Είναι γεγονός: Το πεδίο του digital marketing αλλάζει με ιδιαίτερη ταχύτητα. Μια συναρπαστική εποχή για τα brands, με αμέτρητες τεχνολογίες από τις οποίες μπορεί κανείς να επωφεληθεί, αλλά και νέες ευκαιρίες για να έρθει σε επαφή με τους καταναλωτές μέσα από αναρίθμητες πλατφόρμες! Χωρίς να το καταλάβουμε, το 2018 θα είναι εδώ και πολλοί από εμάς θα αναρωτιόμαστε: τι θα είναι αυτό που θα συνταράξει τον ψηφιακό κόσμο τη νέα χρονιά;
Εάν βρίσκεστε στη διαδικασία του προγραμματισμού για το budget και τη στρατηγική digital μάρκετινγκ που θα ακολουθήσετε το 2018, προφανώς είστε και στη διαδικασία εντοπισμού των τακτικών που θα πρέπει να ακολουθήσετε προς όφελος της επιχείρησής σας. Γι’ αυτό το λόγο, ζητήσαμε από τους ειδικούς του δικτύου της Action Global Communications να μας υποδείξουν τα σημαντικότερα trends για το 2018, για να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να εντοπίσουν τις καλύτερες ευκαιρίες και να μεγιστοποιήσουν το ROI.
Ιδού τα αποτελέσματα!
1. Influencer marketing
Το influencer marketing απογειώθηκε μέσα στο 2017. Απόδειξη αυτού, η πορεία της Action Digital, του εξειδικευμένου τμήματος του Ομίλου Επικοινωνίας Action Global Communications, που διεξήγαγε διπλάσιες καμπάνιες influencer marketing το τελευταίο 12μηνο, σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά. Ο νέος Ευρωπαϊκός Κανονισμός Γενικής Προστασίας Δεδομένων (GDPR), που θα τεθεί σε ισχύ τον Μάιο του 2018, επιδιώκει την προστασία και ενίσχυση της ιδιωτικότητας των προσωπικών δεδομένων για όλους τους Ευρωπαίους πολίτες – γεγονός το οποίο σημαίνει ότι οι διαφημιζόμενοι δεν θα είναι πλέον σε θέση να διεξάγουν εκστρατείες με τον ίδιο στοχευμένο τρόπο, όπως έκαναν μέχρι σήμερα. Ο Κανονισμός θα έχει πολύπλευρες συνέπειες για το influencer marketing και αναμένεται να αυξήσει τη δημοτικότητά του ακόμη περισσότερο, καθώς η αξιοπιστία άλλων μορφών διαδικτυακής διαφήμισης είναι πιθανό να μειωθεί.
Η Country Manager της Action Global Communications στο Κατάρ, Elise Zwein, και ο Account Manager της Action στη Βουλγαρία, Dimitar Delchev, συμφωνούν απόλυτα στην αυξανόμενη σημασία του influencer marketing το 2018. «Οι καταναλωτές απλά έχουν κουραστεί από τις παραδοσιακές διαφημίσεις. Πλέον διαβάζουν κριτικές από ανεξάρτητους influencers, που έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη του κοινού τους. Το Influencer marketing πρέπει να αποτελέσει μέρος της στρατηγικής επικοινωνίας κάθε εταιρείας το 2018». Από την πλευρά της η Αγγελική Κιοφίρη, Account Director της Action Global Communications στην Ελλάδα, επιβεβαιώνει ότι: «Το 2018 ακόμα περισσότερα brands θα χρησιμοποιήσουν το influencer marketing ως μέσο επικοινωνίας με τα κοινά τους που έχουν την τάση να αγνοούν τις άλλοτε παραδοσιακές στρατηγικές».
2. Video content
Η ζήτηση για video αυξάνεται με προοδευτικό ρυθμό και η κυριαρχία του εδραιώνεται καθώς αποτελεί ένα σημαντικό μέρος της online συζήτησης. Σύμφωνα με την εταιρεία Cisco System και το Visual Networking Index (VNI), το 82% του IP traffic μέχρι το 2021 θα προέρχεται από video. Ο Srdjan Crnogorac, Account Director της Action Global Communications στη Σερβία, παρατηρεί ότι: «Τα τοπικά κανάλια με τοπικό περιεχόμενο στο YouTube αρχίζουν να αποκτούν εξαιρετικά μεγάλο αριθμό followers ημέρα με την ημέρα». Το φαινόμενο αυτό δεν συμβαίνει μόνο στη Σερβία, αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο.
Πέραν όμως από ένα απλό video στο YouTube, η προώθηση μικρών video με διαφήμιση ή άλλο περιεχόμενο σε όλες τις πλατφόρμες social media είναι η τελευταία τάση για να προωθήσετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας και να πετύχετε ουσιαστική επαφή με το κοινό σας. Σύμφωνα με το HubSpot, το 43% των online users θα ήθελε να δει περισσότερο video content από τους marketers, ενώ παράλληλα το 48% των marketers σχεδιάζει να εντάξει το YouTube στην επόμενη καμπάνια marketing τους. Στο σημείο αυτό, υπάρχει ένα ακόμα στοιχείο που πρέπει να γνωρίζετε: σχεδόν το 50% των χρηστών του internet αναζητούν videos που σχετίζονται με ένα προϊόν ή μία υπηρεσία που τους ενδιαφέρει πριν επισκεφθούν μια ιστοσελίδα!
3. Personalisation
Μοναδικές εμπειρίες πελατών – για σκεφτείτε το λίγο, γιατί θα είναι μια από τις πιο σημαντικές τάσεις του 2018. Ο Δημήτρης Κούρτουλος, Marketing Executive της Action Digital στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στην Κύπρο, φέρνει στην προσοχή μας ένα πρόσφατο σχόλιο του Keith Weed, Chief Marketing and Communications Officer στη Unilever, ο οποίος τόνισε χαρακτηριστικά: «Πιστεύω ότι στο μέλλον θα δημιουργούμε brands που θα απευθύνονται στη μονάδα». Τι σημαίνει όμως αυτό; Με απλά λόγια, δείχνει ότι το marketing θα γίνει πια τόσο εξατομικευμένο που θα πρέπει να αντιμετωπίζετε το κοινό με τον ίδιο τρόπο που θα αντιμετωπίζατε ένα άτομο. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας, το οποίο πρέπει να είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες κάθε πελάτη.
Εξαιρετικό παράδειγμα είναι το Amazon Dash Button, όπου μπορεί κανείς να αγοράσει προϊόντα με ένα απλό άγγιγμα, με βάση τι έχει παραγγείλει προηγουμένως. Η συγκεκριμένη δυνατότητα καθιστά την όλη αγοραστική διαδικασία πιο σύντομη, εύκολη και εντελώς εξατομικευμένη. «Πρέπει να βρούμε τρόπους να παραλείψουμε τις περιττές πληροφορίες που δεν θέλει να δει ο πελάτης, κάνοντας τη διαδρομή από το awareness στο conversion όσο πιο αποτελεσματική και εύκολη γίνεται», καταλήγει.
4. Τεχνητή Νοημοσύνη (AI)
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη φέρνει την επανάσταση στο digital marketing, με τις έξυπνες μηχανές, οι οποίες μπορούν να σκεφτούν και να αντιδράσουν όπως ο άνθρωπος. Αυτό με τη σειρά του οδηγεί στο machine learning, το οποίο αποτελεί μεγάλο θέμα συζήτησης στις μέρες μας, με τις εταιρείες και τους marketers να φαίνονται έτοιμοι να αξιοποιήσουν τη δύναμη της Τεχνητής Νοημοσύνης προκειμένου να αυξήσουν την ικανοποίηση πελατών, αλλά κυρίως τις πωλήσεις, καθώς το παραδοσιακό funnel πωλήσεων φθίνει!
Οι ειδικοί της Action σε όλο το δίκτυο συμφωνούν ότι τα δεδομένα όπως τα γνωρίζουμε τώρα θα αλλάξουν, αποκτώντας μία εντελώς νέα διάσταση χάρη στην Τεχνητή Νοημοσύνη. Πέραν από την εξατομίκευση, οι καταναλωτές θα λαμβάνουν άμεση ανατροφοδότηση, θα μπορούν τα θέτουν τα αιτήματα τους και θα επωφελούνται από ειδικές προσφορές σε real time, και πολλά ακόμα.
Δεν έχετε πειστεί ακόμα για την Τεχνητή Νοημοσύνη; Ο Moe Khan, επικεφαλής Digital της Action Global Communications για τις χώρες του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου (ΣΣΚ), με έδρα το Ντουμπάι, επισημαίνει ότι τον περασμένο Οκτώβριο τα ΗΑΕ διόρισαν τον πρώτο Υπουργό Τεχνητής Νοημοσύνης, με στόχο την αύξηση του ΑΕΠ, τη βελτίωση της εκπαίδευσης, την ελαχιστοποίηση των προβλημάτων υγείας και πολλά άλλα! Διαβάστε περισσότερες πληροφορίες εδώ.
5. Virtual Reality (VR) και Augmented Reality (AR)
Ο Ahmed Amer, Country Manager της Action Global Communications στην Αίγυπτο, τονίζει ότι όλο και περισσότερες εταιρείες στη χώρα χρησιμοποιούν το virtual reality, ακολουθώντας το παγκόσμιο φαινόμενο της χρήσης του από διεθνείς κολοσσούς για να προσομοιώσουν μια εμπειρία στους δυνητικούς τους πελάτες. Δείτε απλά το video νέας γενιάς της Mercedes- Benz SL 360 κατά μήκος της όμορφης ακτής της Καλιφόρνια.
Το Augmented Reality (AR) – μια τεχνολογία που επαυξάνει την πραγματικότητα με computer-generated στοιχεία – είναι ακόμη κάτι που πρέπει να λάβουμε υπόψη. Ο Garen Meserlian, Digital Director της Action Digital, εξηγεί: «Οι πελάτες σήμερα θέλουν να βιώσουν ένα συγκεκριμένο προϊόν πριν το αγοράσουν και με τη χρήση των VR και AR, είναι κανείς σε θέση να κάνει ακριβώς αυτό, καθώς προσφέρουν μία ολοκληρωμένη εμπειρία». Το Ikea Place, η εφαρμογή της Ikea, αποτελεί ένα εξαιρετικό παράδειγμα, με τους χρήστες να έχουν την ευκαιρία να περιηγηθούν στον κατάλογο της εφαρμογής, που περιλαμβάνει περισσότερα από 200 προϊόντα, κρατώντας ψηλά το τηλέφωνο τους και τοποθετώντας σε digital μορφή καναπέδες, πολυθρόνες, τραπεζάκια καφέ και πολλά ακόμα οπουδήποτε επιθυμούν στο δωμάτιο τους.
6. Messaging apps και chatbots
Τα στατιστικά στοιχεία μιλούν από μόνα τους– 1,3 δισεκατομμύρια χρήστες είναι πλέον ενεργοί στο Facebook Messenger και ανταλλάσσουν περισσότερα από 2 δισεκατομμύρια μηνύματα μηνιαίως με επιχειρήσεις.
Εάν αναζητάτε την επόμενη επιτυχία σας στο B2B digital marketing, η ομάδα της Action Global Communications συμφωνεί ότι ο καλύτερος τρόπος για να τα καταφέρετε είναι τα chat-bots, τα οποία θα θριαμβεύσουν το 2018! Αποτελώντας μέρος του αυξανόμενου φαινομένου AI, αλλά και ένα αποτελεσματικό τρόπο ανταπόκρισης στις ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις των πελατών στον ψηφιακό τομέα, τα chat-bots είναι υπολογιστικά προγράμματα που μπορούν να επικοινωνούν με τους χρήστες/πελάτες μέσω μηνυμάτων, να δίνουν πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο ή ακόμα και να στέλνουν τις καλύτερες εκπτώσεις στα προϊόντα για τα οποία ενδιαφέρονται. Πώς μπορούν να βοηθήσουν την επιχείρηση σας; Μέσα από την αποτελεσματική επικοινωνία σε πραγματικό χρόνο, η οποία θα συμβάλει στη βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών.
7. Native advertising
Ο Anton Teretyshnyk, Country Manager της Action Global Communications στην Ουκρανία, επισημαίνει ότι το native advertising θα γίνει ακόμα πιο δημοφιλές το 2018, αποτελώντας ένα οργανικό μέρος της εμπειρίας του χρήστη, σε αντίθεση με τις τάσεις που έχουν αρχίσει ήδη να χάνουν έδαφος όπως οι διαφημίσεις pop up και τα banner. Παρόμοια με τα advertorials σε έντυπα μέσα, το native advertising είναι μία μορφή πληρωμένου περιεχομένου που δίνει στις επιχειρήσεις την ευκαιρία να διαφημίσουν με διακριτικό. έμμεσο τρόπο αγαθά και υπηρεσίες περισσότερο «οργανικά», χωρίς να παρεμβαίνουν στην εμπειρία χρήστη σε μία συγκεκριμένη πλατφόρμα.
Απλά ρίξτε μια ματιά στον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία Seven Seas – μια κορυφαία εταιρεία συμπληρωμάτων διατροφής στο Ηνωμένο Βασίλειο – χορηγεί μια σελίδα με θετικά νέα στην The Telegraph. Η παρουσία της εταιρείας είναι διακριτική αλλά αποτελεσματική, καθώς ενθαρρύνει τους αναγνώστες να συσχετιστούν θετικά με το brand Seven Seas, χωρίς να γίνεται επίμονη ή επεμβατική. Επίσης, στοχεύει μόνο το σωστό κοινό, που έχει ήδη δείξει ενδιαφέρον για την ενότητα lifestyle της Telegraph.
* Ο Γιώργος Σιάφης είναι Office Manager Ελλάδας στην Action Global Communications.
Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.