Αλλαγή εμπορικής τακτικής χαράσσει η Πλαίσιο Computres, μετατοπίζοντας το κέντρο βάρους του προϊοντικού της μίγματος από τα own label σε εκείνα του ευρύτερου ανταγωνισμού τεχνολογίας.
Το γεγονός αυτό κόστισε στον όμιλο σε επίπεδο κερδοφορίας το 2015, αλλά αποτελεί επιλογή της διοίκησής του, καθώς εκτιμήθηκε ότι οι καταναλωτές θέλουν να έχουν περισσότερες επιλογές μέσα από το δίκτυό της.
Στην καθιερωμένη ενημέρωση των αναλυτών στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας κ. Κώστας Γεράρδος, ερμήνευσε μέσα από αυτή την επιλογή την ισχυρή πίεση που δέχθηκε η κερδοφορία του ομίλου (-52% σε επίπεδο EBITDA και -58,3% σε επίπεδο καθαρών κερδών) το 2015, το οποίο αποτέλεσε ούτως ή άλλως μια χρονιά δοκιμασίας για τη λιανική και ειδικότερα για τις πωλήσεις του ομίλου Πλαίσιο.
Αρνητική επίδραση είχε επίσης η ισοτιμία ευρώ-δολαρίου το 2015, καθώς και το γεγονός του ότι ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών υποχώρησε κατά 8,6% το περασμένο έτος.
Ο κ. Γεράρδος επισήμανε ότι αφενός το 2014 ήταν η καλύτερη χρονιά στην ιστορία της εταιρίας όσον αφορά στην κερδοφορία και αφετέρου υπήρξαν παράγοντες που επηρέασαν όπως τα capital controls αλλά και το γεγονός ότι η Πλαίσιο δεν αξιοποίησε τη δράση της «Ψηφιακής Αλληλεγγύης», που αφορούσε στην περιφέρεια όπου η αλυσίδα έχει σχετικά περιορισμένη παρουσία. Επιπλέον, ρόλο έπαιξε και το γεγονός ότι το 2015 οι Κινέζοι κατασκευαστές παρουσίασαν πολύ πιο ανταγωνιστικά προϊόντα σε κατηγορίες όπως τα smartphones και οι τηλεοράσεις, όπου η Πλαίσιο είχε εισέλθει το 2014 με αρκετή επιτυχία.
Οι προσδοκίες για την τρέχουσα χρήση είναι συγκρατημένες, δεδομένης της αβεβαιότητας και της συρρίκνωσης του καταναλωτικού εισοδήματος, ωστόσο η διοίκηση του ομίλου ανέφερε πως οι ενδείξεις του α' τριμήνου είναι θετικές. Παρά τις συντηρητικές προβλέψεις, η εταιρία προχώρησε σε επένδυση 2,5 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία καταστήματος στη Δάφνη, ενώ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για την προσθήκη νέων σημείων πώλησης μέσα στο 2016.
Στην προσπάθεια προσέλκυσης νέων πωλήσεων, ο Όμιλος Πλαίσιο επενδύει επίσης σε νέες προϊοντικές κατηγορίες, προσθέτοντας την κατηγορία των παιχνιδιών. Ο κ. Γεράρδος διευκρίνισε ότι τα παιχνίδια που έχει αρχίσει να προωθεί η αλυσίδα ανήκουν στην κατηγορία των εκπαιδευτικών παιχνιδιών, τα αποκαλούμενα και STEM (Science, Technology, Education & Mathematics), τα οποία είναι πιο κοντά στις υπόλοιπες προϊοντικές κατηγορίες της Πλαίσιο.