Έως το 2024 το δίκτυο Αδριατικής-Βαλτικής

Ο νέος σιδηροδρομικός διάδρομος, παρακάμπτοντας τη Σλοβενία, θα συνδέει δύο θάλασσες, την Αδριατική και τη Βαλτική.

  • Real.gr
Έως το 2024 το δίκτυο Αδριατικής-Βαλτικής
Ζωτικής σημασίας τμήματα του σχεδιαζόμενου υψηλής ταχύτητας σιδηροδρομικού δικτύου Αδριατικής - Βαλτικής θα κατασκευαστούν έως το 2024, τόνισε ο διευθυντής των Αυστριακών Ομοσπονδιακών Σιδηροδρόμων (OBB) και πρόεδρος της «Κοινότητας των Ευρωπαϊκών Σιδηροδρόμων και Διαχειριστών Υποδομής» (CER), Κρίστιαν Κερν.

Η επιχειρηματική δραστηριότητα στο μοναδικό σλοβενικό λιμάνι, στην πόλη Κόπερ, δεν θα τεθεί σε κίνδυνο, όταν ο νέος σιδηροδρομικός διάδρομος παρακάμπτοντας τη Σλοβενία θα συνδέει δύο θάλασσες, την Αδριατική και τη Βαλτική, δήλωσε ο κ. Κερν στο σλοβενικό πρακτορείο ειδήσεων STA, στο περιθώριο των εργασιών της περιφερειακής συνέλευσης της Διεθνούς Ένωσης Σιδηροδρόμων (UIC) που πραγματοποιήθηκε χθες στην παραθαλάσσια πόλη, Πόρτοροζ της Σλοβενίας.

Σήμερα διεξάγεται η γενική συνέλευση της Διεθνούς Ένωσης Σιδηροδρόμων, η μεγαλύτερη συνάντηση στον τομέα των σιδηρόδρομων σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ο κ. Κερν εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι ο οργανισμός διαχείρισης του λιμένα Κόπερ δεν θα βρεθεί αντιμέτωπος με πτώση της εμπορευματικής κίνησης, όταν θα κατασκευαστεί το δίκτυο, το οποίο δεν θα διέρχεται από τη Σλοβενία, αλλά από την Ιταλία.

Ο λιμένας Κόπερ είναι πολύ σημαντικός για την οικονομία της Αυστρίας και θα υπάρξουν μόνον οφέλη από το νέο διάδρομο, συμπλήρωσε.

Τα έργα στο σιδηροδρομικό διάδρομο που θα διέρχεται από την Πολωνία, την Τσεχία, τη Σλοβακία και την Ιταλία προχωρούν καλά, τόνισε, προσθέτοντας ότι, κύριος στόχος είναι η προσέλκυση περισσότερων φορτίων στα λιμάνια της Αδριατικής Θάλασσας.

Υπογράμμισε ακόμη ότι η μεταφορά εμπορευμάτων με πλοίο από την Κίνα προς την Αδριατική ήταν περίπου επτά ή οκτώ ημέρες ταχύτερη απ' ότι η μεταφορά στην Αμβέρσα, το Ρότερνταμ ή το Άμστερνταμ.

Ο διάδρομος Βαλτικής-Αδριατικής έχει μεγάλη σημασία για τα λιμάνια της Αδριατικής, γιατί πρέπει να έχουν καλές εσωτερικές συνδέσεις για την προσέλκυση φορτίων, δήλωσε ο κ. Κερν.
 
Για τον λόγο αυτό και η δεύτερη σιδηροδρομική Κόπερ- Ντίβατσα που σχεδιάζεται από τη Σλοβενία είναι καίριας σημασίας, πρόσθεσε.

Εν τω μεταξύ ο Ντούσαν Μες, διευθύνων σύμβουλος των Σλοβενικών Σιδηροδρόμων, που φιλοξενούν τη συνάντηση της UCI εξέφρασε αισιοδοξία για το μέλλον της εταιρείας.

Μετά από χρόνια δυσκολιών και ευρεία οικονομική αναδιάρθρωση, ο όμιλος κατάγραψε πάνω από μισό δισ. έσοδα πέρσι και τα καθαρά του κέρδη ανήλθαν στα 20 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας σημαντική άνοδο σε σύγκριση με το 2012, είπε.

Τόνισε ακόμη ότι είναι αναγκαίες επενδύσεις στις υποδομές και εξέφρασε ικανοποίηση επειδή το κράτος, στο οποίο ανήκουν οι σιδηροδρομικές υποδομές αναγνώρισε τις ανάγκες.

Ο κ. Μες επανέλαβε ότι οι Σλοβενικοί Σιδηρόδρομοι θα χρειαστούν στρατηγικό εταίρο, όπως μετέδωσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο.

Στη σλοβενική πόλη Πόρτοροζ για το μέλλον των ευρωπαϊκών και παγκόσμιων σιδηρόδρομων συζητούν περίπου 100 εκπρόσωποι του τομέα απ΄ όλο τον κόσμο.

Μεταξύ άλλων στις συναντήσεις συμμετέχουν ο γενικός διευθυντής της UIC Ζαν - Πιερ Λουμπινού, ο γενικός διευθυντής των Ιταλικών Σιδηρόδρομων, Μισέλε Μάριο Έλια, ο γενικός διευθυντής των Ρωσικών Σιδηροδρόμων, Βλαντίμιρ Γιακούνιν και ο διευθυντής των Κινεζικών Σιδηροδρόμων, Ντογκφου Λου.

Ο οργανισμός Σλοβενικών Σιδηροδρόμων ανέλαβε τη διοργάνωση των δύο συνελεύσεων που έχουν ιδιαίτερη σημασία, καθώς στην πόλη Πόρτοροζ σε διεθνή διάσκεψη, το 1921 διατυπώθηκε πρώτη φορά η ιδέα της δημιουργίας διεθνούς οργανισμού σιδηροδρόμων.

Η Διεθνής Ένωση Σιδηροδρόμων είναι ο μεγαλύτερος παγκόσμιος οργανισμός του σιδηροδρομικού τομέα με αποστολή την προώθηση των σιδηροδρομικών μεταφορών.

Έχει 197 μέλη από τις πέντε ηπείρους (σιδηροδρομικές εταιρείες, διαχειριστές υποδομών και άλλες επιχειρήσεις του τομέα).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v