
Εντός της ημέρας αναμένεται να αναρτηθεί στο διαδίκτυο η απόφαση των συναρμοδίων υπουργών (Οικονομικών, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής), για τους όρους και τις προϋποθέσεις με τις οποίες θα γίνει η πολυσυζητημένη απόσυρση.
Έτσι από την ερχόμενη εβδομάδα (σε δέκα μέρες από τη στιγμή της δημοσίευσής της στο ΦΕΚ, προβλέπει ο νόμος) θα αρχίσει κανονικά η απόσυρση.
Όπως ανέφερε σε δηλώσεις του σε ραδιοφωνικούς σταθμούς ο υφυπουργός Οικονομικών Δημήτρης Κουσελάς αναφέρθηκε στα βήματα που πρέπει να κάνει ο κάθε ενδιαφερόμενος για να τύχει των κινήτρων της απόσυρσης.
Όπως είπε τα βήματα είναι τα εξής: εφόσον το καινούργιο αυτοκίνητο τελωνίζεται απευθείας από τους ιδιώτες, ο ιδιοκτήτης του αποσυρόμενου επιβατηγού οχήματος, ή το πρόσωπο προς το οποίο έχει γίνει η εκχώρηση του δικαιώματος προς απόσυρση, (η εκχώρηση γίνεται με υπεύθυνη δήλωση στην οποία πρέπει να υπάρχει η γνησιότητα της υπογραφής από δημόσια αρχή), υποβάλλει το τελωνειακό παραστατικό για τον τελωνισμό του καινούργιου επιβατηγού οχήματος, στο οποίο θα πρέπει να επισυνάπτει τη βεβαίωση της εφορίας, για την καταβολή των τελών κυκλοφορίας και ένα αντίγραφο της πράξης οριστικής διαγραφής του αποσυρόμενου επιβατηγού οχήματος.
Γιατί το πρώτο βήμα που πρέπει να γίνει, είναι η παράδοση του οχήματος από τον ενδιαφερόμενο ιδιοκτήτη ή από το πρόσωπο, στο οποίο έχει εκχωρηθεί το δικαίωμα για την καταστροφή, στο σύστημα εναλλακτικής διαχείρισης.
Σύμφωνα με τη ρύθμιση που έχει ψηφιστεί τον περασμένο Δεκέμβριο, καθιερώθηκε διαδικασία απόσυρσης με φορολογικά κίνητρα για την αντικατάσταση όλων των κυκλοφορούντων ΙΧ αυτοκινήτων παλαιότητας άνω των 12 ετών.
Με τη διαδικασία αυτή προβλέπεται η μείωση των τελών ταξινόμησης στα καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που θα τελωνιστούν στην Ελλάδα με προορισμό να αγοραστούν για να αντικαταστήσουν, αποσυρόμενα από την κυκλοφορία για καταστροφή, επιβατικά ρυπογόνα αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας, για τα οποία οι άδειες κυκλοφορίας έχουν εκδοθεί μέχρι 31-12-1998.
Το μέτρο αυτό της ανανέωσης του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων εφαρμόζεται στα επιβατικά αυτοκίνητα κυλινδρισμού μέχρι και 2.000 κυβικά εκατοστά.
Οι σχετικές ρυθμίσεις προβλέπουν ειδικότερα τα εξής:
- Καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης κυλινδρισμού κινητήρα μέχρι και 2.000 κυβικά εκατοστά που πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές της Οδηγίας 98/69 Ε.Κ. «Φάση Β» ή μεταγενέστερης και παραλαμβάνονται σε αντικατάσταση επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, τα οποία αποσύρονται από την κυκλοφορία για καταστροφή, απαλλάσσονται από το τέλος ταξινόμησης, ως εξής:
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.gr
FOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin
- Αυτοκίνητα μέχρι και 900 κυβικά εκατοστά, απαλλάσσονται από το προβλεπόμενο τέλος ταξινόμησης για φορολογητέα αξία μέχρι και 6.000 ευρώ.
-Αυτοκίνητα από 901 μέχρι και 1400 κυβικά εκατοστά, απαλλάσσονται από το προβλεπόμενο τέλος ταξινόμησης για φορολογητέα αξία μέχρι και 8.000 ευρώ.
-Αυτοκίνητα από 1401 μέχρι και 1600 κυβικά εκατοστά, απαλλάσσονται από το 65% του προβλεπόμενου τέλους ταξινόμησης και για φορολογητέα αξία μέχρι και 11.000 ευρώ.
-Αυτοκίνητα από 1601 μέχρι και 2000 κυβικά εκατοστά, απαλλάσσονται από 50% του προβλεπόμενου τέλους ταξινόμησης και για φορολογητέα αξία μέχρι και 14.000 ευρώ.
- Σε περίπτωση που η φορολογητέα αξία είναι μεγαλύτερη των προαναφερομένων ποσών θα εισπράττεται για το επί πλέον ποσό, ο προβλεπόμενος ακέραιος συντελεστής τέλους ταξινόμησης.
- Οι παραπάνω ρυθμίσεις εφαρμόζονται μόνο εφόσον αποσύρονται για καταστροφή αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας για τα οποία έχει εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα μέχρι 31-12-1998 και για τα οποία έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας του έτους εντός του οποίου γίνεται η διαγραφή, καθώς και τυχόν οφειλόμενα τέλη προηγουμένων ετών.