Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Η Κάρτα Ελέγχου Θορύβου, τα 60 ΦΕΚ και η υποκρισία

Το απόλυτο μπάχαλο επικρατεί με τις πολλαπλές αλλά και ανολοκλήρωτες ρυθμίσεις για τα επίπεδα θορύβου. Η παραβίαση των κοινοτικών κανόνων και τα... 60 ΦΕΚ!

Δημοσιεύθηκε: 16 Ιουλίου 2020 - 08:02

Load more

Περίπου 60 ΦΕΚ έχουν εκδοθεί από το 1976 μέχρι σήμερα, με ρυθμίσεις για τα επίπεδα θορύβου στο περιβάλλον, που αποτελεί πλέον τεράστιο ζήτημα για τους κατοίκους της Ελλάδας.

Στο χάος με τις εξατμίσεις δικύκλων έχει προστεθεί η απίστευτη κατάσταση με τις «φυσούνες» που χρησιμοποιούν όσοι καθαρίζουν πεζοδρόμια και τα κοπτικά μηχανήματα κηπουρών, τα κομπρεσέρ κ.λπ.

Μιλάμε για την απόλυτη παραβίαση των κοινοτικών οδηγιών για τα επίπεδα θορύβου, με την κατάσταση να είναι ακόμα χειρότερη για τους επιβάτες του μετρό και του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου καθώς σε πολλούς συρμούς δεν μπορείς να γλιτώσεις ούτε φορώντας ακουστικά!

Από το 2014 υπάρχει ο κοινοτικός κανονισμός 540/2014, που δεν έχει ενσωματωθεί στην ελληνική νομοθεσία, και προβλέπει συμμόρφωση των εταιρειών ανταλλακτικών αντικατάστασης εξατμίσεων με τα όρια που τίθενται.

Από το 2010 έχει θεσπιστεί στην Ελλάδα, με τον νόμο 3897, η Κάρτα Ελέγχου Θορύβου (ΚΕΘ), χωρίς να εκδοθούν ποτέ μια σειρά από Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις (ΚΥΑ) με τις οποίες θα καθορίζονταν, πρώτον, η μορφή και το περιεχόμενο της Κ.Ε.Θ., οι προϋποθέσεις, ο τρόπος και η διαδικασία χορήγησής της, η όλη διαδικασία και τα κριτήρια ελέγχου θορύβου, η συχνότητα διενέργειας του ελέγχου αυτού, η διαδικασία αξιολόγησης, αδειοδότησης και εποπτείας των φορέων έκδοσής της, οι προϋποθέσεις έναρξης του θεσμού σε ένα νομό και κάθε άλλο, σχετικό με τα ανωτέρω, θέμα και, δεύτερον, το ειδικό τέλος το οποίο επιβάλλεται για τον έλεγχο των μοτοσικλετών, των μοτοποδηλάτων και τρίτροχων οχημάτων από τα Δημόσια Κ.Τ.Ε.Ο. για τον ειδικό έλεγχο θορύβου.

Μετά τις ΚΥΑ προβλεπόταν η έκδοση αποφάσεων των τότε νομαρχών για τον χρόνο εφαρμογής, ο καθορισμός της συνεργασίας με τις τοπικές υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κ.λπ.

Πριν από λίγους μήνες, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γ. Κεφαλογιάννης είχε δηλώσει στη Βουλή, απαντώντας σε σχετική ερώτηση της κας Φ. Πιπιλή, πως «εξετάζεται» επιτέλους η εφαρμογή της ΚΕΘ. Θα προβλέπονται διοικητικές κυρώσεις για τους παραβάτες, αν και όποτε εντοπιστούν!

Αυτοί οι έλεγχοι, όπως επισημαίνουν άνθρωποι που ασχολούνται με το θέμα, δεν λύνουν το πρόβλημα της διάθεσης εξατμίσεων ή άλλων συσκευών (από «φυσούνες» μέχρι κομπρεσέρ) που παραβιάζουν τα όρια των κοινοτικών οδηγιών από εμπόρους. Εκεί πρέπει να επικεντρωθούν οι έλεγχοι.

Λεπτομέρειες, θα πείτε, σε μια χώρα που δεν μπορεί να κλείσει δύο τρύπες σε κεντρικό δρόμο…

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων