Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

H έκπληξη της Alpha Bank, τα... βαφτίσια στο Ανάπτυξης και η επιστροφή των μεγάλων στη λιανική

Μικρό το ενδιαφέρον μικρών εμπόρων για το πρόγραμμα που χρηματοδοτεί τη δημιουργία e-shop. Ποια πολυκαταστήματα ρίχνονται στη μάχη μετά την αλλαγή στο όριο πελατών.

Δημοσιεύθηκε: 12 Απριλίου 2021 - 08:29

Load more

E-ΛΙΑΝΙΚΟ: Περίπου να βαφτίσει το κρέας... ψάρι φαίνεται πως προσπάθησε το υπουργείο Ανάπτυξης, σχολιάζοντας το αποτέλεσμα της προκήρυξης για το πρόγραμμα που έδινε τη δυνατότητα σε μικρές εμπορικές επιχειρήσεις να δημιουργήσουν e-shop, προσφέροντας χρηματοδότηση έως 5.000 ευρώ.  

Το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων ανακοίνωσε ότι στο πλαίσιο της δράσης, υποβλήθηκαν 11.503 αιτήσεις από εμπορικές επιχειρήσεις, με το ύψος της αιτούμενης χρηματοδότησης να ανέρχεται στα 53,6 εκατ. ευρώ. Μάλιστα το υπουργείο γνωστοποίησε ότι «μετά την επιτυχή εξέλιξη του α' κύκλου, προγραμματίζει την προκήρυξη β' κύκλου της σχετικής δράσης εντός του Απριλίου, με τον υπόλοιπο προϋπολογισμό», δηλαδή τα 26,4 εκατ. ευρώ που δεν διατέθηκαν.

Τα στοιχεία δεν φαίνεται να δικαιολογούν αυτή τη θετική ανάγνωση. Για το συγκεκριμένο πρόγραμμα, έχουν προϋπολογισθεί 80 εκατ. ευρώ και με την προκήρυξη της δράσης στο υπουργείο γινόταν λόγος για αύξηση του προϋπολογισμού, ώστε να καλυφθεί η υπερβάλουσσα ζήτηση που ανέμεναν από τον εμπορικό κόσμο.

Δυστυχώς, όμως, οι εκτιμήσεις για το εύρος των αιτήσεων δεν επιβεβαιώθηκαν. Αυτό που επιβεβαιώθηκε, είναι η δύσκολη κατάσταση που επικρατεί στην πραγματική οικονομία, καθώς από τις 228.000 εμπορικές επιχειρήσεις (στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ) εκτιμάται ότι μόλις οι 25.000 διαθέτουν e-shop. Δηλαδή, από μια δυνητική δεξαμενή 200 και πλέον χιλιάδων επιχειρήσεων, μόλις 11.503 εκδήλωσαν την πρόθεση να λάβουν -τζάμπα - χρήμα για να στήσουν e-shop.

 

METRO: Στην πλατφόρμα B2B e-shop για επαγγελματίες εστιάζει τώρα τη στρατηγική της η METRO, με στόχο ενεργοποίησή της εντός του 2021. Ηδη άλλωστε ολοκλήρωσε τα σχέδια για την εξυπηρέτηση καταναλωτών στο online κανάλι με την πλήρη απορρόφηση της Νet Spirit.

Νωρίτερα είχε εξαγοράσει το σύνολο των μετοχών της.

 

ΠΟΛΥΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ: Μετά τα πολυκαταστήματα, οι μεγάλοι παίκτες του λιανεμπορίου μπαίνουν ένας ένας στο παιχνίδι του ανταγωνισμού. Η κατάργηση του πλαφόν των 20 ατόμων «λύνει τα χέρια» σε επιχειρηματίες με καταστήματα μερικών χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων, που έμειναν κλειστά ή λειτούργησαν μόνο με τη μέθοδο click away την τελευταία εβδομάδα.

Η ΙΚΕΑ ανακοίνωσε ότι επεκτείνει από σήμερα 12/4 το click inside, μοντέλο που λειτούργησε την τελευταία εβδομάδα για το κατάστημα του Πειραιά, σε όλα τα κέντρα παραγγελιών & παραλαβών και στο ΙΚΕΑ Πάτρας και από 13/4 στα καταστήματα ΙΚΕΑ Αεροδρομίου, Κηφισού, Θεσσαλίας και ΙΚΕΑ Ιωαννίνων. Ο διαθέσιμος χρόνος στο κατάστημα για κάθε καταναλωτή που θα κλείσει ραντεβού είναι μία ώρα.

Στα 30 λεπτά έχει θέσει το όριο εντός του καταστήματος η δανέζικη Jysk. Το ίδιο όριο είχε ορίσει η Jumbo από την περασμένη εβδομάδα ενώ για το click away έχει θέσει όριο για τις αγορές μέσω προ παραγγελίας τα 20 ευρώ (και άνω).

Με click inside υποδέχονται καταναλωτές και τα παιχνιδάδικα όπως ο Μουστάκας ενώ στον ανταγωνισμό της αγοράς παιχνιδιού και λαμπάδας ενόψει Πάσχα έχουν μπει και όλοι οι μεγάλοι λιανέμποροι όπως Public, Πλαίσιο κ.ο.κ.

Εν τω μεταξύ ανοίγει σήμερα το attica στο City Link, υποδεχόμενο καταναλωτές σε όλους τους ορόφους και όχι μόνο στο ισόγειο ενώ «κανονικά» λειτουργούν τα Notos, οι αλυσίδες καλλυντικών, οι αλυσίδες ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών ειδών Media Markt, Κωτσόβολος, αλλά και οι Leroy Merlin και Praktiker.

 

ΤΡΑΠΕΖΕΣ-ΝΕΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΓΙΑ NPEs: Τα επικαιροποιημένα σχέδιά τους για τους στόχους μείωσης των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων τους (Non Performing Exposures - NPEs) κατά την τριετία 2021-23 υποβάλλουν στον SSM, ως το τέλος του μήνα, οι συστημικές τράπεζες. Και όπως όλα δείχνουν, αναμένονται εκπλήξεις.

Η Εθνική, όπως αποκαλύπτει στις οικονομικές καταστάσεις, θα δηλώσει ως στόχο την υποχώρηση του NPE ratio σε επίπεδα χαμηλότερα του 5% ως το 2023. Αντίστοιχοι είναι και οι στόχοι της Eurobank.

Η Alpha, που ήταν ως τώρα η πιο φειδωλή στην παροχή μεσοπρόθεσμων στόχων για τη μείωση των NPEs και τις προοπτικές κερδοφορίας της σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, θα παρουσιάσει το νέο της στρατηγικό σχέδιο στο τέλος του μήνα.

Στην αγορά ακούγεται ότι θα περιλαμβάνει εκπλήξεις, με νέες συναλλαγές NPEs και επίτευξη απόδοσης ιδίων κεφαλαίων άνω του 10% εντός τριετίας.

 

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων