαιόλαδου σε ανώνυμες μεγάλες συσκευασίες, με τον τενεκέ δηλαδή, ενώ προσφέρεται η δυνατότητα παράδοσης κατ’ οίκον.
Από την άλλη μεριά, η Τυνησία, χάρη στην επιθετική πολιτική μάρκετινγκ που εφαρμόζει και τις πολύ χαμηλές τιμές στο ράφι, βρίσκεται τα τελευταία χρόνια στις πρώτες θέσεις των χωρών-προμηθευτών ελαιολάδου στον Καναδά.
Ξεπέρασε την Ελλάδα μετά το 2017, την Ισπανία το 2018 και βρίσκεται πλέον στη δεύτερη θέση, πίσω μόνο από την Ιταλία.