Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Cosco: Στόχος να γίνει ο Πειραιάς το μεγαλύτερο λιμάνι στην Ευρώπη

Ο όμιλος θα αναλάβει την ανάπτυξη των logistics και της αποθήκευσης, ενώ θα προχωρήσει σε επενδύσεις για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας και άλλες υποδομές. Θα συμβάλλουμε στην ανάπτυξη της οικονομίας, υπογράμμισε ο γενικός διευθυντής της Cosco Γουάν Μιν.

Cosco: Στόχος να γίνει ο Πειραιάς το μεγαλύτερο λιμάνι στην Ευρώπη

Συνολικά 293,8 εκατ. ευρώ θα επενδύσει Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, τονίζει σε ανακοίνωσή του ο κινεζικός όμιλος. 

Με βάση τη νέα σύμβαση παραχώρησης, οι επενδύσεις αφορούν σε μια σειρά απαραίτητων έργων, στα οποία περιλαμβάνονται: η επέκταση των υποδομών για τα κρουαζιερόπλοια, η αναβάθμιση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, και η κατασκευή ενός πολυώροφου χώρου στάθμευσης πλησίον του λιμανιού των οχηματαγωγών (RORO).

Οι μελλοντικές επενδύσεις του ομίλου έχουν ως στόχο τη μετατροπή του λιμένα του Πειραιά στο μεγαλύτερο διαμετακομιστικό λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη, καθιστώντας το στρατηγικό σημείο στην Ευρώπη καθώς και το μεγαλύτερο λιμάνι αναχώρησης στον κόσμο για εταιρείες κρουαζιέρας.

Η COSCO SHIPPING θα επενδύσει σε αποβάθρα βεληνεκούς 300,000DWT καθώς και στην αναβάθμιση των γύρω υποδομών, με στόχο την ενίσχυση της δυνατότητας επισκευής πλοίων, καθώς και στην ανεύρεση ευκαιριών σε ότι αφορά την επισκευή υπεράκτιου εξοπλισμού. Παράλληλα, ο όμιλος θα επενδύσει στο λιμάνι οχηματαγωγών και στον πολυώροφο χώρο στάθμευσης, που θα καταστήσει τον Πειραιά ως το σημαντικότερο τερματικό αυτοκινήτων στην Μεσόγειο.

Επιπρόσθετα, ο όμιλος θα επιταχύνει την κατασκευή του China-Europe Land-Sea Express Line, φέρνοντας την Κίνα και την Νοτιοανατολική Ευρώπη ένα βήμα πιο κοντά.

Ο όμιλος θα αναλάβει την ανάπτυξη των logistics και της αποθήκευσης, τη στρατηγική πρωτοβουλία “One Belt One Road”, καθώς και το γεωγραφικό πλεονέκτημα του λιμανιού να αναπτυχθεί ως το μεγαλύτερο διαμετακομιστικό κέντρο εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο, καθώς και η νότια πύλη προς της Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη και των Βαλκανίων.

Οι επενδύσεις αυτές αναμένεται να δημιουργήσουν περισσότερες νέες θέσεις εργασίας καθώς και μια καλύτερη πλατφόρμα ανάπτυξης για τις νεότερες γενιές Ελλήνων, καταλήγει η ανακοίνωση.

Γουάν Μιν: Θα συμβάλλουμε στην ανάπτυξη της οικονομίας 

«Θα συνεχίσουμε τις επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά, θα βελτιώσουμε τη διεθνή θέση του λιμανιού με στόχο να συμβάλλουμε στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας». Αυτά επεσήμανε ο Γενικός Διευθυντής της Cosco Γουάν Μιν μιλώντας, νωρίτερα, κατά την έναρξη της σημερινής συνεδρίασης του Χρηματιστηρίου, με αφορμή την μεταβίβαση του 51% των μετοχών του ΟΛΠ στην Cosco.

Επίσης επεσήμανε, ότι η απόκτηση του ΟΛΠ και η δραστηριοποίηση της Cosco στον Πειραιά αποτελεί από τα σημαντικότερα projects που έχει υλοποιήσει διεθνώς ο κινέζικος όμιλος, ενώ τόνισε ότι το πρόγραμμα που θα υλοποιηθεί στον Πειραιά θα ενισχύσει την οικονομική συνεργασία Ελλάδος- Κίνας και θα φέρει πιο κοντά την Ασία με την Ευρώπη.

Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στ. Πιτσιόρλας ευχήθηκε η σημερινή ημέρα να σηματοδοτήσει στην στροφή της ελληνικής οικονομίας στην ανάπτυξη και ευχήθηκε με την ενεργή συμμετοχή της Cosco να γίνει ο Πειραιάς το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου.

Ο πρόεδρος του Χρηματιστηρίου Αθηνών Σωκράτης Λαζαρίδης τόνισε ότι είναι μια συγκλονιστικά ιστορική η σημερινή ημέρα στα 140 χρόνια της ιστορίας του ελληνικού χρηματιστηρίου, καθώς υποδέχεται έναν παγκόσμιο «κολοσσό» και σηματοδοτεί τη συμβολή του Χ.Α στην παγκοσμιοποιημένη οικονομία.

Στην αρχή της σημερινής συνεδρίασης πέρασε το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών του ΟΛΠ στον έλεγχο της κινεζικής Cosco. Συγκεκριμένα μεταβιβάσθηκαν 12.750.000 μετοχές στην τιμή των 22 ευρώ ανά μετοχή, συνολικής αξίας 280,50 εκατ. ευρώ.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v