Η αναγνώριση μιας επιχειρηματικής ιδέας, που θα αλλάξει έναν ολόκληρο κλάδο, θα δημιουργήσει νέες καταναλωτικές συνήθειες και θα ανατρέψει τις καθιερωμένες οικονομικές δοξασίες, δεν μπορεί να βασιστεί σε αδιάσειστα στοιχεία και νούμερα.
Με τους άπιστους Θωμάδες να μιλάνε για φούσκα καινοτομίας και την επικείμενη κατάρρευση υπερτιμημένων εταιρειών, το περιοδικό FastCompany παρουσιάζει μια έρευνα για τις πιο καινοτόμες επιχειρήσεις του 2014 και υπόσχεται να μετατρέψει σε πιστούς όσους τη διαβάσουν.
Υποστηρίζοντας ότι "η κουλτούρα της καινοτομίας είναι πιο ισχυρή από ποτέ άλλοτε σε όλο τον κόσμο", ο συντάκτης του FastCompany, Robert Safian, επιλέγει τις 12 από αυτές και αναλύει τα σχέδια και τη στρατηγική που ακολούθησαν.
H πιο επιτυχημένη εταιρεία του διαδικτύου κλείνει 16 χρόνια λειτουργίας και φιλοδοξεί να γίνει κάτι περισσότερο από μηχανή αναζήτησης. Το FastCompany επιλέγει την Google στην κορυφή της λίστας για "τη φιλοδοξία και την επιμονή της να συνεχίσει να δημιουργεί το μέλλον".
Με τα κέρδη από τις διαφημίσεις να περιορίζονται, η Google προωθεί τολμηρά σχέδια που φιλοδοξούν να αλλάξουν τη μορφή της εταιρείας και της κοινωνίας:
Tην εταιρεία βιοτεχνολογίας Calico που έχει ως στόχο την καταπολέμηση του φαινομένου της γήρανσης και την αύξηση του προσδόκιμου της ανθρώπινης ζωής.
Το Google Fiber, το νέο δίκτυο οπτικών ινών με ταχύτητες ως και 100 φορές μεγαλύτερες από τις συνηθισμένες ευρυζωνικές συνδέσεις.
Τα αυτόνομα οχήματα Google τα οποία έχουν ξεπεράσει το όριο των 500.000 χιλιάδων μιλίων χωρίς ατύχημα.
Το Google Glass, που θα κάνει νέα μόδα τα wearable gadgets.
Το Google Now, το οποίο υπενθυμίζει στους χρήστες πότε βγαίνει η νέα κυκλοφορία του αγαπημένου τους τραγουδιστή ή καλλιτέχνη, πότε φεύγει το τρένο και δίνει και άλλες πληροφορίες που υπολογίζει ότι θα τους είναι χρήσιμες με βάση τις συνήθειες και τα ενδιαφέροντά τους.
2. Βloomberg Philanthropies
Διότι δίνει πολύτιμες λύσεις με μεθοδικό τρόπο
Mε δωρεές ύψους $452 εκατ. το 2013, το Bloomberg Philanthropies είναι μεταξύ των μεγαλύτερων ιδρυμάτων στις ΗΠΑ, αλλά διακρίνεται γιατί δίνει έξυπνες λύσεις που βασίζονται σε δεδομένα.
Το Bloomberg έχει κατατάξει τις 10 αιτίες θανάτου στον κόσμο. Εστιάζοντας στον έλεγχο του καπνού, καλύπτει το 60% των θανάτων στη λίστα και δίνοντας έμφαση στις χώρες που περιλαμβάνουν τα δύο τρίτα των καπνιστών επιτυγχάνει το μέγιστo αποτέλεσμα.
Επιπλέον το ίδρυμα παρακινεί και άλλους στην καινοτομία. Την περασμένη χρονιά προσκάλεσε σε διαγωνισμό τους δήμους των ΗΠΑ, με στόχο την εύρεση λύσεων που μπορούν να εφαρμοστούν σε όλη τη χώρα και τον κόσμο. Το Σικάγο, που ήταν μεταξύ των νικητών, έλαβε $1 εκατ. για την εφαρμογή μιας open-source πλατφόρμας ανάλυσης. Η πλατφόρμα αναζητά τάσεις σε 7 εκατομμύρια σημεία δεδομένων της πόλης, δρώντας ως σύστημα προειδοποίησης που επιτρέπει στους αξιωματούχους να δρουν προληπτικά για τον καιρό, την κίνηση στους δρόμους και την υγεία. Το 2014 ο διαγωνισμός του Bloomberg αφορά τις ευρωπαϊκές πόλεις.
Τον Ιανουάριο το Bloomberg κατέβαλε $53 εκατ. για να αντιμετωπίσει σε πέντε χρόνια την υπεραλιεία στη Βραζιλία, στις Φιλιππίνες και στη Χιλή. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη φιλανθρωπική προσπάθεια για την αναμόρφωση της αλιείας σε διεθνές επίπεδο.
3. XIAOMI
Διότι άλλαξε το επιχειρηματικό μοντέλο στα smarthpones στη μεγαλύτερη αγορά κινητής τηλεφωνίας στον κόσμο
Αν και μετρά μόνο τρία χρόνια ζωής, η εταιρεία έχει ξεφύγει από τον ρόλο του νεοφώτιστου. Η Xiaomi κυκλοφόρησε πέρυσι τέσσερα νέα smartphones και πούλησε περίπου 19 εκατομμύρια, σημειώνοντας άνοδο 150% σε σχέση με το 2012. Έχει κερδίσει σημαντικό μερίδιο στην αγορά της Κίνας με τις χαμηλού κόστους συσκευές της. Ένα μοντέλο ξεπούλησε 100.000 κομμάτια σε λιγότερο από δύο λεπτά!
Μολονότι ο ιδρυτής Lei Jun συγκρίνεται συχνά με τον Steve Jobs, η στρατηγική που ακολουθεί είναι πολύ διαφορετική από αυτήν της Apple: Αυτός πουλάει κινητά με πολύ μικρά περιθώρια κέρδους και στη συνέχεια εκμεταλλεύεται τα μακροπρόθεσμα οφέλη από τα έσοδα από το software.
Την περασμένη χρονιά, τα έσοδα του κινεζικού startup εκτινάχτηκαν στα $5,2 δισ., σημειώνοντας άλλο ένα άλμα 150%. Οι χρήστες κατέβασαν πάνω από 1 εκατομμύριο εφαρμογές, βοηθώντας την εταιρεία να εισπράξει χρήματα από εφαρμογές, παιχνίδια, διαφημίσεις και άλλες υπηρεσίες.
Ο στόχος του Jun είναι να πουλήσει φέτος 40 εκατ. συσκευές και να μπει δυναμικά στις αγορές της Ινδίας, της ΝΑ. Ασίας και άλλων αναδυόμενων οικονομιών.
4. DROPBOX
Διότι έγινε το «cloud» για όλες τις χρήσεις
Το Dropbox διπλασίασε πέρυσι τους χρήστες του, από τα 100 στα 200 εκατομμύρια. Πώς; Επεκτείνοντας την παρουσία του στις διαδικτυακές ζωές των ανθρώπων. "Θέλουμε να μπορείτε να πείτε «ξέρω πού είναι όλες μου οι πληροφορίες, στο Dropbox. Όπου πάω, οποιαδήποτε συσκευή, οποιαδήποτε εφαρμογή, ξέρω ότι μπορώ να ανασύρω πράγματα από αυτό", αναφέρει ο product manager Sean Lynch.
H ευκολία αυτή είναι το αποτέλεσμα μιας σειράς νέων εργαλείων, όπως το Saver και το Chooser, τα οποία διευκολύνουν οποιαδήποτε εφαρμογή να ενσωματωθεί στο Dropbox και επιτρέπει στους χρήστες να σώσουν ή να ανακτήσουν αρχεία μέσα από αυτό. Η νέα υπηρεσία Datastore συγχρονίζει δεδομένα εφαρμογών σε πολλές συσκευές, και αυτό σημαίνει ότι αν παίζεις ένα παιχνίδι στο iPad μπορείς να αλλάξεις σε smartphone και να ξεκινήσεις από το ίδιο σημείο.
Προσανατολισμένο αρχικά στο ευρύ καταναλωτικό κοινό, το Dropbox άρχισε να προσελκύει χρήστες από τον επιχειρηματικό κόσμο, προσθέτοντας εφαρμογές για project management. Τον Νοέμβριο παρουσίασε ένα νέο προϊόν το οποίο επιτρέπει στους χρήστες να έχουν πρόσβαση σε προσωπικά και επιχειρηματικά αρχεία από τον ίδιο λογαριασμό και στους εργοδότες να αποτρέπουν το μη εγκεκριμένο file sharing. Για την ώρα το Dropbox παραμένει ιδιωτικό (σ.σ. εκτός χρηματιστηρίου) και αποτιμάται στα $10 δισ.
Μέχρι σήμερα έχει λάβει χρηματοδότηση $257 εκατ. από διάφορους επενδυτές, συμπεριλαμβανομένων των Y Combinator, Sequoia Capital και Accel Partners. Στις 3 Απριλίου 2012, το Dropbox ανακοίνωσε ότι ο Bono και ο The Edge των U2 έχουν επενδύσει στην εταιρεία.
5. NΕΤFLIX
Διότι δημιουργεί σπουδαία τηλεόραση σε ένα νέο πλαίσιο, χρησιμοποιώντας ένα δοκιμασμένο μοντέλο
Tι σημαίνει να είναι κανείς καινοτόμος; Οι συντάκτες του FastCompany εξέτασαν πολλές εταιρείες. Ιδού πώς κατέληξαν στο Netflix:
OXI: Oι εκπομπές του Netflix είναι καλές. Και; H HBO κάνει καλές σειρές εδώ και χρόνια.
ΝΑΙ: Έχει αποκτήσει δικαιώματα από τα studio για ταινίες πρώτης γραμμής, όπως το Hunger Games και το The Avengers.
ΟΧΙ: Έχασε τα δικαιώματα για 90 περίπου τίτλους, όπως ο Τιτανικός.
ΝΑΙ: Αλλά το Netflix δεν βυθίζεται, κάνει κύματα. Έχει μετατρέψει σε εφαρμογή το τηλεοπτικό κανάλι, που είναι διαθέσιμη σε κάθε συσκευή.
OXI: Όπως τo HBO Go που βγήκε πριν από τρία χρόνια;
ΝΑΙ: To Go ήταν το Netflix της HBO. Το ζήτημα δεν είναι το μέσο, αλλά το περιεχόμενο. Οι ανταγωνιστές, συμπεριλαμβανομένης της HBO, μιμούνται τη Netflix παραγγέλνοντας σειρές για πολύωρη παρακολούθηση. Είναι η εποχή των ταινιών με διάρκεια 13 ωρών.
OXI: Συνεχίζω να πληρώνω για καλωδιακή τηλεόραση.
ΝΑΙ: Επανέφερε στη ζωή το Arrested Development, με την τέταρτη σεζόν.
Συμπέρασμα: ΝΑΙ!
6. AIRBNB
Διότι παίρνει το καλύτερο από τους οικοδεσπότες
Αυτό το καλοκαίρι η AIRBNB θα ξεπεράσει την Intercontinental και τη Hilton ως η μεγαλύτερη αλυσίδα ξενοδοχείων στον κόσμο, χωρίς να διαθέτει ούτε ένα ξενοδοχείο. Το startup, το οποίο επιτρέπει στους χρήστες να νοικιάσουν τα σπίτια τους ή τα ελεύθερα δωμάτια σε ξένους, ξεπέρασε πέρυσι στην πλατφόρμα του τα 10 εκατομμύρια παραμονές και τριπλασίασε τα έσοδα στα $250 εκατ.
Τα νούμερα αυτά είναι εντυπωσιακά για μια εταιρεία που ιδρύθηκε το 2008 στην Καλιφόρνια και ως το 2012 είχε εξυπηρετήσει 4 εκατομμύρια φιλοξενούμενους. Χρειάστηκαν τέσσερα χρόνια για να πιάσει τα 4 εκατομμύρια και μόλις ένα για να ξεπεράσει τα 10 εκατομμύρια.
Η ομάδα της εταιρείας έχει δημιουργήσει μια βάση από εννιά στάνταρ φιλοξενίας, προωθώντας παράλληλα μια ριζική ανανέωση του διαδικτυακού σχεδιασμού.
Ο Chief Product Officer, Joe Gebbia, ανέφερε τον περασμένο Οκτώβριο στο FastCompany. "Ενθαρρύνουμε τους εργαζόμενους να εισαγάγουν νέα χαρακτηριστικά από την πρώτη ημέρα. Ένας νέος σχεδιαστής αποφάσισε να αλλάξει το εικονίδιο που χρησιμοποιείται για την προτίμηση μιας κατάταξης σε αστέρι από καρδιά. Αυτή η μικρή αλλαγή αύξησε τη συμμετοχή κατά 30% και δημιούργησε ένα νέο προϊόν, τις λίστες επιθυμίας".
7. ΝΙΚΕ
Διότι είναι ένα βιώσιμο υπόδειγμα
Το πιο ενδιαφέρον νέο προϊόν της Nike δεν ήταν το νέο μοντέλο παπουτσιών Le Bron James. Ήταν μια εφαρμογή με την ονομασία Making, που βοηθάει τις εταιρείες να μετράνε τις κλιματικές επιπτώσεις από τη χρήση νέων υλικών.
"Πριν, αν ρωτούσες τι είναι καλύτερο, το βαμβάκι ή η κάνναβη, κανείς δεν είχε έτοιμη την απάντηση" υποστηρίζει η αντιπρόεδρος της Nike, Hannah Jones. "Δημιουργήσαμε αυτήν την τεράστια βάση δεδομένων για υλικά και τη μετατρέψαμε σε δείκτη για τη βιομηχανία" πρόσθεσε.
Η εφαρμογή κυκλοφόρησε το περασμένο καλοκαίρι και αποτελεί μια προσπάθεια της εταιρείας να εξαλείψει τη χρήση επικίνδυνων χημικών στα προϊόντα της ως το 2020. Μέχρι σήμερα έχει γίνει download σε 23 χώρες.
Παράλληλα, η εταιρεία επέκτεινε το γνωστό της πρόγραμμα Launch, το οποίο δημιούργησε μαζί με τη NASA και τo υπουργείο Εξωτερικών. Εκατοντάδες παράγοντες της αγοράς συγκεντρώνονται για να συζητήσουν, να δημιουργήσουν και να αναπτύξουν εταιρείες που εξελίσσουν βιώσιμα υλικά.
8. ZIPDIAL
Διότι μετέτρεψε μια καταναλωτική "απατεωνιά" σε πολύτιμο asset
Στην Ινδία, πολλές φορές οι φίλοι και οι συγγενείς τηλεφωνούν ο ένας στον άλλον, αφήνουν το τηλέφωνο να χτυπήσει μία ή δύο φορές και μετά το κλείνουν. Αυτός είναι ο τρόπος για να στείλουν ένα μήνυμα όπως "είμαι στο σπίτι ασφαλής", χωρίς να χρεωθούν την κλήση σε μια χώρα όπου το τηλέφωνο είναι ακριβό και η πρόσβαση στο διαδίκτυο περιορισμένη.
Η γεννημένη στην Καλιφόρνια Valerie Wagoner μετακόμισε στην Ινδία, παρατήρησε τις "αναπάντητες" κλήσεις και τώρα είναι υπεύθυνη για 416 εκατομμύρια από αυτές: τόσες φορές έχουν χρησιμοποιήσει άνθρωποι την εταιρεία της, ZipDial, για να συνδεθούν με εταιρείες όπως η Gillette, η Disney, η Procter & Gamble και η IndiaInfoLine.
Στην πράξη η ιδέα λειτουργεί κάπως έτσι: η ZipDial εκδίδει σε μια εταιρεία έναν αριθμό, τον οποίο τυπώνει στις διαφημίσεις της. Οι καταναλωτές τηλεφωνούν, το κλείνουν και λαμβάνουν ένα μήνυμα ή ένα τηλεφώνημα και έτσι λαμβάνουν μέρος σε διαγωνισμούς, κερδίζουν κουπόνια ή κάνουν μια παραγγελία. Το 2013 επεκτάθηκε στη Σρι Λάνκα και στο Μπαγκλαντές και τώρα ετοιμάζεται για την Ινδονησία, τη Σιγκαπούρη και τις Φιλιππίνες.
Κάθε κλήση επιτρέπει στη ZipDial να μάθει κάτι για αυτόν που την κάνει. "Αν καλέσω έναν αριθμό που εμφανίζεται σε διαφήμιση στο κανάλι Disney, σημαίνει ότι έχει παιδιά" ανέφερε σε συνέντευξή της η Wagoner. Για να αποκτήσουν πρόσβαση στα δεδομένα αυτά, οι διαφημιστές πληρώνουν ποσοστά στη ZipDial. "Έχουμε περίπου 450 πελάτες που πληρώνουν μεταξύ $2.000 και $6.000 τον μήνα" πρόσθεσε.
9. DONORCHOOSE
Διότι έβαλε ως στόχο την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση
Ως ένας 25χρονος καθηγητής κοινωνικών επιστημών σε δημόσιο σχολείο στο Μπρονξ, ο Charles Best είδε από πρώτο χέρι την ανάγκη για σχολικό εξοπλισμό. Αν και είχε περιορισμένες τεχνικές γνώσεις, κατάφερε να δημιουργήσει το 2000 το DonorsChoose.org. Ήταν ένα από τα πρώτα και επιτυχημένα παραδείγματα διαδικτυακού crowdfunding.
Η ιστοσελίδα επιτρέπει στους δωρητές να επιλέξουν μια συγκεκριμένη τάξη ή project στο DonorsChoose και να το στηρίξουν ακόμα και με 1 δολάριο.
Μόλις καλυφθεί η απαιτούμενη χρηματοδότηση, ο οργανισμός αγοράζει τις προμήθειες και τις στέλνει κατευθείαν στον δάσκαλο.
Από τότε το DonorsChoose έχει αντλήσει $225 εκατ. από 1,2 εκατομμύριο φιλάνθρωπους. Οι δωρεές αυτές έχουν βοηθήσει πάνω από 175.000 καθηγητές και 10 εκατομμύρια μαθητές.
Με μια εντυπωσιακή λίστα υποστηρικτών (Bill Gates και Stephen Colbert μεταξύ άλλων) o κ. Best εξετάζει νέους τρόπους για να βελτιώσει την κατάσταση της δημόσιας εκπαίδευσης: Τη χρηματοδότηση των σχολείων στους τομείς του προγραμματισμού και των επιστημών, τη βελτίωση της πρόσβασης των μαθητών στην τεχνολογία και την ενίσχυση του ρόλου των καθηγητών στη συζήτηση για την παιδεία. "Οι καθηγητές γνωρίζουν πώς να βελτιώσουν την εκπαίδευση, αλλά είναι μια φωνή που δεν ακούγεται" υποστηρίζει ο κ. Best.
10. YELP
Διότι ολοκλήρωσε το ντιλ με τους χρήστες του
Mε έδρα το Σαν Φρανσίσκο, η Yelp ιδρύθηκε το 2004 από τον Jeremy Stoppelman και τον Russel Simmons. To 2009 η Google κατέθεσε πρόταση εξαγοράς, αλλά δεν κατάφερε να καταλήξει σε συμφωνία με τη διοίκηση της εταιρείας. Σήμερα απασχολεί πάνω από 1.000 υπαλλήλους, ενώ το 2012 είχε έσοδα $137 εκατ.
Η Υelp έπαιρνε πάντα άριστα στο ένα κομμάτι της αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών: στην αξιολόγηση. Στα 117 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες της η διαδικτυακή υπηρεσία προσφέρει κριτικές -από χρήστες- για τοπικά εστιατόρια, γιατρούς και για οτιδήποτε άλλο θέλει να μάθει κανείς. Μετράει ήδη 47 εκατομμύρια κριτικές και συνεχίζει.
Αλλά αν κάποιος ήθελε να αγοράσει κάτι, η Yelp δεν ήταν χρήσιμη. Όχι πια. Τον περασμένο Ιούλιο εισήγαγε τη Yelp Platform. Ένας χρήστης μπορεί να διαβάσει μια κριτική και μετά να παραγγείλει από εστιατόρια σε 35 μητροπολιτικές περιοχές. Αργότερα το 2014 θα δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να κάνουν κρατήσεις για διάφορες υπηρεσίες, από μαθήματα γιόγκα μέχρι επισκέψεις σε κομμωτήρια και οδοντιατρεία. Επιπλέον, η Yelp Platform προσφέρει στους διαφημιστές εύκολα μετρήσιμες συναλλαγές, κάτι που μπορεί να αυξήσει ακόμα περισσότερο τα έσοδα.
Τα έσοδα του τρίτου τριμήνου έκαναν άλμα 70% σε σχέση με ένα νχρόνο πριν και η εταιρεία ετοιμάζεται να εξαγοράσει την Qype, τον βασικό ανταγωνιστή της στην Ευρώπη.
11. DODGE
Διότι είναι πάντα στην επικαιρότητα
Toν Οκτώβριο οι πωλήσεις του μοντέλου Durango σημείωσαν άνοδο 59%, μετά τη σειρά τηλεοπτικών διαφημίσεων με πρωταγωνιστή τον ηθοποιό Will Ferrell.
Tα σποτάκια με τον διάσημο κωμικό έκαναν θραύση, με τα views στο YouTube να ξεπερνάνε τα εφτά εκατομμύρια.
Όταν ο Ferrell εμφανίστηκε στη γνωστή τηλεοπτική εκπομπή "Conan" στις ΗΠΑ και ο παρουσιαστής τον ρώτησε για την επιτυχία της καμπάνιας εκείνος απάντησε: "Αυτό που είναι πραγματικά εντυπωσιακό είναι πως είναι ένα κακό αυτοκίνητο. Πραγματικά πολύ κακή δουλειά. Μου έδωσαν ένα τσάμπα και κόπηκε στα δύο μετά από λίγα μέτρα".
Aντί να πάθουν εγκεφαλικό… οι υπεύθυνοι για τη διαφημιστική καμπάνια της Dodge ξετρελάθηκαν με τα σχόλια του Ferrell. "H συνταγή μας για το marketing βασίζεται σε αυτήν τη νοοτροπία" δήλωσε στο FastCompany o CMO της εταιρείας, Olivier Francois.
Σύμφωνα με το FastCompany, η στρατηγική της εταιρείας για το marketing ήταν ο βασικός λόγος που ο κόσμος δίνει προσοχή στα προϊόντα της. Την περασμένη χρονιά οι πωλήσεις για όλα τα μοντέλα της εταιρείας αυξήθηκαν 14%, συνεχίζοντας ένα ανοδικό σερί δεκατεσσάρων μηνών.
Το 2013 οι καταχωρίσεις των μοντέλων της Dodge είχαν απήχηση σε κάθε τύπο οδηγού: στον λάτρη της ταχύτητας (Fast & Furious 6), στον σπασίκλα (Defiance), στον μάτσο (διαφημίσεις με τον ράπερ Pitbull).
12. SXSW
Διότι έκανε «άποψη» την κουλτούρα των συνεδρίων
H ιστορία των φεστιβάλ και των συνεδρίων του SXSW ξεκίνησε το 1987. Σήμερα η εταιρεία διοργανώνει τρία φεστιβάλ (κινηματογράφου, μουσικής και ένα για νέες τεχνολογίες) και τρία συνέδρια. Δύο στο Όστιν (το SXSWedu που επικεντρώνεται στην εκπαίδευση και το SXWeco που επικεντρώνεται στο περιβάλλον) και ένα στο Λας Βέγκας (V2V) με θέμα τα καινοτόμα startup.
To 2013 περισσότεροι από 76.000 άνθρωποι ταξίδεψαν μέχρι το Όστιν του Τέξας για τα συνέδρια και τις εκδηλώσεις της SXSW (South by SouthWest). Το νούμερο αυτό είναι 26% υψηλότερο σε σχέση με το 2012.
Αλλά η μεγαλύτερη επιτυχία συνέβη 1.266 μίλια μακριά, στο Λας Βέγκας, όπου η εκδήλωση V2V για τις νέες επιχειρήσεις συγκέντρωσε 1.500 άτομα. "Το SXSW δεν περιορίζεται πια από τη γεωγραφία" τονίζει το FastCompany.
"Είχαμε διοργανώσει μια εκδήλωση στο Πόρτλαντ που λεγόταν North by NorthWest. Eίχαμε τσεκάρει το Βέγκας, αλλά βρισκόταν σε περίοδο τρελής ανάπτυξης και ήταν ακριβό. Τώρα το Βέγκας έχει χτιστεί παντού και έχουμε τους πόρους να κάνουμε κάτι εκεί" δήλωσε στο FastCompany ο συνιδρυτής και πρόεδρος της SXSW, Roland Swenson.
O υπεύθυνος της SXSW για το φεστιβάλ νέων τεχνολογιών υποστηρίζει πως αν σε τέσσερα με πέντε χρόνια το V2V έχει καθιερωθεί, θα βοηθήσει την εταιρεία να βρει νέες εστίες ανάπτυξης, μακριά από το Όστιν.