Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πιο κοντά η αεροπειρατία

Απομακρύνεται το σενάριο του τεχνικού λάθους. Που εστιάζουν την έρευνά τους οι αρχές της Μαλαισίας.

  • Real.gr
Πιο κοντά η αεροπειρατία
Όσο περνούν οι ημέρες απομακρύνεται το σενάριο της βλάβης με τις αρχές της Μαλαισίας, πλέον να κάνουν ανοιχτά λόγο για ανθρώπινη παρέμβαση στην εξαφάνιση του Boeing 777 με 239 επιβάτες και πλήρωμα.

Ο πρωθυπουργός της Μαλαισίας Νατζίμπ Ραζάκ ανακοίνωσε ότι πλέον σταματούν οι έρευνες στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας προκειμένου όλες οι δυνάμεις που μετέχουν στην επιχείρηση να επικεντρωθούν σε άλλες ζώνες, κυρίως στον Ινδικό Ωκεανό.

Ο Ραζάκ, αφού ευχαρίστησε τις 15 χώρες που συμμετέχουν στις έρευνες και εξέφρασε τη συμπαράστασή του στις οικογένειες των 239 επιβατών και μελών του πληρώματος που αγωνιούν για απαντήσεις, είπε ότι η Malaysian Airlines έχει αναλάβει να ενημερώσει τους συγγενείς, ενώ ο υπουργός Εξωτερικών της Μαλαισίας επικοινωνεί με τις κυβερνήσεις των χωρών που είτε είχαν πολίτες τους στο αεροπλάνο είτε βοηθούν στον εντοπισμό του.

Που επικεντρώνονται οι έρευνες

Οι αρχές της Μαλαισίας, μελετούν χιλιάδες δεδομένα από δορυφορικές λήψεις, τα οποία δείχνουν πως το αεροσκάφος ακολούθησε βορειοδυτική πορεία χρησιμοποιώντας αεροδιάδρομο που οδηγεί προς τη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη, ενώ το τελευταία σήματα δείχνουν πως κατευθυνόταν προς Καζακστάν και Τουρκμενιστάν ή νότια στον ινδικό ωκεανό μέχρι την Ινδονησία.

Ο πρωθυπουργός της Μαλαισίας, Νατζίμπ Ρεκάτ, δήλωσε πως «οι υπηρεσίες πολιτικής αεροπορίας και οι διεθνείς εταίροι τους διαπίστωσαν πως η τελευταία επικοινωνία με δορυφόρο ήταν από έναν ή δύο αεροδιαδρόμους». Προς αυτή την περιοχή κατευθύνεται τώρα το επίκεντρο των ερευνών.

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin Οι ερευνητές έχουν επιβεβαιώσει ότι το αεροπλάνο που εντοπίστηκε από στρατιωτικά ραντάρ ήταν πράγματι το Boeing 777 της Malaysian Airlines. Το σύστημα ηλεκτρονικών αναφορών του αεροπλάνου είναι σχεδόν βέβαιο ότι απενεργοποιήθηκε από κάποιον προτού φτάσει στην ανατολική ακτή της Μαλαισίας.

Η τελευταία επικοινωνία του αεροσκάφους με δορυφόρο έγινε 6 ώρες από τη στιγμή που χάθηκε το στίγμα του από τις οθόνες των ραντάρ. Σύμφωνα με αυτά τα δορυφορικά δεδομένα το Boeing μπορεί να ακολούθησε δύο αεροδιαδρόμους: είτε αυτόν της Βόρειας Ταϊλάνδης μέχρι τα σύνορα του Καζακστάν και του Τουρκμενιστάν είτε, νοτιότερα, αυτόν της Ινδονησίας προς τον νότιο Ινδικό Ωκεανό. Με βάση αυτά τα νέα δεδομένα οι ερευνητές προσπαθούν να υπολογίσουν πόσο μακριά θα μπορούσε να είχε φτάσει στο διάστημα αυτό, πρόσθεσε.

Στρατιωτικές πηγές της Μαλαισίας υποστηρίζουν ότι όποιος απενεργοποίησε τα συστήματα εντοπισμού και επικοινωνίας του αεροσκάφους ήταν πολύ καλός γνώστης των συστημάτων και πως να αποφύγει τα πολιτικά ραντάρ.

Αυτό αποτελεί και έμμεση παραδοχή ότι η εξαφάνιση του αεροσκάφους από τα ραντάρ ενείχε σκοπιμότητα, ενισχύοντας έτσι το σενάριο της αεροπειρατίας, η κατάληξη της οποίας όμως είναι άγνωστη.

Πετούσε επί επτά ώρες;

Κατά άλλες πηγές το μοιραίο αεροσκάφος συνέχισε να πετά επί επτά ώρες μετά το τελευταίο ίχνος που άφησε στα ραντάρ. Μάλιστα, οι Αμερικανοί εξακολουθούν, υπό αυτό το πρίσμα, να εξετάζουν ακόμα και το ενδεχόμενο προσγείωσης του αεροσκάφους σε άγνωστο σημείο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v