To Euro2day.gr έχει αναφερθεί σε προηγούμενα δημοσιεύματά του (π.χ. στις 24/3 «Ασφαλιστικές εταιρείες: Πώς απέτρεψαν ζημιές στον κλάδο αυτοκινήτου» και στις 31/5 «Συναγερμός για ανανεώσεις συμβολαίων») τόσο στα οφέλη που αποκομίζουν οι ασφαλιστικές εταιρείες λόγω της μειωμένης οδικής κυκλοφορίας όσο και στις κινήσεις αρκετών εταιρειών του κλάδου να προσφέρουν εκπτώσεις τιμών και άλλα κίνητρα, προκειμένου οι πελάτες τους να ανανεώσουν τα συμβόλαιά τους.
Όλα δείχνουν πως σταδιακά θα πάμε μέσα στο επόμενο δίμηνο σε νέες μειώσεις τιμολογίων στον κλάδο οχημάτων, πέρα από το -40% που καταγράφηκε κατά την περίοδο της πολυετούς οικονομικής κρίσης.
Από την άλλη πλευρά, παράγοντες του κλάδου, όσο και αν θεωρούν εύλογη μια υποχώρηση τιμολογίων στον βαθμό που μειώνονται οι καταβαλλόμενες αποζημιώσεις, φοβούνται για το τι θα γίνει όταν η κυκλοφοριακή κίνηση επανέλθει στα «κανονικά» επίπεδα.
Γιατί -όπως λένε- εύκολα ένα τμήμα marketing μειώνει τα ασφάλιστρα, αλλά πολύ πιο δύσκολα τα αυξάνει.
Και αυτό, όταν με βάση τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, το άθροισμα των ζημιών και του λειτουργικού κόστους των ασφαλιστικών εταιρειών στον κλάδο οχημάτων διαμορφώθηκε στο 100% των εσόδων το 2018 και στο 96% το 2019.
Μιλάμε δηλαδή για έναν κλάδο που χαρακτηρίζεται από «φτωχά» περιθώρια κέρδους και ο οποίος εύκολα θα μπορούσε να περάσει «στο μείον»…