ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ: Η αλλαγή ιδιοκτησίας που επιτέλους συντελέστηκε, φέρνει ήδη πιο ενεργητική στρατηγική, με αυξημένη πλέον εξωστρέφεια. Μεταξύ των άλλων, όπως έπιασαν οι κεραίες της στήλης, η διοίκηση της εταιρείας υπό τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Σταύρο Κωνσταντά, έχει βάλει στο στόχαστρο την αγορά της Δυτικής Αττικής, όπου διαβλέπει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης του χαρτοφυλακίου της.
Στο πλαίσιο αυτό, μαθαίνουμε, έκλεισε συμφωνία για την ονοματοδοσία του Ολυμπιακού Κέντρου Άνω Λιοσίων, της μπασκετικής έδρας της ΑΕΚ, αλλά και κέντρου αθλητικής, πολιτιστικής και ψυχαγωγικής δραστηριότητας στην ευρύτερη περιοχή.
Αλλωστε, μετά από δύο χρόνια lockdown αναμένεται στον χώρο σημαντική έξαρση σε συναυλίες και άλλα events, στο πλαίσιο της γενικότερης αναβάθμισης της περιοχής. Θυμίζουμε ότι παραδίπλα, στην περιοχή της Φυλής, εκτυλίσσεται και το σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ για τη δημιουργία σύγχρονου logistic hub, που θα είναι το μεγαλύτερο στη νοτιοανατολική Ευρώπη.
MEDICON HELLAS-ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΘΡΑΚΗΣ: Προφανώς πρόκειται για εταιρείες με πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά, που δραστηριοποιούνται σε άλλους τομείς και γεωγραφικές περιοχές.
Το κοινό τους ωστόσο σημείο είναι ότι ωφελήθηκαν από την έλευση της πανδημίας: Τα ΠΛΑΘ, κατά τη διετία 2020-2021, αλλά και ως ένα μικρό βαθμό κατά το πρώτο φετινό τρίμηνο, λόγω των σχετικών προϊόντων που παρήγαγαν, ενώ η ΜΕΝΤΙ από το δεύτερο περυσινό εξάμηνο έως και σήμερα, λόγω των αυξημένων διαγνωστικών τεστ για τον κορωνοϊό.
Όπως τα Πλαστικά Θράκης έτσι και η Medicon Hellas είχε εξαιρετικό 2021, με αύξηση EBITDA από το 1,59 στα 5 εκατ. ευρώ, με εκτίναξη καθαρών κερδών από τις 753 χιλ. στα 3,07 εκατ. ευρώ και με μείωση του καθαρού της δανεισμού από τα 6,11 μόλις στο 1,75 εκατ. ευρώ! (ορισμένοι μέτοχοι μειοψηφίας εκφράζουν παράπονα, γιατί -παρά την ισχυρή ρευστότητα- φέτος δεν θα υπάρξει χρηματική διανομή προς αυτούς).
Επίσης, το πρώτο φετινό τετράμηνο εξελίσσεται πολύ καλύτερα από το αντίστοιχο περσινό, ωστόσο από τον Απρίλιο και μετά ο αριθμός των διαγνωστικών τεστ έχει περιοριστεί δραστικά και είναι αβέβαιο το πώς θα εξελιχθεί στη συνέχεια, καθώς εξαρτάται από την πανδημία.
Το «κακό» για ΠΛΑΘ και ΜΕΝΤΙ είναι πως οι τόσο υψηλές περυσινές κερδοφορίες πολύ δύσκολα θα επαναληφθούν στο ορατό μέλλον, στον βαθμό που αντιμετωπιστεί επαρκώς η πανδημία Covid-19.
Από την άλλη πλευρά ωστόσο, οι δύο όμιλοι… έπιασαν απ’ τα μαλλιά την ευκαιρία που τους δόθηκε, καταφέρνοντας να βελτιώσουν κατά πολύ τη ρευστότητά τους και να επιταχύνουν τις αναπτυξιακές τους κινήσεις στο κομμάτι των «παραδοσιακών» (που δεν σχετίζονται με την Covid-19) εργασιών τους, προς εξυπηρέτηση του μεσομακροπρόθεσμου συμφέροντος των μετόχων τους. Κάτι που θα φανεί στο μέλλον.
Ειδικότερα η Medicon Hellas ανεβάζει και φέτος τις πωλήσεις της προς τα νοσοκομεία και τις ιδιωτικές κλινικές, ενώ παράλληλα εντείνει τις προσπάθειές της στο υποσχόμενο μέτωπο των εξαγωγών. H μετοχή της διαπραγματεύεται στο ΧΑ με P/E γύρω στο 5 (με βάση τα περσινά καθαρά κέρδη) και οριακά πάνω από τη λογιστική της αξία.
ΜΑΣΟΥΤΗΣ: Πληθαίνουν οι φωνές της αγοράς που θέλουν τον Βορειοελλαδίτη επιχειρηματία και πρόεδρο της ΚΕΕ να βρίσκεται κοντά σε ένα ακόμη σημαντικό deal, για το οποίο σας είχαμε προϊδεάσει πρόσφατα.
Αν και τίποτε δεν έχει κλείσει, φίλοι της στήλης επιμένουν ότι ο Γιάννης Μασούτης βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με τους μετόχους του Bazaar. Πρόκειται για τον αδελφό και τη χήρα του εκλιπόντος Δήμου Βερούκα.
Το αν θα βγει λευκός καπνός από αυτές τις διαπραγματεύσεις μένει να φανεί.
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ: Κομβικό ρόλο σε αυτό το deal αλλά και σε άλλα που κυοφορούνται στον κλάδο, και είναι αρκετά, διαδραματίζει η υπάρχουσα οικονομική κρίση.
Τα νούμερα για αρκετούς, κυρίως μικρούς και μεσαίους, δεν βγαίνουν. Για να έχετε μια τάξη μεγέθους, ο λογαριασμός ρεύματος για ένα μικρό κατάστημα σούπερ μάρκετ από τις 30.000 ευρώ έχει πάει στις 90.000 ευρώ και το κόστος μισθοδοσίας για μια μικρή προς μεσαία αλυσίδα μετά την τελευταία αναπροσαρμογή του βασικού μισθού έχει αυξηθεί κατά 500.000 ευρώ σε επίπεδο εξαμήνου.
ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ: Και οι μεγάλοι όμως τα φέρνουν βόλτα με δυσκολία. Ο ΑΒ Βασιλόπουλος συνεχίζει να λειτουργεί με «κενό εξουσίας», κάτι που χτυπά όχι μόνο στο ταμείο αλλά και στις σχέσεις του με τους προμηθευτές, ακούει η στήλη.
LIDL: Σε άλλα νέα, το λιανεμπόριο κρατιέται από τις πωλήσεις των τροφίμων, γιατί όλες οι υπόλοιπες κατηγορίες καταρρέουν. Τα προϊόντα bazaar, που αποτελούν το 40% του τζίρου της Lidl, για παράδειγμα, έχουν γίνει για κάποιους απλησίαστα.
Μαχαίρι έχει πέσει στις αγορές απορρυπαντικών και ειδών προσωπικής φροντίδας.