Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Εκτοξεύτηκαν τα κέρδη του ΟΛΘ στο εξάμηνο

Στην αύξηση της διακίνησης Teu’s κατά 8,56% και στην ενίσχυση της διακίνησης γενικού συμβατικού φορτίου κατά 13,84% αποδίδεται από τη διοίκηση του ΟΛΘ η αύξηση κατά 6% του κύκλου εργασιών του οργανισμού.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Εκτοξεύτηκαν τα κέρδη του ΟΛΘ στο εξάμηνο
Στην αύξηση της διακίνησης Teu’s κατά 8,56% και στην ενίσχυση της διακίνησης γενικού συμβατικού φορτίου κατά 13,84% αποδίδεται από τη διοίκηση του ΟΛΘ η αύξηση κατά 6% του κύκλου εργασιών του οργανισμού το πρώτο εξάμηνο του έτους στα 24,367 εκατ. ευρώ.

Αντίθετα, μείωση στα έσοδα παρουσίασαν οι λοιπές παροχές ΣΕΜΠΟ κατά 1,24% λόγω υποχώρησης των εσόδων από αποθήκευση containers και ψυγείων, τα έσοδα συμβατικού από φορτ/ση χύδην ξηρού φορτίου (-25,51%), φορτίων μεγάλης και μέσης απόδοσης καθώς και τα έσοδα του parking κατά 9,42%.

Εκτός από τον κύκλο εργασιών, σημαντική ήταν και η ενίσχυση των κερδών προ και μετά τους φόρους ως αποτέλεσμα και των χρηματοοικονομικών εσόδων, των μειώσεων των αμοιβών και εξόδων προσωπικού, καθώς και από τη μεγάλη μείωση του προσωπικού λόγω συνταξιοδότησης.

Συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα προ φόρων την εξεταζόμενη περίοδο ενισχύθηκαν κατά 202,36% στα 6,248 εκατ. ευρώ, ενώ μετά από φόρους έφτασαν συνολικά στο ποσό των 4,909 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας ποσοστιαία άνοδο της τάξεως του 498,60%.

Ισχυρή εμφανίζεται και η χρηματοοικονομική κατάσταση της εταιρίας, με τον δείκτη γενικής ρευστότητας να διαμορφώνεται στο 6,38 έναντι 6,08 το 2010, ενώ ο δείκτης άμεσης (ταμειακής) ρευστότητας διαμορφώθηκε στο 5,67 έναντι 5,34 το 2010.

Ο δείκτης EBITDA είναι 25,87% έναντι του 14,51% για το α΄ εξάμηνο του 2010, ενώ ο δείκτης ΕΒΤ είναι 25,64% έναντι 8,99% και μετά από φόρους 20,15% έναντι 3,57% του α΄ περυσινού εξαμήνου.

Σε ό,τι αφορά τις προοπτικές για το β΄ εξάμηνο, η διοίκηση του ΟΛΘ αναμένει αυτές να επηρεαστούν από τον ρυθμό εξομάλυνσης της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, ο οποίος θα επηρεάσει τα αποτελέσματά της. Συγκεκριμένα, η διακίνηση containers αναμένεται να παραμείνει στο ίδιο αυξητικό επίπεδο, η διακίνηση του γενικού φορτίου θα παρουσιάσει περαιτέρω αύξηση, ενώ η διακίνηση χύδην φορτίου, αν και θα παρουσιάσει μικρή άνοδο, θα υπολείπεται στο σύνολο του 2011 έναντι του 2010.

Στις προοπτικές - εξελίξεις του β΄ εξαμήνου στην οικονομική έκθεση του οργανισμού γίνεται μνεία και στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων 2011 - 2015 και συγκεκριμένα στο κυβερνητικό πρόγραμμα το οποίο περιλαμβάνει τη μεταβίβαση στρατηγικών μεριδίων από επιλεγμένα λιμάνια στον ιδιωτικό τομέα. Σχετικά με την ΟΛΘ Α.Ε. σχεδιάζεται η πώληση ποσοστού 23,3% των μετοχών το γ΄ τρίμηνο του 2011 από το 74,3% που κατέχει το Δημόσιο.

Αξίζει, τέλος, να σημειώσουμε ότι με την υπ’ αριθ. Δ19Γ 5031052 ΕΞ2011 απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών κ. Παντελή Οικονόμου εγκρίθηκε η τροποποίηση των ορίων της Ελεύθερης Ζώνης του Λιμένα Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα, και όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση εξαμήνου του ΟΛΘ, επεκτάθηκε η Ελεύθερη Ζώνη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, καθώς εντάσσονται σε αυτήν 75 στρέμματα που βρίσκονται βορειοδυτικά της 5ης και της 6ης προβλήτας, πολύ κοντά τόσο στα κρηπιδώματα του συμβατικού φορτίου όσο και στον σταθμό.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v