
Η αναλογία μεταξύ ελλείμματος και ΑΕΠ στην Ιταλία συρρικνώθηκε, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Istat, του Εθνικού Ινστιτούτου Στατιστικής της χώρας.
Πιο συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά τους πρώτους εννέα μήνες του 2011, η σχέση ελλείμματος-ΑΕΠ ήταν της τάξης του 4,3%, με μείωση κατά 0,3% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2010.
Το τρίτο τρίμηνο του 2011 η μείωση ήταν αισθητά μεγαλύτερη: στην περίπτωση αυτή, η σχέση ελλείμματος-ΑΕΠ περιορίζεται στο 2,7%, ενώ τις αντίστοιχες ενενήντα ημέρες του 2010 ήταν 3,5%.
Οι σχολιαστές της ιταλικής δημόσιας τηλεόρασης Rai ευελπιστούν ότι φέτος, χάρη στην εντατικότερη καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και στην μείωση των δαπανών των διαφόρων υπουργείων, η θετική αυτή πορεία θα μπορέσει να συνεχισθεί, με σεβασμό στον ευρωπαϊκό όρο που καθορίζει ότι η σχέση ελλείμματος-ΑΕΠ δεν πρέπει να ξεπερνά το 3%.
Σε ό,τι αφορά το πρόγραμμα που στοχεύσει στην απελευθέρωση της αγοράς, ο ιταλικός Τύπος αναφέρει ότι η χώρα μπορεί να αποκτήσει σύντομα 7.000 νέα φαρμακεία. Αυτό ζητούν οι ιδιοκτήτες των λεγόμενων «παραφαρμακείων»: πρόκειται για φαρμακοποιούς που δεν μπορούν να αγοράσουν νέα φαρμακεία και αποφάσισαν να ανοίξουν εμπορικές επιχειρήσεις, στις οποίες πωλούνται μόνο σκευάσματα που δεν απαιτούν την προσκόμιση ιατρικής συνταγής.
Η ιταλική κυβέρνηση στοχεύει, επίσης, στην αύξηση του αριθμού των συμβολαιογράφων και σε μέτρα που θα ενισχύσουν τον ανταγωνισμό στον τομέα της πώλησης των καυσίμων, ώστε να μπορέσει να μειωθεί η τιμή της βενζίνης που στην Ιταλία αγγίζει πλέον το ένα ευρώ και ογδόντα λεπτά.
Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα αντιδράσεις και δηλώσεις, η ιταλική κεντροαριστερά με το Δημοκρατικό Κόμμα στηρίζει τις συγκεκριμένες κινήσεις της κυβέρνησης Μόντι, ενώ μέλη της μπερλουσκονικής κεντροδεξιάς έκαναν λόγω για «σταλινικές παρεμβάσεις που στοχεύουν στην απάλειψη ολόκληρων επαγγελματικών κατηγοριών».
Τα συνδικάτα των Ιταλών οδηγών ταξί αποφάσισαν, παράλληλα, να κηρύξουν απεργία για τις 23 Ιανουαρίου κατά του σχεδίου της κυβέρνησης του Μάριο Μόντι για την απελευθέρωση του τομέα και τη χορήγηση νέων αδειών. «Η απεργία εντάσσεται στις κινητοποιήσεις που θα λάβουν χώρα, δεδομένης της στάσης της κυβέρνησης να μην καλέσει τους οδηγούς ταξί σε διάλογο», αναφέρουν οι Ιταλοί ταξιτζήδες.
Στις 16 Ιανουαρίου οι Ιταλοί οδηγοί ταξί θα συνέλθουν σε πανιταλική συνέλευση στη Ρώμη και πρόκειται να παραδώσουν στην δημόσια αρχή κατά των «τραστ» έκθεση με την οποία θέλουν να αποδείξουν ότι πολλά στοιχεία στα οποία βασίζεται το άνοιγμα του επαγγέλματος, είναι ανακριβή και εσφαλμένα.
«Αν η κυβέρνηση τελικά προχωρήσει μονομερώς στην έκδοση νέων αδειών, τότε είμαστε αποφασισμένοι να λάβουμε οπωσδήποτε δραστικά μέτρα», προσθέτει ο πρόεδρος του συνδικάτου Unitaxi Ρομπέρτο Μπιταρέλι. Η ένωση για την προστασία και τον προσανατολισμό των καταναλωτών Adoc, όμως, στηρίζει την στρατηγική της κυβέρνησης του Μάριο Μόντι και υπογραμμίζει ότι «με την αύξηση των αδειών των ταξί πρόκειται να υπάρξει οικονομικό όφελος για τους πολίτες και να δημιουργηθούν περίπου 20.000 νέες θέσεις εργασίας στον τομέα αυτό».
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.gr
FOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin
Συνδικαλιστές της οργάνωσης Cgil υπογραμμίζουν ότι τα καθαρά κέρδη δεν ξεπερνούν τα δεκαεπτά ευρώ την ώρα και υπάρχουν ακόμη και ταξιτζήδες ογδόντα ετών που αναγκάζονται να δουλεύουν, διότι δεν μπορούν να ζήσουν μόνο με την σύνταξη. Τα μεγαλύτερα συνδικάτα του τομέα συζητούν το ενδεχόμενο να οργανώσουν πανιταλική διαδήλωση το ερχόμενο Σάββατο σε κεντρικό σημείο της Ρώμης.
Τέλος, η κυβέρνηση μελετά το ενδεχόμενο καταβολής χρηματικής αποζημίωσης στους ταξιτζήδες που αγόρασαν στο παρελθόν τις άδειές τους και θα μπορούσαν να ζημιωθούν από το «άνοιγμα» της αγοράς.