Ο manager χρειάζεται συνεργάτες και εργαζομένους ικανοποιημένους που να νιώθουν ότι μπορούν να αναπτύσσονται.
O επικεφαλής απαιτείται επίσης πέρα από το να κατευθύνει, να αναγνωρίζει τα επιτεύγματά τους αλλά και να είναι... προσιτός.
Ακολουθούν δέκα «κανόνες» που θα βοηθήσουν τους επικεφαλής αλλά και το σύνολο της ομάδας.
1.Μεταχειριστείτε τους εργαζομένους σαν ανθρώπινα όντα. Έχουν ζωή και εκτός επιχείρησης
2.Ακούστε προσεκτικά τί σάς λένε. Μην τους αφήνετε με την ιδέα ότι ακούσατε αλλά αγνοήσατε
3.Ξεκαθαρίστε τις προσδοκίες σας –και να είναι πολλές
4.Επιτρέψτε τους να αναπτύσσονται. Δώστε εκπαιδευτικές ευκαιρίες
5.Να είστε διαθέσιμος και προσιτός
6.Κρατήστε τους ενήμερους, όχι μόνον όσον αφορά στο αντικείμενό τους, αλλά και ευρύτερα
7.Να αναγνωρίζετε έμπρακτα τα επιτεύγματά τους, δημοσίως
8.Να είστε ανθρώπινος. Κρατώντας τις σωστές αποστάσεις, πλησιάστε
9.Να είστε δίκαιος. Όλοι κάνουμε λάθη, αξιοποιήστε τα
10.Να προσέχετε την εμφάνισή σας.
Αυτές είναι μερικές από τις βασικές αρχές του coaching, τεχνική και πρακτική η οποία θα παίζει όλο και μεγαλύτερο ρόλο στις επιχειρήσεις, αλλά και στις αθλητικές δραστηριότητες, κυρίως τις συλλογικές.