Τι ζητά το Facebook στα... χωράφια της Google

Ο Mark Zuckerberg παρουσίασε το νέο του όραμα μίας μηχανής αναζήτησης που θα στηρίζεται στη βάση δεδομένων του Facebook και όχι σε μία σειρά από links όπως είναι η πρακτική της Google.

  • April Dembosky
Τι ζητά το Facebook στα... χωράφια της Google
Στα… χωράφια της Google μπαίνει πλέον ευθέως το Facebook με την εκκίνηση μίας προηγμένης υπηρεσίας αναζήτησης για το κοινωνικό του δίκτυο. Ο Mark Zuckerberg παρουσίασε το νέο του όραμα μίας μηχανής αναζήτησης η οποία θα στηρίζεται στη βάση δεδομένων κοινωνικών πληροφοριών που διαθέτει το Facebook και όχι σε μία σειρά από links όπως είναι η πρακτική της Google.

«Θα δώσουμε στον κόσμο τη δυνατότητα και τα εργαλεία να κάνει οποιαδήποτε αναζήτηση θέλει» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook.

Ο ανταγωνισμός μεταξύ Facebook και Google έχει κλιμακωθεί τα τελευταία χρόνια, ειδικά στη μάχη για την προσέλκυση διαφημιστικών εσόδων. Μέχρι σήμερα, το Facebook διέθετε ελάχιστες δυνατότητες αναζήτησης, κυρίως σε ότι αφορά στην αναζήτηση προσώπων. Τα τμήματα marketing των εταιρειών όμως, πιθανότατα θα εκτιμήσουν ότι η νέα υπηρεσία είναι πολύ ενδιαφέρουσα. Ο συνδυασμός στοχευμένων διαφημίσεων με στοιχεία του κοινωνικού δικτύου από το Facebook μπορεί να αποδειχθεί ένα πολύ ισχυρό εργαλείο στα χέρια των διαφημιστών.

«Υπάρχουν τόσο πολλοί άνθρωποι στο Facebook που μπορείς να έχεις πολύ γρήγορα μία πολύ καλή εκτίμηση», δήλωσε ο κ. Zuckerberg

Έκθεση της Greenlight, εταιρεία που ερευνά τις καταναλωτικές τάσεις, που έγινε το 2012 καταλήγει ότι το Facebook θα μπορούσε να κερδίσει σχεδόν το ένα τέταρτο της συνολικής αγοράς διαδικτυακών αναζητήσεων.

Ο κ. Zuckerberg μίλησε προσεκτικά και τόνισε ότι η νέα υπηρεσία βρίσκεται στα πρώτα στάδια και πως προς το παρόν θα είναι διαθέσιμη για περιορισμένο αριθμό χρηστών. Δήλωσε επίσης πως δεν εκτιμά ότι οι χρήστες θα χρησιμοποιήσουν τη νέα υπηρεσία για αναζήτηση στο Internet, αλλά τόνισε πως εάν το επιθυμούν, μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη μηχανή αναζήτησης Bing, της Microsoft.
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin
Η νέα υπηρεσία δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να κάνουν στοχευμένες αναζητήσεις για ανθρώπους, φωτογραφίες, τοποθεσίες και ενδιαφέροντα εντός του «κοινωνικού γραφήματος», δηλαδή της βάσης δεδομένων των κοινωνικών επαφών του καθενός στο Facebook.

Ο κ. Zuckerberg παρουσίασε τον τρόπο λειτουργίας της νέας υπηρεσίας και έδειξε πως μπορεί να αναζητήσει ποια προϊόντα, ποια εστιατόρια, ποια αθλήματα, ποια άρθρα και ποιες φωτογραφίες αρέσουν στους φίλους του. Κατά την παρουσίαση, χρησιμοποίησε τα αποτελέσματα της έρευνας ώστε να διαλέξει φωτογραφία για μία ευχητήρια κάρτα. Επέλεξε τη φωτογραφία με τα περισσότερα «LIKE» και τα περισσότερα σχόλια, όπως εμφανίστηκε από τα αποτελέσματα της αναζήτησης.

Η αντίδραση των επενδυτών στην ανακοίνωση ήταν μικτή. Η μετοχή του Facebook αρχικά υποχώρησε και στη συνέχεια πραγματοποίησε ράλι, κλείνοντας στα 30,16 δολάρια.

Η Barclays δήλωσε πως υπάρχουν ανησυχίες για την προστασία των προσωπικών δεδομένων και εκτίμησε πως για αυτό το λόγο, βραχυπρόθεσμα, η νέα υπηρεσία του Facebook θα αντιμετωπίσει προβλήματα στον ανταγωνισμό με τη Google. «Δεν πιστεύουμε ότι το «κοινωνικό γράφημα» αποτελεί απειλή για τη μηχανή αναζήτησης της Google. Εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι το βάθος και το εύρος των δυνατοτήτων της Google να διερευνά το Internet είναι άνευ συναγωνισμού και πως η εταιρεία έχει σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη δυνατότητά της να αποδίδει πολύ σχετικές πληροφορίες στους χρήστες της» αναφέρουν οι αναλυτές της Barclays στο σχετικό σημείωμα προς τους πελάτες τους.

Ο κ. Zuckerberg επέλεξε προσεκτικά τα λόγια του λέγοντας πως η νέα υπηρεσία είναι «ενήμερη» για θέματα προσωπικών δεδομένων, αναφερόμενος στα όσα θα μπορούσαν να προκύψουν από ανθρώπους που ανησυχούν ότι προσωπικά τους δεδομένα μπορεί να είναι εύκολα διαθέσιμα σε όλους στο διαδίκτυο. «Παίρνουμε αυτό το θέμα πολύ σοβαρά υπόψη» δήλωσε.

Επεσήμανε ότι τα νέα εργαλεία επιτρέπουν στους χρήστες να διαλέγουν ποιες φωτογραφίες και ποια προσωπικά δεδομένα τους θα μπορούν να εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Παρόλα αυτά, σε ορισμένες περιστάσεις, ακόμη και φωτογραφίες που έχει σημειωθεί ότι δεν πρέπει να εμφανίζονται, μπορεί να παρουσιαστούν σε αποτελέσματα αναζήτησης, εάν άλλοι χρήστες που βρίσκονται στην ίδια φωτογραφία, δεν έχουν επιλέξει τον ίδιο βαθμό προστασίας των προσωπικών δεδομένων, όπως επεσήμανε ο Erin Egan, επικεφαλής του τμήματος πολιτικής για τα προσωπικά δεδομένα του Facebook.
© The Financial Times Limited 2013. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v