Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Γκανιάν» για την Cosco ο Πειραιάς στο επτάμηνο

Σημαντικά αυξημένη η διακίνηση φορτίων από τις δύο προβλήτες που είχε υπό τον έλεγχό του ο κινεζικός όμιλος στο ελληνικό λιμάνι. Πτωτική η κίνηση στον σταθμό που ελέγχει στο Σουέζ. Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία επταμήνου.

«Γκανιάν» για την Cosco ο Πειραιάς στο επτάμηνο

Αύξηση κατά 14,2% παρουσίασε στο επτάμηνο του 2016 ο όγκος φορτίων που διακινήθηκαν από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο κινεζικός όμιλος Cosco Pacific.

Συγκεκριμένα, η ΣΕΠ ΑΕ, η θυγατρική της Cosco που διαχειρίζεται τις δύο προβλήτες, διακίνησε εμπορευματοκιβώτια συνολικού όγκου 2.012.200 TEUs, έναντι 1.762.400 TEUs στο αντίστοιχο επτάμηνο του 2015. Αντίθετα, πτώση που φτάνει το 20% παρουσιάζουν οι όγκοι που διακινήθηκαν από τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων που ελέγχουν οι Κινέζοι στο Σουέζ.

Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει πως ο συνολικός όγκος φορτίου που διακινήθηκε από τους 36 εμπορευματικούς σταθμούς που ελέγχει πλέον ο όμιλος Cosco Pacific στην Κίνα και στο εξωτερικό διακινήθηκαν στο επτάμηνο του 2016 περί τα 54.022.900 TEUs έναντι 52.191.500 TEUs. Η αύξηση φτάνει το 3,5%, ποσοστό που αντιστοιχεί σε περίπου 2.000.000 TEUs πρόσθετου φορτίου έναντι του επταμήνου του 2015.

Οι οκτώ τερματικοί σταθμοί που ελέγχει πλέον ο όμιλος Cosco Pacific εκτός Κίνας διακίνησαν στο επτάμηνο 7.460.300 TEUs έναντι 5.858.000 TEUs στο αντίστοιχο περυσινό διάστημα, με αύξηση περί το 27,4%. Η μεγάλη αύξηση δεν οφείλεται μόνο στις καλές επιδόσεις του Πειραιά (που διακίνησε τον μεγαλύτερο όγκο μεταξύ των ευρωπαϊκών λιμένων που ελέγχει η Cosco), αλλά και στο γεγονός πως φέτος προστέθηκαν δύο τερματικοί σταθμοί. Πρόκειται για τον τερματικό σταθμό που διαχειρίζεται η θυγατρική Kumport Liman Hizmetleri ve Lojistik Sanayi ve Ticaret A.Ş στην Τουρκία και τον τερματικό στο Μπούσαν της Νότιας Κορέας που διαχειρίζεται η Korea Express Busan Container Terminal Corp.

Παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η κινεζική οικονομία, αρκετοί από τους τερματικούς σταθμούς που ελέγχει η Cosco Pacific στην Κίνα παρουσίασαν αύξηση του διακινούμενου φορτίου. Ωστόσο αρνητικά εξακολουθούν να κινούνται οι δραστηριότητες στο Χονγκ Κονγκ, με το διακινούμενο φορτίο στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων Cosco-HIT να υποχωρούν 16,5% στο επτάμηνο και στον Asia Container Terminal η βουτιά να φτάνει το 18,4%.

Εκτός από την εξαγορά του ΟΛΠ, που ολοκληρώθηκε στις 10 Αυγούστου, στις αρχές του έτους ο κινεζικός όμιλος συμφώνησε να αποκτήσει το 35% του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων Euromax Terminal Rotterdam από τη Hutchison Port Holdings. Πρόκειται για τερματικό σταθμό συνολικής χωρητικότητας 2.300.000 TEUs τον χρόνο.

Η διοίκηση της Cosco Pacific υποστηρίζει, πάντως, με κάθε ευκαιρία, πως επιδιώκει να μετατρέψει τον Πειραιά στον κύριο εμπορευματικό σταθμό της στην Ευρώπη.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v