ΟΛΑ ΤΟΥ... ΓΑΜΟΥ ΔΥΣΚΟΛΑ Ι: Τα μαθητικά τους χρόνια, όταν πήγαιναν σχολείο με το τάπερ και το παγουρίνο, θυμήθηκαν οι εργαζόμενοι στα εμπορικά κέντρα, καθώς άνοιξαν μεν, αλλά με τα καταστήματα εστίασης εντός τους να παραμένουν κλειστά. Ανάλογες αγωνίες καλούνται να ζήσουν και οι επισκέπτες καθώς αν χρειαστούν ένα μπουκαλάκι νερό, θα πρέπει να έχουν προνοήσει να το έχουν φέρει μαζί τους.
Πηγή «του κακού» που ήδη προκαλεί αρκετές διαμαρτυρίες είναι ότι δεν έχει επιτραπεί να λειτουργήσουν τα καταστήματα που προσφέρουν φαγητό και αναψυκτικά, ούτε με τη μέθοδο του take away.
Το ζήτημα δεν είναι αμελητέο για το προσωπικό των καταστημάτων, τους εργαζόμενους στην ασφάλεια και άλλα πόστα, που απασχολούνται επί 8ωρο. Σημειώνεται ότι στα malls απασχολούνται εκατοντάδες εργαζόμενοι, ενώ οι επισκέπτες είναι χιλιάδες.
Υπενθυμίζεται επίσης ότι ενώ για τα ανοιχτά malls στα Σπάτα, όπως το McArthurGlen και το Smart Park, υπήρξε άρση των περιορισμών για την υπηρεσία take away, δεν ισχύει το ίδιο για τα κλειστά εμπορικά κέντρα.
ΟΛΑ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ ΔΥΣΚΟΛΑ ΙΙ: Τα παραπάνω δεν αποτελούν τη μοναδική γκρίνια στον χώρο του εμπορίου. Στα παράδοξα της λειτουργίας της αγοράς υπό τους σημερινούς περιορισμούς είναι και η «καραμπόλα» με τα ραντεβού στα δημοφιλή επώνυμα καταστήματα.
Το πρόβλημα έχει να κάνει με τη δυσκολία των καταστηματαρχών να «διώξουν» πελάτες μετά το μισάωρο της προθεσμίας για τις αγορές τους εντός του καταστήματος κατόπιν του ραντεβού. Για παράδειγμα, αν θέλεις 10-15’ να διαλέξεις ένα παντελόνι, μια μπλούζα και ένα φόρεμα, δεν θέλεις άλλα 3-4’ τουλάχιστον να φορέσεις το καθένα, να τα δεις στον καθρέπτη και να πάρεις μια δεύτερη γνώμη;
Αν προλάβεις, ακολουθεί ο χρόνος στο ταμείο...
Τα 30’ αποδεικνύονται λίγα κι αυτό είναι πρόβλημα για τους επόμενους πελάτες που προσέρχονται στην ώρα τους στο κατάστημα, αλλά περιμένουν στην πόρτα μέχρι να βγουν οι αργοπορημένοι.
Δεν λείπουν φυσικά οι διαμαρτυρίες, διότι πέρα από τα καταστήματα και οι καταναλωτές τηρούν ατζέντα. Κι ένα ραντεβού που δεν θα γίνει στην ώρα του σε ένα κατάστημα μπορεί να στοιχίσει την ακύρωση ενός άλλου ραντεβού που έχει κλειστεί λίγο αργότερα σε άλλο.
Το πρόβλημα το έχουν λύσει πάντως μικρότερα καταστήματα: οι πελάτες εξυπηρετούνται και επιτόπου, με ένα sms που θα στείλει ο πωλητής στον πελάτη με δια ζώσης συνεννόηση.
Όλα με τήρηση αποστάσεων: ο ένας μέσα κι ο άλλος έξω από το κατάστημα.