Σημαντική αύξηση κατέγραψαν οι ζημίες του ΟΣΕ, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα του 2017, γεγονός που αποδίδεται στη διαγραφή των χρεών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον οργανισμό.
Η διαγραφή των χρεών της εταιρείας λειτουργίας του σιδηροδρόμου ήταν προδιαγεγραμμένη και άμεσα συνυφασμένη με την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας. Αναλυτικά, οι ζημίες του ομίλου ΟΣΕ μετά φόρου εισοδήματος ανήλθαν το 2017 σε 1,02 δισ. ευρώ, ενισχυμένες κατά 295,9% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αυξημένες κατά 306,3% καταγράφηκαν και οι ζημίες της εταιρείας (ΟΣΕ) που διαμορφώθηκαν σε 1,01 δισ. ευρώ.
Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας, όπως αναφέρει η Καθημερινή, ανήλθε στα 22,7 εκατ. ευρώ (αύξηση 1,7% σε σχέση με το 2016) και του ομίλου ανήλθε στα 23,8 εκατ. ευρώ (αύξηση 6,2%).
Τα αποτελέσματα προ τόκων, φόρων, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) του ομίλου διαμορφώθηκαν με αρνητικό πρόσημο στα 14,4 εκατ. ευρώ έναντι -20,6 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση. Το EBITDA της εταιρείας περιορίστηκε σε -6,1 εκατ. ευρώ έναντι -11,8 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Το περιθώριο EBITDA για τον όμιλο βελτιώθηκε στη χρήση 2017 σε -68% έναντι -98% που ήταν την προηγούμενη χρήση. Για την εταιρεία, το περιθώριο για την τρέχουσα χρήση επίσης βελτιώθηκε στο -29% έναντι -56% την προηγούμενη.
Ταυτόχρονα διακόπηκε η έντονα πτωτική τάση που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στα έξοδα διοίκησης. Για τον ΟΣΕ, τα έξοδα διοίκησης αυξήθηκαν 1,3 εκατ. ευρώ και διαμορφώθηκαν στα 16,4 εκατ. ευρώ (αύξηση 8,6%). Τα αντίστοιχα έξοδα του ομίλου ενισχύθηκαν κατά 1,5 εκατ. ευρώ (8,8%) και διαμορφώθηκαν στα 19,3 εκατ. ευρώ.
Τα λοιπά έξοδα εκμετάλλευσης που συμμετέχουν στον υπολογισμό EBITDA εμφάνισαν μεγάλη αύξηση λόγω της διαγραφής των απαιτήσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Εκτός αυτού του εξαιρετικού γεγονότος, τα λοιπά έξοδα κινήθηκαν στο επίπεδο της προηγούμενης χρήσης.
Η ΕΡΓΟΣΕ αντίστοιχα είχε κέρδη μετά από φόρους ύψους 1,2 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 7% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, 1,3 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω χαμηλότερα τιμολογημένων λειτουργικών εξόδων. Οι ταμειακές ροές προ ΦΠΑ για τα επενδυτικά έργα το 2017 ανέρχονται σε 254 εκατ. ευρώ έναντι 342 εκατ. ευρώ το 2016 (μείωση 25,7%) και οι αντίστοιχες τιμολογήσεις σε 262,6 εκατ. ευρώ έναντι 340,2 εκατ. ευρώ το 2016 (μείωση 22,8%). Το προταθέν μέρισμα για τον ΟΣΕ από τη διάθεση κερδών χρήσης 2017 ανήλθε σε 421.451,48 ευρώ.
«Αν εξαιρέσουμε την επιδείνωση που οφείλεται στη διαγραφή των απαιτήσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς και το κέρδος από την ανάληψη των δανειακών υποχρεώσεων προς EUROFIMA από το Ελληνικό Δημόσιο της προηγούμενης χρήσης, το αποτέλεσμα έχει βελτιωθεί και αυτό οφείλεται σε χαμηλότερα χρηματοοικονομικά έξοδα καθώς το ανεξόφλητο υπόλοιπο δανεισμού βαίνει μειούμενο».