Επενδύσεις £1,3 τρισ. σε έργα υποδομών ζητά το Λονδίνο

Ο δήμαρχος του Λονδίνου παρουσίασε ένα μεγαλόπνοο σχέδιο μεταμόρφωσης της πρωτεύουσας καθώς και σχέδια για την άντληση αυτού του αστρονομικού ποσού. Η "Γέφυρα - Κήπος", οι νέοι οδικοί και σιδηροδρομικοί άξονες και τα πλάνα για το αεροδρόμιο.

Επενδύσεις £1,3 τρισ. σε έργα υποδομών ζητά το Λονδίνο

Επενδύσεις ύψους 1,3 τρισ. στερλινών χρειάζεται το Λονδίνο μέσα στα επόμενα 35 χρόνια σύμφωνα με τον δήμαρχο της βρετανικής πρωτεύουσας. Ο Μπόρις Τζόνσον δήλωσε ότι ο πληθυσμός του Λονδίνου εκτιμάται ότι θα αυξηθεί στα 11 εκατ. μέχρι το 2050 και για αυτό χρειάζονται επενδύσεις σε μεταφορές, ηλεκτροδότηση, παιδεία, αεροδρόμια, αλλά και κατοικίες, τις οποίες παρουσίασε εκτενώς σε ένα μεγαλόπνοο και φιλόδοξο σχέδιο που θα μεταμορφώσει την πρωτεύουσα της Βρετανίας. Ο ίδιος ανακοίνωσε ότι προχωρά  στον σχεδιασμό και κάλεσε το αρμόδιο συμβούλιο, αλλά και τους βασικούς εργολάβους του Λονδίνου να συμμετάσχουν.

«Ειδικοί επί θεμάτων υποδομών καλωσορίζουν την πρωτοβουλία, αλλά αναρωτιούνται από πού θα αντληθούν αυτά τα χρήματα» σχολιάζουν οι Financial Times και συμπληρώνουν: «Ο κυβερνητικός συνασπισμός της Βρετανίας έχει θέσει τα οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα στο επίκεντρο του Εθνικού Σχεδίου Υποδομών από το 2010, αλλά η παραγωγή στον κλάδο υποδομών μειώθηκε κατά 5,2% το πρώτο τρίμηνο του 2014».

Από την εκτίμηση των 1,3 δισ. στερλινών, περίπου 60% ή 750 δισ. στερλίνες εκτιμάται ότι θα αντληθούν από το δημόσιο τομέα και 550 δισ. στερλίνες από τον ιδιωτικό. Ο Αλεξάντερ Τζαν, της συμβουλευτικής Arup, που συνεργάστηκε για την ολοκλήρωση της έκθεσης του Δημάρχου, δήλωσε ότι υπάρχει ένα χρηματοδοτικό κενό 185 δισ. στερλινών. Για το λόγο αυτό ζητά μεταβίβαση εξουσιών στην τοπική αυτοδιοίκηση, υποδεικνύοντας μάλιστα το παράδειγμα της Νέας Υόρκης, όπου οι δημοτικές αρχές συγκεντρώνουν πολύ περισσότερα δημοτικά τέλη.

Σημειώνεται πάντως, ότι ο στόχος των 1,3 δισ. στερλινών αντιστοιχεί σε υπερδιπλασιασμό των δαπανών για υποδομές από ότι ίσχυε κατά μέσο όρο τις τελευταίες δεκαετίες. Το 35% του στόχου – δηλαδή 466 δισ. στερλίνες – αφορά έργα μεταφορών εκ των οποίων και έξι νέες γέφυρες ανάμεσά τους και μία «Γέφυρα Κήπος». Επίσης, προβλέπεται νέα γραμμή για το μετρό, νέες εγκαταστάσεις αεροδρομίου, 200 χλ. ποδηλατόδρομοι, και αυτοκινητόδρομος που θα συνδέει το Λονδίνο με άλλες πόλεις. «Είναι η πρώτη απόπειρα από το 1944 να δημιουργηθεί ένα μακροπρόθεσμο πλάνο υποδομών για το Λονδίνο» σχολιάζουν οι Financial Times.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v