Πώληση χαρτοφυλακίου πελατών που αντιστοιχούν στο 6% της αγοράς λιανικής, ανήγγειλε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Μανώλης Παναγιωτάκης, μιλώντας στο συνέδριο του Economist.
Συγκεκριμένα, αναφερόμενος στις πρωτοβουλίες που θα λάβει στο πλαίσιο απελευθέρωσης της αγοράς με μείωση του μεριδίου της ΔEΗ, ο κ. Παναγιωτάκης τόνισε ότι μέχρι το Σεπτέμβριο θα δημιουργηθεί εταιρεία στην οποία θα μεταφερθεί χαρτοφυλάκιο 400.000 πελατών από όλες τις κατηγορίες. Η εταιρεία αυτή στη συνέχεια, θα διατεθεί για πώληση μετά από διαγωνισμό που θα γίνει τον Σεπτέμβριο. Το ποσοστό αυτό, θα προστεθεί στο 10% που κατέχουν οι ανεξάρτητοι προμηθευτές στο τέλος Μαίου, το οποίο αναμένεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο μέχρι το τέλος του χρόνου.
Σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτάκη, η ΔEΗ είναι διατεθειμένη να πωλήσει το σύνολο των μετόχων της νέας εταιρείας, ή ποσοστό που θα συμφωνήσει με τον υποψήφιο αγοραστή. Σε κάθε περίπτωση πάντως, ο επενδυτής θα πρέπει να εξαγοράσει πλειοψηφικό πακέτο.
Ο επικεφαλής της ΔΕΗ εκτιμά ότι η μετοχική παρουσία της ΔΕH στη νέα εμπορική εταιρεία θα αποτελεί εγγύηση για την διατήρηση του πελατολογίου, ενώ κίνητρο για την παραμονή των πελατών, θα είναι η διατήρηση σταθερού τιμολογίου για διάστημα τουλάχιστον ενός χρόνου.
Σε ερωτήσεις δημοσιογράφων ως προς τη διαμόρφωση του πελατολογίου που θα διατεθεί στο νέο σχήμα, ο ίδιος τόνισε ότι θα περιλαμβάνει όλες τις κατηγορίες πελατών, τόσο από άποψη χρήσης (επαγγελματικοί, οικιακοί, βιομηχανικοί κ.λπ.), όσο και από άποψη συνέπειας (καλοπληρωτές ή όχι). Επίσης είπε ότι ανάλογα με το πως θα εξελιχθεί ο πρώτος διαγωνισμός, η ΔEΗ θα προχωρήσει και σε άλλους, με στόχο να μειώσει το ποσοστό της στο 50% της αγοράς, όπως προβλέπει η συμφωνία με τους δανειστές. Διευκρίνισε δε ότι από τους πελάτες που θα ενταχθούν στις νέες εταιρείες, εξαιρούνται αυτοί των μη διασυνδεμένων νησιών.
Με τον τρόπο αυτό καταλήγει οκ Παναγιωτάκης, η ΔEΗ θα αποφύγει την απώλεια μόνο των καλών πελατών με υψηλά περιθώρια. Σύμφωνα εξ άλλου με τον ίδιο, Παναγιωτάκη, ο διαγωνισμός θα απευθύνεται σε σοβαρούς ανταγωνιστές της ΔΕΗ που λειτουργούν στρατηγικά στην αγορά, δηλαδή είναι διατεθειμένοι να παρά δίνουν και όχι να δραστηριοποιηθούν ευκαιριακά με κερδοσκοπικό χαρακτήρα.