Δήμου Αθηναίων-ΕΥΔΑΠ: Συμφωνία για το δίκτυο αποχέτευσης και τις συνδέσεις ακινήτων

Oι αιτήσεις για σύνδεση στο δίκτυο αποχέτευσης θα υποβάλλονται πλέον απευθείας στην EΥΔΑΠ, ενώ ο χρόνος αναμονής για την εξυπηρέτησή τους αναμένεται να μειωθεί από τα 2 χρόνια που είναι κατά μέσον όρο σήμερα, μόλις στους 3 μήνες.

Δήμου Αθηναίων-ΕΥΔΑΠ: Συμφωνία για το δίκτυο αποχέτευσης και τις συνδέσεις ακινήτων

Προγραμματική συμφωνία μεταξύ της ΕΥΔΑΠ και του Δήμου Αθηναίων, που βάζει τέλος σε μια διοικητική «παράνοια» διάρκειας τεσσάρων δεκαετιών, υπέγραψαν ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης με τον διευθύνοντα σύμβουλο της EΥΔΑΠ, Χάρη Σαχίνη, παρουσία του αντιδημάρχου Αστικών και Κτιριακών Υποδομών του Δήμου Αθηναίων, Βασίλη Αξιώτη, του αν. διευθύνοντος συμβούλου της EΥΔΑΠ, Αναστάσιου Τόσιου και του γενικού διευθυντή Αποχέτευσης της EΥΔΑΠ, Κώστα Βουγιουκλάκη.

Μέχρι σήμερα, βάσει της υφιστάμενης νομοθεσίας, η οποία είχε ψηφιστεί τη δεκαετία του '80, η EΥΔΑΠ εκτελούσε τις μελέτες των αποχετευτικών αγωγών, ο Δήμος Αθηναίων προχωρούσε στην κατασκευή και ακολούθως επέστρεφε την αρμοδιότητα συντήρησης και διαχείρισης στην EΥΔΑΠ ΑΕ.

Με τη νέα προγραμματική συμφωνία, προβλέπεται, ότι η ΕΥΔΑΠ θα προχωρήσει στην κατασκευή αγωγών του δευτερεύοντος οριστικού δικτύου ακαθάρτων είτε για την αντικατάσταση παλαιών δημοτικών αγωγών, είτε για τη συμπλήρωση του δικτύου στον Δήμο Αθηναίων και στην κατασκευή των ιδιωτικών συνδέσεων των ακινήτων με τους κεντρικούς αγωγούς.

Πρακτικά, αυτό για τους δημότες σημαίνει ότι οι αιτήσεις για σύνδεση στο δίκτυο αποχέτευσης θα υποβάλλονται πλέον απευθείας στην EΥΔΑΠ, ενώ ο χρόνος αναμονής για την εξυπηρέτησή τους αναμένεται να μειωθεί από τα 2 χρόνια που είναι κατά μέσον όρο σήμερα, μόλις στους 3 μήνες. Παράλληλα, με την εφαρμογή της νέας αυτής συμφωνίας, προβλέπεται να μειωθεί ο χρόνος ανταπόκρισης στις επείγουσες βλάβες και τις αβαρίες που προκαλεί η παλαιότητα του δικτύου, εξαλείφοντας έτσι και την παραμικρή πιθανότητα να προκληθεί κίνδυνος για τη δημόσια υγεία.

Σε δήλωσή του, ο Κ. Μπακογιάννης, ανέφερε: «Σήμερα κάνουμε ένα μικρό, αλλά πολύ σημαντικό βήμα για να βάλουμε τέλος σε έναν πολυετή «παραλογισμό» που είχε ως αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται άδικα οι πολίτες. Συνεννοηθήκαμε, συνεργαστήκαμε και βρήκαμε τη λύση. Για αυτή τη συμφωνία, θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τον διευθύνοντα σύμβουλο της EΥΔΑΠ και τα στελέχη της Εταιρείας. Συνεχίζουμε τη μάχη για το αυτονόητο».

Σύμφωνα με την προγραμματική συμφωνία που υπογράφηκε μεταξύ ΕΥΔΑΠ και Δήμου Αθηναίων: Θα προχωρήσουν άμεσα οι εργασίες για την κατασκευή αγωγών του δευτερεύοντος δικτύου ακαθάρτων και οι εξωτερικές διακλαδώσεις, δηλαδή οι επιμέρους συνδέσεις των ακινήτων σε όλες τις περιοχές του Δήμου Αθηναίων. Θα κατασκευαστούν αγωγοί συνολικού μήκους 43.600 μ. στην Αθήνα και 6.500 περίπου συνδέσεις σε οδούς στους οποίους θα δημιουργηθεί το δευτερεύον δίκτυο. Οι αγωγοί θα κατασκευαστούν με βάση τις μελέτες που έχουν εκπονηθεί από την EΥΔΑΠ Α.Ε.

Η ΕΥΔΑΠ θα αναζητήσει χρηματοδότηση από αρμόδιους φορείς ή θα χρηματοδοτήσει τα έργα από ιδίους πόρους. Στην περίπτωση χρηματοδότησης των έργων από ιδίους πόρους της εταιρείας, το κόστος κατασκευής των αγωγών ακαθάρτων θα βαρύνει τους ιδιοκτήτες των ακινήτων, μπροστά από τα οποία θα κατασκευαστούν οι αγωγοί μέσω της χρέωσης του τέλους δικαιώματος σύνδεσης, όπως αυτή ορίζεται και υπολογίζεται σύμφωνα με το άρθρο 13 του Κανονισμού Λειτουργίας Δικτύου Αποχέτευσης (ΚΛΔΑ).

Η νέα προγραμματική συμφωνία αναμένεται να ωφελήσει τον Δήμο Αθηναίων με τους εξής τρόπους:

  1. Ο δήμος απαλλάσσεται από τη διαδικασία και το αυξημένο χρηματικό κόστος της επαναλαμβανόμενης κατά χρονικά διαστήματα δημοπράτησης έργων κατασκευής αγωγών λυμάτων και συνδέσεων ακινήτων με το αποχετευτικό σύστημα.
  2. Θα εξοικονομηθούν εκατομμύρια ευρώ που δαπανούνται από ιδίους πόρους, τα οποία θα κατευθυνθούν σε άλλα έργα υποδομής όπως π.χ. έργα αντιπλημμυρικής προστασίας. Τα έργα αποχέτευσης έχουν ανταποδοτικό χαρακτήρα, αλλά τα χρήματα επιστρέφουν στον δήμο μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα και όχι στο σύνολό τους.
  3. Απαλλάσσεται το προσωπικό της Διεύθυνσης Οδοποιίας από ιδιαίτερες γραφειοκρατικές διαδικασίες δημοπράτησης και χρέωσης των έργων. Ταυτόχρονα, αποδεσμεύονται υπάλληλοι, οι οποίοι μπορούν να καλύψουν άλλες ανάγκες της Υπηρεσίας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v