Καταρρέει το μερίδιο αγοράς της Apple στην Κίνα

Η εταιρία εστιάζει σε νέες περιοχές ανάπτυξης, καθώς καταρρέουν οι πωλήσεις των ακριβών συσκευών της. Στρέφεται σε ηλεκτρονικές πληρωμές, εφαρμογές και υπηρεσίες και επενδύει ένα δισ. στην κινεζική εταιρία τύπου Uber, Didi Chuxing.

Καταρρέει το μερίδιο αγοράς της Apple στην Κίνα

Η Apple «ανεβάζει ταχύτητα» προωθώντας νέες εφαρμογές και υπηρεσίες για να αναβιώσει την ανάπτυξη στην Κίνα, εν μέσω μιας βουτιάς στις πωλήσεις των ακριβών συσκευών της και τη στιγμή που τοπικοί αντίπαλοι διαβρώνουν το μερίδιο αγοράς της.

Για πολλούς Κινέζους καταναλωτές το να έχει κανείς στην κατοχή του μια συσκευή της Apple σήμαινε πως είναι πλούσιος και μοντέρνος, γεγονός που τα τελευταία χρόνια κατέστησε την Κίνα δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για την εταιρία τεχνολογίας, μετά τη Βόρεια Αμερική. Το τελευταίο τρίμηνο του 2015, πάνω από το 27% των εσόδων του κολοσσού προήλθε από την ασιατική χώρα, θυμίζει το MarketWatch.

Ωστόσο εγχώριοι ανταγωνιστές έχουν καταφέρει ισχυρό πλήγμα στην Apple, πιέζοντας το μερίδιο αγοράς της σε λιγότερο από 13% το πρώτο τρίμηνο του 2016, από 16% την ίδια περίοδο του 2015. Μάρκες όπως η Huawei, η Oppo και η Vivo, εμφανίζουν σταθερή άνοδο, με το μερίδιο της Huawei να ανεβαίνει σε 16% το πρώτο τρίμηνο, από 11%, και τις άλλες δύο εταιρίες να διπλασιάζουν το δικό τους.

Μεγάλη πτώση καταγράφουν και τα έσοδα της Apple από την Κίνα, αφού έχουν μειωθεί κατά 26% σε 12,49 δισ. το δεύτερο τρίμηνο, έναντι αύξησης 71% την ίδια περίοδο του περασμένου έτους. Οι μειούμενες κινεζικές πωλήσεις οδήγησαν σε τεράστια συνολική πτώση το Μάρτιο, οπότε ο κολοσσός εμφάνισε την πρώτη του τριμηνιαία υποχώρηση εδώ και 13 χρόνια.

Η εταιρία μετατοπίζει την προσοχή της σε νέες περιοχές ανάπτυξης, όπως είναι οι ηλεκτρονικές πληρωμές, οι εφαρμογές και υπηρεσίες, ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος Tim Cook κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στο Πεκίνο, στις 16 Μαρτίου. Ανακοίνωσε, επίσης, σχέδια για επένδυση αξίας ενός δισ. δολαρίων στην κινεζική εταιρία μεταφορών τύπου Uber, Didi Chuxing, στο πλαίσιο μιας στρατηγικής διαφοροποίησης προκειμένου να μην εξαρτάται η ανάπτυξη της Apple από τις πωλήσεις συσκευών.

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v