ΦΑΓΕ:Οι διεθνείς αγορές δίνουν τον τόνο ανάπτυξης

Τη συνταγή της ανάπτυξης μέσω των διεθνών αγορών φαίνεται ότι έχει βρει η ΦΑΓΕ, η οποία την ώρα που δέχεται άγριο σφυροκόπημα στην εσωτερική αγορά συνεχίζει τη διείσδυσή της στο εξωτερικό.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
ΦΑΓΕ:Οι διεθνείς αγορές δίνουν τον τόνο ανάπτυξης
Τη συνταγή της ανάπτυξης μέσω των διεθνών αγορών φαίνεται ότι έχει βρει η ΦΑΓΕ, η οποία την ώρα που δέχεται άγριο σφυροκόπημα στην εσωτερική αγορά συνεχίζει τη διείσδυσή της στο εξωτερικό, γεγονός που αποτυπώνεται και στα οικονομικά της μεγέθη.

Αποτέλεσμα 6 στα 10 γιαούρτια που παράγει στα εργοστάσιά της στην Ελλάδα και στις ΗΠΑ να καταναλώνονται στις διεθνείς αγορές. Και όχι μόνο.

Οι ανοδικές τάσεις που συνεχίζει να εμφανίζει τόσο στο δεύτερο τρίμηνο όσο και στο πρώτο εξάμηνο στις διεθνείς της δραστηριότητες, αν και με χαμηλότερο ρυθμό σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο, υπερκαλύπτουν τις σημαντικές απώλειες άνω του 23% στην εσωτερική αγορά, η οποία αποτελεί πλέον το 40,5% του όγκου των συνολικών της πωλήσεων και το 31,6% της αξίας αυτών.

Σε αντιδιαστολή λοιπόν με την εσωτερική αγορά, όπου έχει απολέσει το ? του όγκου των πωλήσεών της και το 23,1% της αξίας τους, ως απόρροια της οικονομικής κρίσης, της πτώσης στην κατανάλωση αλλά και της απόφασής της να διακόψει την τροφοδοσία των μη συνεπών πελατών της, τακτική που θα συνεχίσει να ακολουθεί και στο μέλλον, οι εξαγωγές της ενισχύθηκαν κατά 38,4%. Με τις πωλήσεις στις ΗΠΑ
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin να έχουν καταγράψει αύξηση 45,9% και στις ευρωπαϊκές αγορές (εξαιρείται η Ελλάδα) να έχουν ενισχυθεί 12,5%.

Αντίστοιχα σε αξία πωλήσεων καταγράφηκε αύξηση 39,3% των διεθνών πωλήσεων και των εξαγωγών, η οποία προήλθε από την αγορά των ΗΠΑ (αύξηση 44%) και από τις ευρωπαϊκές αγορές (εκτός από την Ελλάδα), όπου ενισχύθηκαν κατά 20,4%.

Αποτέλεσμα αυτής της πορείας ήταν τα καθαρά κέρδη της γαλακτοβιομηχανίας το πρώτο εξάμηνο του έτους να ενισχυθούν 159% στα 8,3 εκατ. ευρώ και οι πωλήσεις της 10,9% στα 208,2 εκατ. ευρώ, με τον όγκο πωλήσεων να έχει αυξηθεί κατά 3,1% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2011. Σε ό,τι αφορά τα λειτουργικά της κέρδη, διαμορφώθηκαν στα 25,9 εκατ. ευρώ από 15,8 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Ωστόσο, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ο ρυθμός ανόδου των πωλήσεων της ΦΑΓΕ στο δεύτερο τρίμηνο και κατ’ επέκταση στο πρώτο εξάμηνο υπολείπεται αυτού που είχε παρουσιάσει στο πρώτο τρίμηνο.

Σημειώνεται ότι στο πρώτο τρίμηνο οι συνολικές πωλήσεις του ομίλου σε όγκο αυξήθηκαν 4,2% (2% το δεύτερο τρίμηνο, 3,1% στο εξάμηνο) και σε αξία 13% (9,1% στο δεύτερο τρίμηνο, 10,9% στο εξάμηνο). Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές και τις διεθνείς πωλήσεις, είχαν ενισχυθεί σε όγκο 41% (36,1% στο δεύτερο τρίμηνο) και σε αξία κατά 43,9% (35,6% στο δεύτερο τρίμηνο).

Στην αγορά των ΗΠΑ, συγκεκριμένα, οι πωλήσεις σε όγκο το πρώτο τρίμηνο είχαν αυξηθεί κατά 46,4% (45,4% το δεύτερο τρίμηνο), στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου ο όγκος των πωλήσεων αυξήθηκε 31% (μόλις 5,3% στο δεύτερο τρίμηνο) και στην ιταλική αγορά οι πωλήσεις σε όγκο ενισχύθηκαν 40,4% (36,3% το δεύτερο τρίμηνο).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v