Περίπου 72 εκατ. ευρώ επιστροφές αναμένουν οι καταναλωτές φυσικού αερίου, μικροί και μεγάλοι, από τη μείωση της τιμής του ρώσικου αερίου, για τις ποσότητες που παραλήφθηκαν 2013, ενώ αυτό θα αυξηθεί λίγο ακόμη από τις παραλαβές Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου 2014. Όλα δε αυτά εφόσον επαληθευτεί στην πράξη (δηλαδή από τα τιμολόγια) η έκπτωση του 15% που ανακοίνωσε το ΥΠΕΚΑ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν γίνει γνωστά, ανεπισήμως πάντα, το ποσοστό της μείωσης αφορά τη μέση τιμή που είχε διαμορφωθεί το τρίτο τρίμηνο του 2013, η οποία ήταν 467 δολάρια τα 1.000 κυβικά μέτρα. Έτσι με βάση την τιμή αυτή, η έκπτωση δίνει νέα τιμή 397 δολ. τα 1.000 κυβικά μέτρα. Για τους υπολογισμούς λαμβάνουμε υπόψη ότι τα 1.000 κυβικά μέτρα ρώσικο αέριο αντιστοιχούν σε 10,46 μεγαβατώρες (10.460 κιλοβατώρες), καθώς με το μέγεθος αυτό μετράται η θερμογόνος δύναμη του καυσίμου. Έτσι, και με δεδομένο ότι το δεύτερο εξάμηνο η ΔΕΠΑ αγόρασε 14,5 εκατ. μεγαβατώρες (περίπου 1,38 δισ. κυβικά μέτρα), η έκπτωση του 15% δίνει μείωση 5 ευρώ ανά μεγαβατώρα, δηλαδή 97 εκατ. δολ. ή 72 εκατ. ευρώ.
Στο μίγμα του φυσικού αερίου που εισέρχεται στο σύστημα το ρωσικό αέριο αντιπροσωπεύει περίπου το 60%. Οπότε η έκπτωση του 15% στο ρωσικό αέριο αντιστοιχεί σε μείωση 3 ευρώ ανά μεγαβατώρα αερίου που αγοράζει ο καταναλωτής, ή 0,3 ευρώ ανά κιλοβατώρα.
Η βιομηχανία, που έχει θιγεί έντονα από το υψηλό ενεργειακό κόστος με κλείσιμο εργοστασίων και απώλεια θέσεων εργασίας, όπως έγραψε και εχθές το Euro2day.gr, παίρνει μια ανάσα. Ωστόσο, δεν θεωρεί τη νέα τιμή ικανή για την ανάκτηση της ανταγωνιστικότητάς της. Αυτό που θα επιδιώξει πλέον και από τη στιγμή που νέα αναδιαπραγμάτευση με τους Ρώσους δεν προβλέπεται πριν περάσουν δύο χρόνια, ενώ οι δυνατότητες εισαγωγής αερίου από αγωγούς δεν είναι δυνατή για το άμεσο μέλλον, είναι η μείωση του εμπορικού περιθωρίου της ΔΕΠΑ και η μείωση της υψηλής φορολογίας (ειδικοί φόροι) με την οποία επιβαρύνθηκε το αέριο και το ηλεκτρικό.