Τεχνική Ολυμπιακή: Υπεραξίες 17 εκατ. ευρώ από την ποντοπόρο ναυτιλία

Αυξήθηκε η εύλογη αξία συμμετοχών σε 6+1 πλοία container μέσα σε μερικούς μήνες από την απόκτησή τους. Παραμένει η εκκρεμότητα με την πλευρά Ιβάν Σαββίδη για την οριστικοποίηση του τιμήματος της Πόρτο Καρράς.

Τεχνική Ολυμπιακή: Υπεραξίες 17 εκατ. ευρώ από την ποντοπόρο ναυτιλία

Υπεραξίες με το καλημέρα εγγράφει ο όμιλος Τεχνική Ολυμπιακή από την είσοδό του στην ποντοπόρο ναυτιλία καθώς η απόκτηση συμμετοχής 15% σε έξι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (containers) και πλειοψηφίας (85%) σε ένα ακόμη συνέπεσε με την εκτίναξη στις τιμές των ναύλων.

Ο όμιλος έχει διαθέσει, μέσω της εγγονής εταιρείας TO Shipping Ltd το ποσό των 7,8 εκατ. δολαρίων, για να αποκτήσει α) ποσοστό 15% σε έξι πλοιοκτήτριες εταιρείες, οι οποίες προχώρησαν στην απόκτηση ισάριθμων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και β) ποσοστό 85% στη σύσταση της ROMA HOLDINGS LLC, η οποία αγόρασε πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σημαίας Λιβερίας, 9.800 TEU και έτους ναυπήγησης 2006 με προκαταβολή 2,76 εκατ. δολάρια.

Το τελικό κόστος αγοράς για τη Roma Holdings διαμορφώθηκε σε 33,5 εκατ. δολάρια, εκ των οποίων 19,5 εκατ. καλύφθηκαν με δανεισμό από τη Macquarie, με επιτόκιο 4,25%+libor τριμήνου. Το ποσοστό που αναλογεί στον όμιλο Τεχνικής Ολυμπιακής στην επένδυση ανέρχεται σε 11,9 εκατ. δολάρια.

Στις 30 Ιουνίου η εύλογη αξία των παραπάνω συμμετοχών αυξήθηκε κατά 17,13 εκατ. ευρώ, ως αποτέλεσμα της «υπερθέρμανσης» που παρουσιάζει τους τελευταίους μήνες ο τομέας μεταφοράς containers μέσω θαλάσσης. Ο δε όμιλος έλαβε 1,5 εκατ. ευρώ επιστροφή κεφαλαίου από τις παραπάνω συμμετοχές.

Η εμπορική διαχείριση (commercial management) των πλοίων έχει ανατεθεί στην εταιρεία CONCHART COMMERCIAL INC. ενώ η τεχνική διαχείριση (technical management) στην εταιρεία TECHNOMAR SHIPPING INC, που ανήκει στον εφοπλιστή Γ. Γιουρούκο, με τον οποίο η οικογένεια Στέγγου διατηρεί από παλιά καλές σχέσεις. Σημειώνεται ότι στην Technomar Shipping συμμετέχει ο κ. Ανδρέας Στέγγος, με ποσοστό 49%.

Σε εκκρεμότητα η οριστικοποίηση του τιμήματος για Πόρτο Καρράς

Υπενθυμίζεται ότι τα κεφάλαια για τις επενδύσεις στην ποντοπόρο ναυτιλία αντλήθηκαν από το τίμημα που κατέβαλε η πλευρά Ιβάν Σαββίδη (Belterra) για την αγορά του συγκροτήματος Πόρτο Καρράς.
Πριν περίπου ενάμιση χρόνο, η Τεχνική Ολυμπιακή και μέλη της οικογένειας Στέγγου, που ήλεγχαν μειοψηφικά ποσοστά στις μεταβιβαζόμενες εταιρείες, υπέγραψαν με την Belterra σύμβαση πώλησης των δραστηριοτήτων της Πόρτο Καρράς, με τίμημα 205 εκατ. ευρώ. Από τα 205 εκατ. ευρώ τα 54 εκατ. ευρώ προπληρώθηκαν για να εξοφληθεί η Fortress.

Το κατ' αρχάς τίμημα που αντιστοιχεί στην Τεχνική Ολυμπιακή ανέρχεται σε 168,88 εκατ. ευρώ σε ελεύθερη υποχρεώσεων βάση και μειώθηκε, με βάση το πόρισμα που κατέθεσε ο ανεξάρτητος σύμβουλος (Deloitte), κατά 70,78 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω των δανειακών υποχρεώσεων της εταιρείας Πόρτο Καρράς ΑΕ αλλά και των λοιπών υποχρεώσεων, σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης αγοραπωλησίας.

Στο διάστημα των τελευταίων μηνών, οι μεταβιβαζόμενες εταιρείες αποπλήρωσαν δάνεια και άλλες υποχρεώσεις 47,8 εκατ. ευρώ, οφειλές σε ΔΕΚΟ και ΕΦΚΑ 3,2 εκατ. ευρώ, ενώ εξόφλησαν μεταχρονολογημένες επιταγές (3,18 εκατ. ευρώ) καθώς και την αναλογία επιστροφής προκαταβολών από τουριστικούς πράκτορες (2,5 εκατ. ευρώ). Τέλος, επήλθαν οριστικοί διακανονισμοί με τους χρονομισθωτές, που συνεχίστηκαν και το α' εξάμηνο της φετινής χρήσης.

Έτσι, από το τίμημα μένουν τουλάχιστον 98,1 εκατ. ευρώ που αναλογούν στον όμιλο Τεχνικής Ολυμπιακής. Εξ αυτών, μένουν κατατεθειμένα σε λογαριασμό μεσεγγύησης (escrow account) 23,3 εκατ. ευρώ, καθώς κατά τη διάρκεια του α' εξαμήνου αποδεσμεύτηκαν άλλα 6,9 εκατ. ευρώ.

Τεχνική Ολυμπιακή και Belterra, κάνοντας χρήση της δυνατότητας που έδινε το SPA, προσέλαβαν έκαστη δικό τους ανεξάρτητο εκτιμητή (PwC - Τεχνική Ολυμπιακή, EY - Belterra).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v