ΑΒΑΞ: Προοπτική για ανεκτέλεστο 3 δισ. ευρώ το 2023

Νέες συμβάσεις αναμένεται να ανακοινώσει άμεσα η εισηγμένη, η οποία εκτιμά ότι έχει βρεθεί σημείο ισορροπίας στα περιθώρια κέρδους. Θα απαιτηθεί νέος δανεισμός για την εξυπηρέτηση έργων. Πώς προχωρούν τα υφιστάμενα.

ΑΒΑΞ: Προοπτική για ανεκτέλεστο 3 δισ. ευρώ το 2023

Σημαντική αύξηση του ανεκτέλεστου έργων μέσα στην τρέχουσα χρήση εκτιμά ότι θα επιτύχει η διοίκηση του ομίλου Άβαξ, εξασφαλίζοντας παράλληλα υγιή περιθώρια κέρδους, όπως αναφέρθηκε στο πλαίσιο της παρουσίασης των αποτελεσμάτων χρήσης 2022 στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.

Ειδικότερα, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Κωνσταντίνος Μιτζάλης σημείωσε πως ο όμιλος βρίσκεται στο καλύτερο επίπεδο κατά την τελευταία δεκαετία, συμπληρώνοντας ότι εκτός από τα σημαντικά έργα που ήδη έχει κατοχυρώσει, οδηγώντας το ανεκτέλεστο υπόλοιπο στα 2,2 δισ. ευρώ, ενδέχεται στο τέλος της χρήσης αυτό να διαμορφωθεί με οργανικό τρόπο στα 3 δισ. ευρώ, εφόσον συμβασιοποιηθούν συγκεκριμένα έργα.

Ένα από αυτά, όπως επιβεβαίωσε ο κ. Μιτζάλης, αφορά το Vouliagmenis Mall στο Ελληνικό καθώς, σε συνεργασία με την ιταλική Rizzani, ο όμιλος αναδείχθηκε ανάδοχος ως Early Contractor για το έργο. Πέραν αυτού και την αναμονή ωρίμανσης των διαγωνισμών που βρίσκονται σε εξέλιξη για διάφορα έργα στην Ελλάδα, αναφέρθηκε και σε μια νέα μεγάλη σύμβαση (κατά πληροφορίες αφορά έργο στο εξωτερικό), η οποία αναμένεται να οριστικοποιηθεί μέσα στον Μάιο.

Στον τομέα των έργων που ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη, ο κ. Μιτζάλης αναφέρθηκε στη Γραμμή 4 του Μετρό, όσο και στα εν εξελίξει έργα υποδομών στο Ελληνικό, σημειώνοντας ότι κινούνται εντός χρονοδιαγράμματος. Μέχρι το τέλος του 2023 εκτίμησε ότι θα ξεκινήσουν επίσης το οδικό Μπράλος - Άμφισσα αλλά και το έργο ΣΔΙΤ του flyover στη Θεσσαλονίκη σε κοινοπραξία με τη Mυτιληναίος.

Στο σκέλος της κερδοφορίας τόσο ο κ. Μιτζάλης όσο και ο πρόεδρος του ομίλου Χ. Ιωάννου ανέφεραν πως κάθε έργο αποδίδει διαφορετικά, υπογράμμισαν ωστόσο ότι στρατηγικά ο όμιλος επιλέγει τη διεκδίκηση έργων με υγιές περιθώριο. Ερωτηθείς σχετικά ο κ. Μιτζάλης όσον αφορά τη σύμβαση για τη Γραμμή 4, με προϋπολογισμό που βασίστηκε σε πολύ διαφορετικά δεδομένα, ανέφερε ότι υπάρχουν πρόνοιες αναπροσαρμογής του κόστους, ωστόσο δεδομένης της μακράς περιόδου κατασκευής του έργου, οι πιέσεις θα ισορροπήσουν.

Ο πρόεδρος του ομίλου Χρήστος Ιωάννου σημείωσε ότι πέρα από την κλασική κατασκευή, ο όμιλος εστιάζει στα έργα σταθερών ταμειακών ροών (παραχωρήσεις και ΣΔΙΤ), τάση που υποστηρίχθηκε και με την πρόσφατη υποβολή δεσμευτικής προσφοράς για τον ΒΟΑΚ, πέραν της επαναδιεκδίκησης της σύμβασης για τη νέα Παραχώρηση της Αττικής οδού.

Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Άβαξ αναφέρθηκαν στη μείωση του δανεισμού του ομίλου κατά το 2022, και απέρριψαν το ενδεχόμενο μιας νέας αύξησης μετοχικού κεφαλαίου για την εξυπηρέτηση της ίδιας συμμετοχής στα νέα projects ή για ανάγκες κεφαλαίου κίνησης. Οι νέες κεφαλαιακές ανάγκες θα καλυφθούν με δανεισμό κατά τον κ. Μιτζάλη μέσω project financing.

Σύμφωνα δε με την οικονομική διευθύντρια του ομίλου κ. Α. Ηλιάδη κάθε έργο έχει πλέον ένα ξεκάθαρο ορίζοντα εξυπηρέτησης δανεισμού και δημιουργίας ταμειακών ροών, που θα αποδίδουν τα επόμενα χρόνια. Η ίδια ωστόσο παραδέχθηκε ότι υπάρχει δυσκολία στην έκδοση εγγυητικών επιστολών, αφενός λόγω της συσσώρευσης αιτημάτων λόγω του χρονισμού των έργων από τις εγχώριες τράπεζες. Ανάφερε δε ότι η Άβαξ στρέφεται πλέον στις ασφαλιστικές εταιρείες για την έκδοση εγγυητικών επιστολών, οι οποίες αρχίζουν πλέον να τιμολογούν κοντά στα επίπεδα των τραπεζών. Τέλος, η ίδια ανέφερε ότι αρχίζει να ενεργοποιείται πλέον και το ενδιαφέρον ξένων ιδρυμάτων (π.χ. EIB) σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότηση έργων υποδομής.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v