Μέχρι πριν από λίγα χρόνια η πρακτική της συγκατοίκησης απασχολούσε τους φοιτητές εξ επαρχίας. Η κρίση ωστόσο ανάγκασε κατ' αρχάς τους επαγγελματίες να συστεγαστούν (δικηγόροι, γιατροί ακόμη και τεχνίτες) ενώ πολύ πρόσφατα η τάση άρχισε να αγγίζει και το λιανεμπόριο. Έτσι, εμφανίζονται πλέον συνεργασίες ισχυρών λιανικών σημάτων με σκοπό τη δημιουργία shop in a shop της μιας αλυσίδας μέσα σε προβεβλημένα σημεία πώλησης της άλλης.
Οι εμπορικοί χώροι μεγάλου εμβαδού, δεδομένων της καταναλωτικής ύφεσης και της μείωσης των πωλήσεων, εμφανίζονται συχνά ζημιογόνοι και αναποτελεσματικοί. Από την άλλη, εξακολουθούν να διατηρούν την αίγλη τους ως «ορόσημα» για τον καταναλωτή.
Η σύμπραξη μεταξύ διαφορετικών λιανικών concepts -με συχνά ολότελα διαφορετικό προϊόν και χαρακτήρα- φαίνεται να κερδίζει έδαφος, δημιουργώντας οφέλη για μισθωτές και εκμισθωτές. Η «συγκατοίκηση» εκτός από τη μείωση των εξόδων αποσκοπεί και στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας κάθε σημείου πώλησης με την προσδοκώμενη αύξηση της επισκεψιμότητας.
Η τάση πιστοποιήθηκε έναν χρόνο πριν όταν η Μαρινόπουλος συνέπραξε με την αλυσίδα Κωτσόβολος, μισθώνοντας χώρους για τη δημιουργία τριών καταστημάτων εντός των μεγάλων καταστημάτων Carrefour στην Αττική.
Ειδικότερα, η συνεργασία απέδωσε τρία σημεία Κωτσόβολος εντός των Carrefour στο Μαρούσι (στο εμπορικό κέντρο Avenue), στον Γέρακα και στον Άλιμο. Σύμφωνα με τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο της Κωτσόβολος, Ανδρέα Αθανασόπουλο, αυτή η πρωτοπόρα για την Ελλάδα συνεργασία απέδωσε οφέλη και στις δύο πλευρές, ενώ έδωσε στον καταναλωτή ένα πληρέστερο σημείο αγορών.
Σε μια αντίστροφη επιλογή, προχώρησε λίγο αργότερα η Μαρινόπουλος, συνεργαζόμενη με την αλυσίδα Χόντος, επιδιώκοντας να διεισδύσει σε γειτονιές αλλά και σε πολυσύχναστους εμπορικούς δρόμους, όπου δεν διέθετε παρουσία. Ειδικότερα, η Μαρινόπουλος μίσθωσε έναν όροφο στο ακίνητο του Χόντου που βρίσκεται στην Ιπποκράτους, στο κέντρο της Αθήνας, εγκαινιάζοντας ένα νέο σημείο πώλησης στην καρδιά της Αθήνας και σε μια περιοχή όπου δεν υπάρχει οργανωμένη μορφή λιανεμπορίου τροφίμων. Η σύμπραξη των δύο αλυσίδων αναμένεται δε να επεκταθεί και στο πολυκατάστημα Χόντος στην Πατησίων.
Στις αρχές του 2014, ο όμιλος Φουρλή, εξετάζοντας τα οφέλη αυτής της πρακτικής, αποφάσισε επίσης να συνεργαστεί με τη δημοφιλή σουηδική πολυεθνική αλυσίδα ρούχων H&M. Συγκεκριμένα, πρόκειται να μειώσει τον ιδιοχρησιμοποιούμενο χώρο στο κατάστημα ΙΚΕΑ των Ιωαννίνων, ώστε να παραχωρήσει χώρο για τη δημιουργία ενός καταστήματος Η&Μ, με άμεσο όφελος την είσπραξη ενοικίου, αλλά και την προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού καταναλωτών.