Αποσύρεται η Opel από τη Ρωσία

Κλείνει το εργοστάσιο της Opel στη Ρωσία, ανακοίνωσε η General Motors. Λόγος είναι οι αρνητικές προοπτικές της ρωσικής αγοράς που, σύμφωνα με προβλέψεις, θα πέσουν 35% μέσα στο 2015.

Αποσύρεται η Opel από τη Ρωσία

Η General Motors αποφάσισε να κλείσει το εργοστάσιο της Opel στη Ρωσία και να προβεί σε εκκαθάριση της θυγατρικής της, Opel, στη χώρα, εγγράφοντας ζημίες 600 εκ. δολάριών, μεταδίδει το Reuters.

Στόχος της κίνησης αυτής είναι η αντιμετώπιση των συνεπειών που είχε στην εταιρία η καθοδική πορεία των πωλήσεων στη ρωσική αγορά.

Μετά από αρκετά χρόνια ανόδου, οι πωλήσεις αυτοκινήτων στη Ρωσία κατέρρευσαν μέσα στο 2014, καθώς η οικονομία συρρικνώθηκε λόγω των δυτικών κυρώσεων που ακολούθησαν την ουκρανική κρίση και την πτώση της τιμής του πετρελαίου.

Το «λουκέτο» του εργοστασίου θα σημάνει την απώλεια 1.000 θέσεων εργασίας. «Η απόφαση αυτή αποτρέπει σημαντικές επενδύσεις σε μια αγορά, η οποία αντιμετωπίζει μακροπρόθεσμα πολλές δυσκολίες», δήλωσε ο πρόεδρος της General Motors, Dann Ammann.

Απαντώντας σε αυτές τις εξελίξεις, το υπουργείο Οικονομίας της Ρωσίας ανακοίνωσε αργότερα την Τετάρτη πως καμία άλλη ξένη εταιρία με γραμμή παραγωγής στη Ρωσία δε σχεδιάζει να αφήσει την αγορά.

Η ρωσική αγορά αυτοκινήτων αναμένεται να συρρικνωθεί κατά 35% το 2015, σύμφωνα με την PricewaterhouseCoopers. Το ρωσικό υπουργείο οικονομίας δήλωσε ότι αναμένει την αγορά αυτοκινήτου στο εσωτερικό να επιστρέψει στην ανάπτυξη το 2016.

Ωστόσο οι αναλυτές πιστεύουν πως στη Ρωσία έρχονται δύσκολοι καιροί. «Τουλάχιστον το 70% των αυτοκινήτων που πωλούνται σήμερα στη Ρωσία, πωλούνται με ζημία. Οι κατασκευαστές που παραμένουν στη χώρα, το κάνουν μόνο για να προστατέψουν το μερίδιό τους με την προσδοκία ότι θα επανέλθει η ανάπτυξη», δήλωσε ο Oleg Datskiv, γενικός διευθυντής της ιστοσελίδας πωλήσεων αυτοκινήτων auto-dealer.ru.

H Opel αναγκάστηκε πολλές φορές να αυξήσει τις τιμές της στη Ρωσία προκειμένου να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της πτώσης του ρωσικού νομίσματος πάνω από 40% σε σχέση με το δολάριο το 2014.

Ο λόγος των υψηλότερων απωλειών της Opel σε σχέση με άλλους κατασκευαστές που δραστηριοποιούνται στη Ρωσία σχετίζεται με την στρατηγική της εταιρίας η οποία αναγκάζεται να εισάγει τα περισσότερα από τα μέρη που συναρμολογούνται εκεί, ενώ εταιρίες όπως η Renault-Nissan και η Volkswagen προμηθεύονται τμήματα από εγχώριους κατασκευαστές.

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v