Δεν διέφυγαν της προσοχής των δανειστών τόσο το θέμα των διεκδικήσεων της Αττικός Ηλιος (όμιλος Μαντωνανάκη) από την ΕΤΑΔ όσο και αυτό του ασφαλιστικού ταμείου της ΕΤΕ, του ΛΕΠΕΤΕ.
Και όχι μόνο αυτό, αλλά αμφότερα κατατάσσονται ως δημοσιονομικοί κίνδυνοι για τον προϋπολογισμό στην έκθεση για την πέμπτη μεταμνημονιακή αξιολόγηση.
Όπως επισημαίνεται στην έκθεση, η υπόθεση της Αττικός Ηλιος βρίσκεται στο Εφετείο.
Για την περίπτωση του ΛΕΠΕΤΕ, η τυχόν επιπρόσθετη δημοσιονομική πίεση θα εξαρτηθεί από τη στιγμή που θα αποτυπωθεί στατιστικά η μεταφορά των ασφαλιστικών υποχρεώσεων στη Γενική Κυβέρνηση, καθώς και από τις αποφάσεις του ΣτΕ σε δύο εκκρεμούσες υποθέσεις που αφορούν όλα τα εμπλεκόμενα μέρη (κράτος, τράπεζα και συνταξιούχους).
ΕΛΠΕ: Την περαιτέρω ενίσχυση της θέσης του στην αγορά των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) εξετάζει ο όμιλος ΕΛΠΕ, μετά τη συμφωνία με τη γερμανική εταιρεία JUWI.
Με την παραπάνω συμφωνία, ο όμιλος ΕΛΠΕ θα αποκτήσει χαρτοφυλάκιο φωτοβολταϊκών, συνολικής ισχύος 204 MW, τα οποία βρίσκονται σε τελικό στάδιο αδειοδότησης για να ξεκινήσει η κατασκευή τους.
Την ίδια στιγμή, μέσω συμβούλου, η Ελληνικά Πετρέλαια βολιδοσκοπεί, όπως πληροφορείται ο Χαμαιλέων, εταιρείες με παρουσία στον τομέα των ΑΠΕ, επιδιώκοντας να αποκτήσει αξιοσημείωτο, για τα δεδομένα της εγχώριας αγοράς, χαρτοφυλάκιο αιολικών πάρκων.
Αν οι πληροφορίες ισχύουν, οι κινήσεις των ΕΛΠΕ και Motor Oil (σ.σ. απόκτηση φωτοβολταϊκών πάρκων 47 MW) δείχνουν ότι υπάρχουν λόγοι για τους οποίους ενεργοβόρες βιομηχανίες θέλουν να κτίσουν και να ενισχύσουν το «πράσινο» αποτύπωμά τους.
Ένας προφανής λόγος είναι η δημιουργία εναλλακτικών πηγών εσόδων, λόγω των τεχνολογικών εξελίξεων (ηλεκτροκίνηση).
Θα απαιτηθούν, όμως, αρκετά χρόνια για να υποστούν τα διυλιστήρια σοβαρή απώλεια εσόδων, λόγω της υποκατάστασης ντιζελοκίνητων και βενζινοκίνητων αυτοκινήτων από ηλεκτρικά.