Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σπάει στα τρία η Β' Αθήνας

Τη συγκρότηση ειδικής επιτροπής που θα εξετάσει το θέμα της ψήφου των Ελλήνων του εξωτερικού προβλέπει τροπολογία. Το σχέδιο της κυβέρνησης για την κατάτμηση των εκλογικών περιφερειών Β' Αθήνας και Περιφέρειας Αττικής (πρώην υπόλοιπο Αττικής).

Σπάει στα τρία η Β Αθήνας
  • Real.gr

Ως τροπολογία στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών για το πρόγραμμα «Κλεισθένης Ι» κατατέθηκε το σχέδιο της κυβέρνησης για την κατάτμηση των εκλογικών περιφερειών Β' Αθήνας και Περιφέρειας Αττικής (πρώην υπόλοιπο Αττικής).

Η Β' Αθήνας διαιρείται σε τρεις τομείς:

1. Στη Β1 Εκλογική Περιφέρεια Βόρειου Τομέα Αθηνών, όπου περιλαμβάνονται οι δήμοι Αγίας Παρασκευής, Αμαρουσίου, Βριλησσίων, Γαλατσίου, Ηρακλείου, Κηφισιάς, Λυκόβρυσης-Πεύκης, Μεταμόρφωσης, Νέας Ιωνίας, Παπάγου-Χολαργού, Πεντέλης, Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας, Φιλοθέης-Ψυχικού και Χαλανδρίου.

2. Στη Β2 Εκλογική Περιφέρεια Δυτικού Τομέα Αθηνών, όπου περιλαμβάνονται οι δήμοι Αγίας Βαρβάρας, Αγίων Αναργύρων-Καματερού, Αιγάλεω, Ιλίου, Περιστερίου, Πετρούπολης και Χαϊδαρίου.

3. Στη Β3 Εκλογική Περιφέρεια Νότιου Τομέα Αθηνών, όπου περιλαμβάνονται οι δήμοι Αγίου Δημητρίου, Αλίμου, Βύρωνα, Γλυφάδας, Δάφνης-Υμηττού, Ελληνικού-Αργυρούπολης, Ζωγράφου, Ηλιούπολης, Καισαριανής, Καλλιθέας, Μοσχάτου-Ταύρου, Νέας Σμύρνης και Π. Φαλήρου.

Η Περιφέρεια Αττικής διαιρείται σε δύο τομείς:

1. Στην Α' Εκλογική Περιφέρεια Ανατολικής Αττικής, που αποτελείται από τους δήμους Αχαρνών, Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, Διονύσου, Κρωπίας, Λαυρεωτικής, Μαραθώνα, Μαρκοπούλου, Μεσογαίας, Παιανίας, Παλλήνης, Ραφήνας-Πικερμίου, Σαρωνικού, Σπάτων-Αρτέμιδας και Ωρωπού.

2. Στη Β' Εκλογική Περιφέρεια Δυτικής Αττικής, που αποτελείται από τους δήμους Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Μάνδρας-Ειδυλλίας, Μεγαρέων και Φυλής.

Επειδή η κατάτμηση των πολύ μεγάλων εκλογικών περιφερειών στερεί από τα κόμματα, ιδίως από τα μικρότερα, τη δυνατότητα να προβλέψουν σε ποιες εκλογικές περιφέρειες αναμένεται να καταλάβουν έδρα και έτσι να μείνει εκτός Βουλής ο αρχηγός του κόμματος, στην ίδια τροπολογία παρέχεται η δυνατότητα στον αρχηγό κάθε κόμματος να μετέχει σε τρεις (αντί για δύο) εκλογικές περιφέρειες.

Σημειώνεται, ότι εάν η τροπολογία ψηφιστεί τουλάχιστον από τα δύο τρίτα της Βουλής (200 βουλευτές και άνω), τότε θα ισχύσει από τις προσεχείς εκλογές, ενώ εάν ψηφιστεί από λιγότερους τότε η ισχύς του μετατίθεται για τις μεθεπόμενες εκλογές.

Επιτροπή για το θέμα της ψήφου των Ελλήνων στο εξωτερικό

Τη συγκρότηση ειδικής επιτροπής που θα εξετάσει το θέμα της ψήφου των Ελλήνων του εξωτερικού προβλέπει τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο Εσωτερικών στη Βουλή.

"Έργο της Επιτροπής είναι η καταγραφή και αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης αναφορικά με τον αριθμό των Ελλήνων εκλογέων που κατοικούν στο εξωτερικό, τις θεσμικές, οικονομικές, τεχνικές και πολιτικές παραμέτρους που σχετίζονται με το ζήτημα της ψήφου αυτών, τις ενδεχόμενες διαφορετικές δικαιοπολιτικές λύσεις που προκρίνονται για κάθε κατηγορία εκλογέων καθώς και την επεξεργασία και εισήγηση προς τον Υπουργό Εσωτερικών μίας ή περισσότερων εναλλακτικών προτάσεων για την ενεργοποίηση της σχετικής συνταγματικής πρόβλεψης" αναφέρεται στην τροπολογία.

Αναλυτικά ολόκληρη η τροπολογία:

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ
στο σ/ν

στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο «Μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης - Εμβάθυνση της Δημοκρατίας - Ενίσχυση της Συμμετοχής -Βελτίωση της οικονομικής και αναπτυξιακής λειτουργίας των ΟΤΑ [Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»] -Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των ΦΟ.ΔΣ.Α» - Ρυθμίσεις για την αποτελεσματικότερη, ταχύτερη και ενιαία άσκηση των αρμοδιοτήτων σχετικά με την απονομή ιθαγένειας και την πολιτογράφηση - Λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας ΥΠΕΣ»

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Στο άρθρο 51 παρ. 4 του ισχύοντος Συντάγματος προβλέπεται - κατ’ εξαίρεση της αρχής της ταυτόχρονης διεξαγωγής των εκλογών - η δυνατότητα του κοινού νομοθέτη, με αυξημένη πλειοψηφία, να ρυθμίσει την άσκηση του εκλογικού δικαιώματος των εκλογέων που βρίσκονται έξω από την Επικράτεια, με επιστολική ψήφο ή άλλο πρόσφορο μέσο.

Ωστόσο, μέχρι σήμερα η εν λόγω συνταγματική πρόβλεψη δεν έχει ενεργοποιηθεί, λόγω και της μη επίτευξης της απαιτούμενης διακομματικής συμφωνίας, αλλά και λόγω της πλειάδας των θεσμικών, τεχνικών, οικονομικών και πολιτικών παραμέτρων που πρέπει να ληφθούν υπόψη για την κατάρτιση της σχετικής νομοθετικής πρότασης, ενόψει και του μεγάλου αριθμού των Ελλήνων κατοίκων της διασποράς, αλλά και της σύνδεσης βάσει της ισχύουσας εκλογικής νομοθεσίας της ιδιότητας του εκλογέα με αυτή του δημότη ορισμένου δήμου της χώρας.

Ενόψει των ανωτέρω και με δεδομένη την πρόθεση του Υπουργείου Εσωτερικών να καταθέσει επεξεργασμένες προτάσεις προς περαιτέρω διακομματική διαβούλευση για την δυνατότητα υλοποίησης της ανωτέρω συνταγματικής πρόβλεψης, με την προτεινόμενη ρύθμιση συγκροτείται ειδική επιτροπή για την επεξεργασία του θέματος και την κατάρτιση σχετικής εισήγησης, εντός συγκεκριμένου σύντομου χρονοδιαγράμματος.

Αθήνα, …… Ιουλίου 2018

ΠΡOΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΡΥΘΜΙΣΗ

Άρθρο …

Επιτροπή για την ψήφο των εκτός Επικράτειας εκλογέων

1. Συστήνεται στο Υπουργείο Εσωτερικών Επιτροπή για την κατάρτιση πρότασης για την ψήφο των εκτός Επικράτειας εκλογέων σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 51 του Συντάγματος (εφεξής «Επιτροπή»).

2. Έργο της Επιτροπής είναι η καταγραφή και αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης αναφορικά με τον αριθμό των Ελλήνων εκλογέων που κατοικούν στο εξωτερικό, , τις θεσμικές, οικονομικές, τεχνικές και πολιτικές παραμέτρους που σχετίζονται με το ζήτημα της ψήφου αυτών, τις ενδεχόμενες διαφορετικές δικαιοπολιτικές λύσεις που προκρίνονται για κάθε κατηγορία εκλογέων καθώς και την επεξεργασία και εισήγηση προς τον Υπουργό Εσωτερικών μίας ή περισσότερων εναλλακτικών προτάσεων για την ενεργοποίηση της σχετικής συνταγματικής πρόβλεψης.

3. Η Επιτροπή συγκροτείται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Εξωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, και απαρτίζεται από :

α) τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Εσωτερικών, ως Πρόεδρο,

β) τον Ειδικό Γραμματέα Ιθαγένειας,

γ) τον Προϊστάμενο της Γενικής Διεύθυνσης της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού,

δ) έναν εκπρόσωπο του Συνηγόρου του Πολίτη,

ε) τον Προϊστάμενο της Γενικής Διεύθυνσης Εσωτερικών και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Εσωτερικών,

στ) τον Προϊστάμενο της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών και Διοικητικής Υποστήριξης του Υπουργείου Εσωτερικών,

ζ) έξι (6) ειδικούς επιστήμονες ή εμπειρογνώμονες σε συναφή με το έργο της Επιτροπής θέματα.

4. α) Καθήκοντα εισηγητών της Επιτροπής ασκούν κατά περίπτωση οι καθ’ ύλην αρμόδιοι Προϊστάμενοι Διεύθυνσης ή Τμήματος του Υπουργείου Εσωτερικών, οι οποίοι καλούνται σε όλες τις συνεδριάσεις της Επιτροπής με δικαίωμα λόγου.

β) Για τη γραμματειακή υποστήριξη της Επιτροπής απασχολούνται δύο (2) υπάλληλοι της Διεύθυνσης Εκλογών του Υπουργείου Εσωτερικών.

5. Η Επιτροπή ολοκληρώνει το αναφερόμενο στην παρ. 2 έργο της εντός πέντε (5) μηνών από τη συγκρότησή της. Η ως άνω προθεσμία μπορεί να παραταθεί άπαξ έως και ένα (1) μήνα, με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Εξωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

6. Για την εκπλήρωση του έργου της η Επιτροπή μπορεί να συγκροτεί ομάδες εργασίας από τα μέλη της και από υπαλλήλους του Υπουργείου Εσωτερικών, καθώς και να καλεί στις συνεδριάσεις της ή να ζητά γραπτή συμβολή από οποιονδήποτε υπάλληλο ή ιδιώτη.

7. Η Επιτροπή και οι ομάδες εργασίας που δύνανται να συγκροτηθούν, σύμφωνα με την παρ. 6, συνεδριάζουν εντός ωραρίου λειτουργίας των υπηρεσιών του Υπουργείου. Στα μέλη της Επιτροπής και των ομάδων εργασίας, στους εισηγητές και στους υπαλλήλους της γραμματειακής υποστήριξης δεν καταβάλλεται αποζημίωση.

8. Κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για τη λειτουργία της Επιτροπής μπορεί να ρυθμίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Εξωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

Αθήνα, …… Ιουλίου 2018

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v