Πολλά έχουν ειπωθεί από τότε που ο ΟΠAΠ άλλαξε χέρια, περνώντας σε ξένους μετόχους με μια σχετικά μικρή ελληνική συμμετοχή.
Αν όμως κρίνουμε από τον τρόπο που διαχειρίζεται το θέμα της δωρεάν διανομής μερικών εκατοντάδων αδειών πρακτορείων, τότε μπορούμε να πούμε πως αρκετά πράγματα έχουν αλλάξει προς το καλύτερο. Κι αυτό γιατί δεν πιστεύουμε ότι η διοίκηση του ΟΠΑΠ ως κρατικού μονοπωλίου θα έκανε αυτό που κάνει η τωρινή.
Κοινώς, να αναθέσει σε τρίτη, εξειδικευμένη εταιρεία για να κάνει συνεντεύξεις και να αξιολογήσει τους υφιστάμενους πράκτορες που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για να αποκτήσουν δωρεάν επιπλέον άδεια.
Με το παλαιότερο καθεστώς, το πιθανότερο θα ήταν η διοίκηση να έδινε τις άδειες για πρακτορεία σε εκείνους που είχαν το μεγαλύτερο «πολιτικό δόντι», π.χ. υπουργούς, βουλευτές, νομάρχες, δημάρχους κ.τλ. Πολύ περισσότερο, όταν τα ποσοστά που δούλευαν τα πρακτορεία ήταν υπερδιπλάσια κατά μέσο όρο σε σύγκριση με τα σημερινά (για όσους πράκτορες υπέγραψαν τα νέα συμβόλαια).
Σήμερα, όπως μαθαίνουμε, τα πρακτορεία δουλεύουν με ένα ποσοστό της τάξης του 8% κατά μέσο όρο για όλα τα παιχνίδια.
Αν και υπάρχουν διαφορές από περιοχή σε περιοχή, ακόμη και ανάμεσα στην ίδια περιοχή, ο μέσος ετήσιος τζίρος εκτιμάται σε 2 με 3 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με άτομα που ισχυρίζονται πως γνωρίζουν.
Ομως, εκείνο που θέλουμε να επισημάνουμε είναι η διαφορά φιλοσοφίας και αντίληψης που διακρίνει το σημερινό μάναζτμεντ και κατά συνέπεια τους βασικούς μετόχους σε σύγκριση με το παρελθόν.