Motor Oil-Revoil: Τα ντεσού του deal για τις εγκαταστάσεις στη Νέα Καρβάλη

Γιατί ωφελούνται και οι δύο όμιλοι από τη συγκεκριμένη συμφωνία. Τα σχέδια ενίσχυσης της υποδομής της MOH στη Βόρεια Ελλάδα και η δραστική μείωση των τραπεζικών υποχρεώσεων της REVOIL.

Motor Oil-Revoil: Τα ντεσού του deal για τις εγκαταστάσεις στη Νέα Καρβάλη

Την Παρασκευή ανακοινώθηκε η συμφωνία μέσω της οποίας η Motor Oil εξαγοράζει τις εγκαταστάσεις αποθήκευσης της REVOIL στη Νέα Καρβάλη (νομός Καβάλας) έναντι 15 εκατ. ευρώ, που θα καταβληθούν τμηματικά.

Σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου, πρόκειται για μια συμφωνία με δύο κερδισμένα μέρη (win-win situation).

Από την πλευρά της, η Motor Oil έχει ξεκινήσει εδώ και περίπου δύο χρόνια τις επενδύσεις αναβάθμισης των υποδομών της σε δεξαμενές στη Βόρεια Ελλάδα, με σειρά από projects σε περιοχές όπως η Αλεξανδρούπολη και η Θεσσαλονίκη. Στο θέμα αυτό άλλωστε αναφέρθηκε πρόσφατα και ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης Πέτρος Τζανετάκης κατά την παρουσίαση του ομίλου στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών. Η κίνηση αυτή ανεξαρτητοποιεί τη MOH από τις όποιες εξελίξεις σχετικά  με τις εγκαταστάσεις της Jet Oil, ενώ παράλληλα μειώνει και το κόστος τροφοδοσίας των πρατηρίων του ομίλου (αποφυγή εξόδων από το λεγόμενο through put).

Γενικότερα πάντως η Motor Oil καλοβλέπει όχι μόνο την αύξηση των μεριδίων της στη λιανική αγορά (και) στη Βόρεια Ελλάδα, μέσα από την περαιτέρω διείσδυση των πωλήσεων των πρατηρίων της Shell, της Avin και της Cyclon, αλλά και την επέκτασή της στα Βαλκάνια (για κάτι τέτοιο θα απαιτηθούν και τοπικές επενδύσεις υποδομής που θα χρειαστούν και τη συνδρομή της Shell).

Από την πλευρά της, η REVOIL, μέσα από το συγκεκριμένο deal, χάνει μία από τις πηγές των εσόδων της, ωστόσο φαίνεται να κερδίζει αρκετά περισσότερα πράγματα.

Οι γνωρίζοντες τον εισηγμένο όμιλο μιλούν για μια ανοδική σε μερίδια και κερδοφόρο πορεία στον κλάδο της εμπορίας πετρελαιοειδών, η οποία ωστόσο εδώ και αρκετά χρόνια ταλαιπωρείται από τις μεγάλες ζημίες που υφίσταται η θυγατρική της ναυτιλιακή εταιρεία Ariston (λόγω της μεγάλης κρίσης στη διεθνή ναυτιλία). Πέρα όμως από τις ζημίες της Ariston, σημαντικό τμήμα της αγοράς των πλοίων έγινε μέσω δανεισμού, με αποτέλεσμα στο τέλος του 2016 ο δείκτης του καθαρού χρέους προς το προσαρμοσμένο EBITDA να διαμορφωθεί στο «βαρύ» 6,19 (καθαρός δανεισμός στα 42,5 εκατ. ευρώ).

Η διοίκηση λοιπόν της REVOIL άρχισε να υλοποιεί στην πράξη αυτό που ψήφιζε κάθε χρόνο στις τακτικές γενικές συνελεύσεις των μετόχων της, δηλαδή την πώληση των πλοίων και τη διακοπή της ναυτιλιακής δραστηριότητας. Ήδη τον Δεκέμβριο του 2016 ρευστοποίησε το πλοίο «Blue Eternity» προς 2,2 εκατ. δολάρια ΗΠΑ και τον φετινό Φεβρουάριο το «Blue Angel» προς 2,5 εκατ. δολάρια.

Επιπρόσθετα, στις ετήσιες λογιστικές καταστάσεις που δημοσιεύτηκαν λίγο πριν το Πάσχα, η διοίκηση της  REVOIL ουσιαστικά προανήγγειλε και τη μελλοντική αποεπένδυση και από  το τρίτο (και τελευταίο) πλοίο της Ariston.

«Η σταδιακή απεμπλοκή από την ποντοπόρο ναυτιλία που πρόσθετε ζημίες στον όμιλο και η επικέντρωση στον κλάδο εμπορίας πετρελαιοειδών που έχει καθιερώσει τη REVOIL ως μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες με μερίδιο αγοράς πάνω από 10%, δημιουργούν τις προϋποθέσεις για ένα καλύτερο 2017», αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.

Η πώληση λοιπόν των εγκαταστάσεων στη Νέα Καρβάλη, μαζί με τα έσοδα από τις εκποιήσεις των δύο πλοίων (το τίμημα του πρώτου εισπράχθηκε μέσα στο 2016), θα μειώσουν δραστικά τον δανεισμό της εισηγμένης (περίπου κατά 50%) και ως ένα βαθμό το κόστος χρηματοδότησής της, που για το 2016 διαμορφώθηκε στα 6,2 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον, θα δώσει την ευχέρεια στη REVOIL να εστιάσει στο αντικείμενο της εμπορίας πετρελαιοειδών (κλάδοι καυσίμων και λιπαντικών), που το 2016 σημείωσε EBITDA γύρω στα 8 εκατ. ευρώ και προ φόρων κέρδη 750 χιλ. ευρώ.

Σκληραίνει ο ανταγωνισμός

Το Euro2day.gr σε δημοσίευμα της 25ης Απριλίου με θέμα «Μάχες στα πρατήρια βενζίνης», περιέγραφε τον έντονο ανταγωνισμό με όλα πλέον τα μέσα, προκειμένου οι  εταιρείες εμπορίας να προσαρμοστούν και να παραμείνουν κερδοφόρες στα νέα δεδομένα της κρίσης και της υπερφορολόγησης.

Δεν είναι τυχαίο πως αρκετοί «παίκτες» αναγκάστηκαν να αποχωρήσουν από την αγορά κατά τα τελευταία χρόνια, ενώ κύκλοι της αγοράς υποστηρίζουν πως επίκεται και περαιτέρω συγκέντρωση σε λιγότερα χέρια.

Σήμερα, ένα περίπου 65% της αγοράς ελέγχεται από τις θυγατρικές των δύο διυλιστηριακών ομίλων (Ελληνικά Πετρέλαια και Motor Oil), ενώ οι εισηγμένες REVOIL και (η κερδοφόρος) ΕΛΙΝΟΙΛ κατέχουν από περίπου 10% η καθεμία.

Η συγκεκριμένη κίνηση της REVOIL της δίνει αναμφίβολα βαθιές ανάσες ρευστότητας, ενώ παράλληλα μεταφέρει τις πιέσεις του ανταγωνισμού στους υπόλοιπους παίκτες της αγοράς.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v