"Ρέει το αίμα" στα media

Πτώση του κύκλου εργασιών κατά 28,3% και συνολικές ζημίες 64,2 εκατ. ευρώ σημείωσαν μέσα σε ένα εξάμηνο οι οκτώ εισηγμένοι όμιλοι που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των μέσων μαζικής ενημέρωσης.

Ρέει το αίμα στα media
Πτώση του κύκλου εργασιών κατά 28,3% και συνολικές ζημίες 64,2 εκατ. ευρώ σημείωσαν μέσα σε ένα εξάμηνο οι οκτώ εισηγμένοι όμιλοι που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των μέσων μαζικής ενημέρωσης.

Η εικόνα των αποτελεσμάτων συμπληρώνεται -όπως προκύπτει και από τον παρατιθέμενο πίνακα- και από άλλα δύο στοιχεία:

Πρώτον, το ύψος των ζημιών των 64,2 εκατ. ευρώ ήταν περίπου διπλάσιο από το αντίστοιχο περυσινό, παρά τα προγράμματα αναδιάρθρωσης και τις κινήσεις περιορισμού των λειτουργικών δαπανών, που βρίσκονται σε εξέλιξη.

Και δεύτερον, οι ζημίες μεταφράστηκαν για τις περισσότερες εταιρίες του κλάδου και σε αρνητικές ταμειακές ροές (-45,6 εκατ. ευρώ, αθροιστικά), γεγονός που με τη σειρά του επηρεάζει τη ρευστότητά τους (στοιχεία ανά εταιρία στον παρατιθέμενο πίνακα).

Η εικόνα αυτή των αποτελεσμάτων έρχεται να ανοίξει νέο κύκλο συζητήσεων σχετικά με τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα ορισμένων επιχειρήσεων του κλάδου, ιδίως όταν οι παράγοντες της αγοράς εκτιμούν πως τόσο η υποχώρηση των πωλήσεων στα περίπτερα όσο και τα έσοδα από διαφημίσεις δεν θα επιδείξουν τάση ανάκαμψης τουλάχιστον κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2011.

Ενδεικτικές, άλλωστε, είναι οι εκτιμήσεις των ίδιων των εισηγμένων.

Έτσι, η διοίκηση του Δ.Ο. Λαμπράκη εκτιμά: "Κατά το δεύτερο εξάμηνο της χρήσης 2011 θα εξακολουθήσουν οι πτωτικές τάσεις που επικρατούν στην εκδοτική αγορά. Η συνολική αγορά της διαφήμισης εκτιμάται ότι θα κινηθεί επίσης με πτωτικούς ρυθμούς, το ίδιο και οι κυκλοφορίες των εντύπων.

Ο ανταγωνισμός αναμένεται ότι θα παραμείνει οξύς μεταξύ των παραδοσιακών μέσων ενημέρωσης και θα ενταθεί από την ενισχυμένη παρουσία και την αύξηση της δημοτικότητας των νέων μέσων ενημέρωσης, στα οποία περιλαμβάνονται το Διαδίκτυο, η κινητή τηλεφωνία κ.ά. Αυτό ενδέχεται να πιέσει περαιτέρω τα περιθώρια λειτουργικών κερδών και την αποδοτικότητα των εκδοτικών εταιριών, με επιπτώσεις στη συνολική τους οικονομική κατάσταση".

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της διοίκησης της Τεγόπουλος, για το β΄ εξάμηνο του 2011:
α) Τα έσοδα από την κυκλοφορία θα παραμείνουν στα επίπεδα του πρώτου εξαμήνου.
β) Θα συνεχιστεί η μείωση των εσόδων από διαφήμιση σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο με ρυθμό περίπου του πρώτου εξαμήνου του 2011.

Στην Καθημερινή θεωρούν πως "οι επιπτώσεις της κρίσης στην αγορά, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, θα συνεχιστούν και κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2011" και για τον λόγο αυτόν έχει ξεκινήσει η υλοποίηση μιας σειράς μέτρων.

Στην Τηλέτυπος (Mega Channel) σημειώνουν: "Η σοβούσα οικονομική κρίση δεν εμφανίζει ακόμη ενδείξεις ανάκαμψης. Οι επιπτώσεις επί της διαφημιστικής δαπάνης συνεχίζουν μάλλον επιδεινούμενες. Σε αυτό συμβάλλει και η τρέχουσα καλοκαιρινή περίοδος, με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Οι ελπίδες μετατίθενται για το δ΄ τρίμηνο της χρήσης. Δεδομένης, εντούτοις, της περιορισμένης πιθανότητας αναστροφής του γενικότερου οικονομικού κλίματος εντός των προσεχών μηνών, το ενδεχόμενο σημαντικής βελτίωσης των μεγεθών κατά το β΄ εξάμηνο αντιμετωπίζεται με συγκρατημένη αισιοδοξία".


Media: Αποτελέσματα α΄ εξαμήνου 2011 - 2010

Κύκλος Εργασιών

Καθαρά Κέρδη

Ίδια κεφάλαια

Ταμειακές ροές

2011

2010

2011

2010

30/6/2011

Α' εξάμηνο 2011

Αττικές Εκδόσεις

29.906

33.838

-370

-652

3.570

-2.388

Δ.Ο. Λαμπράκη

72.698

105.589

-17.901

-16.084

3.833

-14.225

Καθημερινή

34.440

45.124

-5.989

-1.340

99.422

6.702

Ναυτεμπορική

7.515

9.640

337

915

22.674

-34

Πήγασος

62.786

98.082

-13.282

-4.034

53.418

-10.712

Τεχνικές Εκδόσεις

2.846

3.866

-223

-226

1.014

153

Τηλέτυπος

52.874

68.991

-12.187

-2.413

61.897

-18.325

Τεγόπουλος

22.986

33.695

-14.588

-9.821

15.775

-6.792

Σύνολο

286.051

398.825

-64.203

-33.655

261.603

-45.621

Τα ποσά σε χιλιάδες ευρώ.


ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v