ΔΑΑ:Δεν έχουμε ληξιπρόθεσμες οφειλές στο Δημόσιο

Καμία ληξιπρόθεσμη οφειλή προς το Ελληνικό Δημόσιο, ούτε από ΦΠΑ, ούτε από άλλους άμεσους ή έμμεσους φόρους αλλά ούτε από ασφαλιστικές εισφορές, δεν έχει ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών υποστηρίζει η εταιρεία.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΔΑΑ:Δεν έχουμε ληξιπρόθεσμες οφειλές στο Δημόσιο
Καμία ληξιπρόθεσμη οφειλή προς το Ελληνικό Δημόσιο, ούτε από ΦΠΑ, ούτε από άλλους άμεσους ή έμμεσους φόρους αλλά ούτε από ασφαλιστικές εισφορές, δεν έχει ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών υποστηρίζει η εταιρεία η οποία υποχρεώθηκε χθες να πάρει θέση στο θέμα μετά τον θόρυβο που ξεσήκωσε η διαμάχη στην Βουλή του υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χατζηδάκη με τον πρόεδρο του κόμματος των Ανεξάρτητων Ελλήνων κ. Καμμένο.

Στην τοποθέτησή του ο ΔΑΑ επισημαίνει ότι εκκρεμεί μεταξύ της εταιρείας και του ελληνικού δημοσίου νομική διαφορά που αφορά σε καταλογισθέν ποσό ΦΠΑ ύψους 44 εκ. ευρώ για την περίοδο 1998-2009, το οποίο λόγω των προσαυξήσεων, ανέρχεται στο συνολικό ποσό των 163 εκ. ευρώ.

Μάλιστα όπως τονίζεται από την εταιρεία τα 37 εκ ευρώ, δηλ. το 84%, αφορούν σε ποσά ΦΠΑ επί του κόστους κατασκευής του αεροδρομίου της περιόδου 1996 - 2001, ενώ οι σχετικοί καταλογισμοί ολοκληρώθηκαν το 2010 με συνέπεια την επιβολή υψηλού ποσού προσαυξήσεων.

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών σημειώνει ότι αφού κατέβαλε εμπρόθεσμα όλες τις προβλεπόμενες από το νόμο προκαταβολές ύψους 44 εκ. ευρώ, προσέφυγε σχετικά με τον καταλογισμό αυτόν στα αρμόδια δικαστήρια στη βάση των σχετικών διατάξεων του νόμου 2338/1995 που κύρωσε τη Σύμβαση Ανάπτυξης Αεροδρομίου, και της απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έγκριση του έργου κατασκευής και λειτουργίας του αεροδρομίου.

Η εκδίκαση των υποθέσεων βρίσκεται σε εξέλιξη
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedinκαι αναμένονται οι σχετικές δικαστικές αποφάσεις.

Πρόκειται για θέμα γνωστό το οποίο όμως επανήλθε στην δημοσιότητα μετά τις έντονες επικρίσεις του κ. Καμμένου σε βάρους του ΥΠΑΝΥΠ για τις οφειλές ΦΠΑ του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» προς το Δημόσιο.

Ο πρόεδρος των Ανεξάρτητων Ελλήνων υποστήριξε ότι το «Ελ. Βενιζέλος» χρωστά στο ελληνικό Δημόσιο 500 εκατ. ευρώ από οφειλές ΦΠΑ. Από την πλευρά του ο κ. Χατζηδάκης, διευκρινίζοντας ότι πρόκειται για θέμα που άπτεται των αρμοδιοτήτων του υπουργείου Οικονομικών ξεκαθάρισε ότι κάθε περίπτωση αν υπάρχουν οφειλές του αεροδρομίου προς το κράτος τότε αυτές θα εισπραχθούν. «Δεν θα υπάρξει ανοχή και για κανέναν, πόσο μάλλον και για κάποιον που είναι πλούσιος», ανέφερε χαρακτηριστικά ο ΥΠΑΝ.

Το δικαίωμα συμψηφισμού του ΦΠΑ προβλέπεται από την σύμβαση

Για το θέμα ο ΔΑΑ έχει προσφύγει τόσο στο Διοικητικό Πρωτοδικείο όσο και στο Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο του Λονδίνου και οι αποφάσεις αναμένονται εντός του 2012.

Η υπόθεση άρχισε να «ξετυλίγεται» εδώ και επτά χρόνια, το 2005, όταν οι ελληνικές ελεγκτικές αρχές πραγματοποίησαν φορολογικό έλεγχο στον ΔΑΑ για την περίοδο 1998 – 2003.

Μεταξύ των δύο εμπλεκόμενων υπήρξε διαφωνία καθώς οι ελεγκτικοί μηχανισμοί έκριναν ως μη σωστή την κίνηση της εταιρείας να συμψηφίζει στο σύνολό του το Φόρο Προστιθέμενης Αξίας. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το δικαίωμα του ΔΑΑ να συμψηφίζει στο σύνολό του τον ΦΠΑ προβλέπεται από τον νόμο 2093/1992 και τη σύμβαση ανάπτυξης του αεροδρομίου.

Ωστόσο η εν λόγω πρόβλεψη αμφισβητήθηκε από τις ελληνικές αρχές που προχώρησαν στην επιβολή ΦΠΑ, συμπεριλαμβανομένων των προστίμων, για το διάστημα εως το 2009.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι οικονομικές διαφορές ΔΑΑ και Δημοσίου δεν σταματούν εδώ καθώς η εταιρία δεν συμφωνεί ούτε και με το ποσό 23 εκατομμυρίων ευρώ το οποίο επιβλήθηκε ως έκτακτη εισφορά για τη χρήση του 2008.

Η υπόθεση γίνεται ακόμη περισσότερο ενδιαφέρουσα αν αναλογιστεί κανείς ότι το Δημόσιο να είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος του αεροδρομίου της Αθήνας κατέχοντας ποσοστό 55% του μετοχικού κεφαλαίου.

Η εταιρεία Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ιδρύθηκε πριν από 17 χρόνια, στις 31 Ιουλίου 1995, από το Ελληνικό Δημόσιο και ιδιώτες επενδυτές με αντικείμενο τη χρηματοδότηση, κατασκευή, λειτουργία και ανάπτυξη του νέου αεροδρομίου της πρωτεύουσας στην περιοχή των Μεσογείων.

Σε αντάλλαγμα για τη χρηματοδότηση, το Δημόσιο παραχώρησε στο ΔΑΑ την εμπορική του εκμετάλλευση για περίοδο 30 ετών, έως το 2026. Το αεροδρόμιο ξεκίνησε την λειτουργία του τον Μάρτιο του 2001. Τα μερίσματα που έχει εισπράξει το Δημόσιο όλα αυτά τα χρόνια υπολογίζονται ότι προσεγγίζουν τα 800 εκατομμύρια ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v