Νέες ανατιμήσεις ετοιμάζει η Coca Cola HBC

Ποιο το αποτύπωμα του ομίλου, οι επιδόσεις του 2022 και οι εκτιμήσεις για την τρέχουσα χρήση. Το «ταμείο» στην Ελλάδα, το ενδεχόμενο νέων εξαγορών και η Αίγυπτος.

Νέες ανατιμήσεις ετοιμάζει η Coca Cola HBC

Για νέο γύρο ανατιμήσεων, λόγω της αύξησης των τιμών των πρώτων υλών και της ενέργειας, προειδοποίησε χθες Τρίτη κατά τη διάρκεια του conference call η διοίκηση της Coca Cola HBC. Πέρυσι οι υψηλότερες τιμές πώλησης των προϊόντων της, σε συνδυασμό με την πλήρη επανεκκίνηση της οικονομίας και η αύξηση της κατανάλωσης εκτός σπιτιού κατά 30% οδήγησαν σε αύξηση κατά 15,9% τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε οργανική βάση.

Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν 14,2% σε οργανική βάση και 28,3% σε δημοσιευμένη βάση και διαμορφώθηκαν στα 9,19 δισ. ευρώ ενώ εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας, η αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις διαμορφώθηκε σε 22,7% σε οργανική βάση. Ο όμιλος συνεχίζει να δραστηριοποιείται στη Ρωσία, παράγοντας τοπικά σήματα, μετά την απόφαση της TCCC να αποχωρήσει από τη χώρα.

Σε ό,τι αφορά τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν 11,9%, στα 929,7 εκατ. ευρώ, με άνοδο 1,3% των συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση, καθώς η τιμολογιακή πολιτική, το μείγμα προϊόντων και η διαχείριση του κόστους ενίσχυσαν τα κέρδη παρά το δύσκολο πληθωριστικό περιβάλλον.

Για τη φετινή χρονιά, η διοίκηση του ομίλου, απαντώντας σε ερώτηση αναλυτών αν εξετάζει το ενδεχόμενο εξαγορών, ανέφερε: «Αξιολογούμε μερικές ευκαιρίες. Κοιτάζουμε ευκαιρίες που είναι σωστές από οικονομικής και στρατηγικής άποψης».

Σε ό,τι αφορά τις εκτιμήσεις για την πορεία των πωλήσεων τη φετινή χρονιά, η διοίκηση του ομίλου αναμένει οργανική αύξηση 5%-6%, αύξηση του κόστους πωληθέντων ανά κιβώτιο περίπου στο μεσαίο επίπεδο του εύρους 10%-20% ενώ τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη θα επηρεαστούν αρνητικά κατά 25 - 35 εκατ. ευρώ, από την επίδραση μετατροπής των αποτελεσμάτων στο νόμισμα αναφοράς του Ομίλου, λόγω μεταβολής των συναλλαγματικών ισοτιμιών. Επίσης αναμένει ανάπτυξη λειτουργικών κερδών στο εύρος -3% έως +3% σε οργανική βάση.

Εφέτος οι επενδύσεις θα εστιάσουν στο ψηφιακό εμπόριο, στην Αίγυπτο, μια αγορά που εντάχθηκε στον όμιλο το 2021, και στην κατηγορία του καφέ.

Στην Ελλάδα, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε πέρυσι κατά 9,1%. Στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών ανέβηκε κατά χαμηλό διψήφιο ποσοστό, κυρίως λόγω της κατηγορίας του νερού, η οποία κατέγραψε καλές επιδόσεις, καθώς η κατανάλωση στο κανάλι εκτός σπιτιού παρουσίασε ανάκαμψη. Η κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών αυξήθηκε κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό, κυρίως λόγω της Coke Zero, της Fanta και των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες, ενώ τα ποτά ενέργειας σημείωσαν άνοδο στο μέσο επίπεδο του εύρους 20%-30%.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v