Οι κινήσεις επέκτασης της Austriacard και τα επερχόμενα placement

Αύξηση εσόδων και λειτουργικών κερδών αναμένει φέτος η διοίκηση της Austriacard. Τι είπε στην Ενωση Θεσμικών για μέρισμα, free float, «πακέτα» και placement.

Οι κινήσεις επέκτασης της Austriacard και τα επερχόμενα placement

Την αναπτυξιακή στρατηγική που πρόκειται να ακολουθήσει ο όμιλος κατά τα επόμενα χρόνια, αλλά και ένα χρονοδιάγραμμα δράσης προκειμένου η μετοχή που τελεί υπό διαπραγμάτευση στα Χρηματιστήρια της Αθήνας και της Αυστρίας να αποκτήσει μεγαλύτερη εμπορευσιμότητα και διασπορά, ανέπτυξε η διοίκηση της Austriacard στο πλαίσιο της παρουσίασης της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.

Ειδικότερα για φέτος, ο εισηγμένος όμιλος εκτίμησε ότι ο κύκλος εργασιών θα αυξηθεί κατά 12%-15% σε σχέση με πέρυσι, το προσαρμοσμένο EBITDA κατά 25%-30%, ενώ το καθαρό περιθώριο κέρδους θα διαμορφωθεί μεταξύ του 4% και του 5%. Το γεγονός ότι οι ρυθμοί αυτοί είναι χαμηλότεροι σε σύγκριση με αυτούς που η Austriacard δημοσίευσε κατά το πρώτο φετινό τρίμηνο αποδίδεται στο ότι κατά τη διάρκεια του περυσινού δεύτερου τριμήνου ο όμιλος είχε σημειώσει κύκλο εργασιών της τάξεως των 35 εκατ. από εργασίες που δεν θα επαναληφθούν φέτος.

Πέραν αυτού, η διοίκηση της εισηγμένης (Παναγιώτης Σπυρόπουλος διευθύνων σύμβουλος, Μανώλης Κόντος αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος και Δημήτρης Τζελέπης εκτελεστικός διευθυντής κεφαλαιαγορών, εξαγορών-συγχωνεύσεων και επενδυτικών σχέσεων) αναφέρθηκε στη στρατηγική ανάπτυξης του ομίλου, η οποία θα εστιαστεί κυρίως:

α) Στη γεωγραφική επέκταση των δραστηριοτήτων, σε συνδυασμό με την αύξηση μεριδίων σε αγορές όπου η παρουσία δεν είναι τόσο υψηλή.

β) Στη διεύρυνση της προϊοντικής γκάμας.

γ) Στη διάθεση των προϊόντων-υπηρεσιών της πρώην θυγατρικής Inform Λύκος στις χώρες δραστηριοποίησης του ομίλου πέραν της ΝΑ Ευρώπης.

δ) Σε εξαγορές νέων εταιρειών, πρακτική που χρησιμοποιήθηκε αρκετές φορές κατά τα προηγούμενα χρόνια, με στόχο είτε τη γεωγραφική επέκταση είτε την προσφορά νέων υπηρεσιών υψηλής τεχνογνωσίας. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τις εξαγορές, οι μέχρι τώρα κινήσεις «έχουν βγάλει τα λεφτά τους», λόγω των υψηλών εργασιών που πρόσθεσαν στον Όμιλο κατά τα τελευταία χρόνια.

Ενδεικτικά πεδία ανάπτυξης είναι:

  • Η αγορά των ΗΠΑ, στην οποία η Austriacard ξεκίνησε να δραστηριοποιείται μόλις κατά τα τελευταία τρία χρόνια, επιτυγχάνοντας κύκλο εργασιών 20 εκατ. ευρώ πέρυσι και αναμένοντας μια επίδοση κοντά στα 40 εκατ. ευρώ φέτος. Στη συγκεκριμένη χώρα, στόχος είναι η προσφορά υπηρεσιών στις μικρότερες τράπεζες, οι οποίες δεν εξυπηρετούνται επαρκώς από τις μεγάλες ανταγωνιστικές εταιρείες. «Κερδίζουμε συνεχώς μερίδια και ανεβάζουμε τις επιδόσεις μας. Οι στόχοι μας είναι υψηλοί», σημείωσε χαρακτηριστικά ο CEO της εταιρείας.
  • Τα έργα που χρηματοδοτούνται από τα κονδύλια του Ταμείου Ανάπτυξης, με την Austriacard να έχει θέσει ως στόχο την ανάληψη συμβάσεων 80-100 εκατ. ευρώ κατά τα επόμενα τρία με τέσσερα χρόνια. Ήδη, η εισηγμένη έχει αναλάβει (επίκειται η υπογραφή τους) έργα της τάξεως των 40-50 εκατ. ευρώ στο κομμάτι της ψηφιοποίησης-διαχείρισης εγγράφων, όπου διαθέτει υψηλή τεχνογνωσία μετά από σχετική εξαγορά εξειδικευμένης εταιρείας στη Ρουμανία (Nextdocs).
  • Τα πεδία των «challenger banks», στα οποία η Austriacard προσφέρει πέρα από κάρτες και μια σειρά άλλων προϊόντων-υπηρεσιών, καθώς και της ψηφιακής εκτύπωσης και επικοινωνίας.

«Πακέτα» τώρα, placement αργότερα

Το free float της μετοχής κυμαίνεται σήμερα ουσιαστικά γύρω στο 10% (ένα άλλο παραπλήσιο ποσοστό ανήκει σε μετόχους που τις απέκτησαν όταν οι εταιρείες τους απορροφήθηκαν από την Austriacard).

Στόχος λοιπόν είναι -σε πρώτη φάση- να διατεθεί σε θεσμικά χαρτοφυλάκια από την πλευρά του 90%, ένα μικρό πακέτο τίτλων προκειμένου ίσα ίσα να αυξηθεί ως ένα βαθμό η εμπορευσιμότητα και μετά από 12-18 μήνες να διεξαχθεί placement, αλλά όχι σε τιμές που θα υποτιμούν την αξία της εταιρείας.

«Είμαστε μια πολυεθνική εταιρεία με Έλληνα βασικό μέτοχο. Πάνω από το 90% του κύκλου εργασιών μας αφορά το εξωτερικό. Αυτή την περίοδο, η μετοχή διαπραγματεύεται με δείκτη EV/EBTIDA γύρω στο 6, όταν μιλάμε για έναν όμιλο κερδοφόρο, με ανοδικές προοπτικές, ισχυρή ρευστότητα και δραστηριοποιούμενο στον χώρο της τεχνολογίας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο CEO της Austriacard.

Τέλος, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, ο Παναγιώτης Σπυρόπουλος μεταξύ άλλων σημείωσε:

  • Η αύξηση του κύκλου εργασιών αναμένεται να συνοδευτεί και από υψηλότερο περιθώριο λειτουργικού κέρδους, τόσο λόγω οικονομιών κλίμακας όσο και επειδή μεγαλώνει η συμμετοχή των ψηφιακών λύσεων.
  • Ο δείκτης καθαρού δανεισμού προς χρέος κυμαίνεται γύρω στο 2 και το 60%-70% των δανείων έχει «κλειδωμένο» επιτόκιο μεταξύ 2,2% και 2,3%.
  • Φέτος θα διανεμηθεί κάποιο μικρό μέρισμα, ενώ από του χρόνου υπάρχει η πρόθεση να μοιράζεται το 20%-30% των κερδών, προκειμένου να εξοικονομείται ρευστότητα που θα διοχετεύεται σε νέες εξαγορές.



ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v