ΟΛΠ: Αλλάζει όψη λόγω επενδύσεων και deals

Στα φιλόδοξα επενδυτικά σχέδια του ΟΛΠ για την επόμενη πενταετία, με στόχο να αναβαθμιστούν η εταιρία αλλά και η πόλη του Πειραιά, αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού κ. Γιώργος Ανωμερίτης.

ΟΛΠ: Αλλάζει όψη λόγω επενδύσεων και deals
Στα φιλόδοξα επενδυτικά σχέδια του ΟΛΠ για την επόμενη πενταετία, με στόχο να αναβαθμιστούν η εταιρία αλλά και η πόλη του Πειραιά, αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού κ. Γιώργος Ανωμερίτης στη χθεσινή παρουσίαση της εισηγμένης στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.

Πρόκειται, αναμφίβολα, για ένα πολύ φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα, το οποίο δεν απαιτεί αύξηση κεφαλαίου για τον ΟΛΠ, καθώς το μεγαλύτερο ποσοστό των κεφαλαίων θα καλυφθεί από το ΕΣΠΑ, από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και από παραχωρήσεις (συνεργασία με ιδιωτικές εταιρίες).

Οι μεγαλύτερες επενδύσεις που σχεδιάζονται είναι οι εξής: 

* Η επέκταση του λιμανιού προκειμένου να αυξηθούν οι θέσεις για κρουαζιερόπλοια. Φέτος αναμένονται χίλιες προσεγγίσεις πλοίων και με τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις δεν υπάρχει περιθώριο για αύξησή τους. 
* Η μετατροπή της "Παγόδας" σε σταθμό κρουαζιέρας και ξενοδοχείο 5 αστέρων (δεν υπάρχει άλλο στον Πειραιά). 
* Η "πολιτιστική ακτή", μέσα από την παραχώρηση δύο μεγάλων αποθηκών. Η κίνηση αυτή γίνεται και για την τόνωση της κρουαζιέρας, καθώς οι τουρίστες πέρα από την Ακρόπολη θα έχουν τη δυνατότητα να επισκεφτούν στον Πειραιά π.χ. το Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων. 
* Η επέκταση του βόρειου λιμένα για σύγχρονη μαρίνα, που θα υποδέχεται Mega-Yachts. 
* Στη λιμενοβιομηχανική περιοχή λιπασμάτων είναι έτοιμοι στον ΟΛΠ -αν η Εθνική Τράπεζα το αποφασίσει- να συμμετάσχουν σε οποιαδήποτε εταιρία ειδικού σκοπού, η οποία θα προχωρήσει σε μεγάλη ανάπλαση της περιοχής. 
* Η κατασκευή συνεδριακού κέντρου
* Η ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου και σταθμών σε ΣΕΜΠΟ και Car Terminal.

Ο κ. Ανωμερίτης αναφέρθηκε στον ευρύτερο ρόλο που πιθανότατα θα κληθεί να αναλάβει ο ΟΛΠ μέσα από τις αλλαγές που θα γίνουν στη διαχείριση των λιμανιών της χώρας και στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων της κυβέρνησης.

Συγκεκριμένα, εκτίμηση του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ είναι ότι θα δημιουργηθούν 3 - 4 μεγάλα σχήματα στον χώρο των λιμανιών. Ο ΟΛΠ, που θα απορροφήσει τα λιμάνια της Αττικής (Ραφήνα, Ελευσίνα, Λαύριο κ.λπ.), ο ΟΛΘ, ο οποίος θα ενσωματώσει τα λιμάνια της βόρειας Ελλάδας έως και τον Βόλο, καθώς και άλλα 1 - 2 σχήματα, που και αυτά θα εισέλθουν στο χρηματιστήριο.

Ειδικότερα, για το θέμα του ΟΛΠ, η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει την πρόθεση μείωσης της συμμετοχής της από το 74,14% που είναι σήμερα στο 51%. Ωστόσο, αν προκριθεί η απορρόφηση των άλλων λιμανιών της Αττικής, τότε το ποσοστό του Δημοσίου πριν πάει στο 51% θα έχει αυξηθεί κοντά στο 90% (άρα θα πουληθεί γύρω στο 40% των μετοχών).

Για τις σχέσεις με τη Cosco: Σε μια σύμβαση 4.000 σελίδων, φυσικό είναι να υπάρχουν λάθη και παραλείψεις που πρέπει να διορθωθούν. Οι σχέσεις των δύο πλευρών, πάντως, είναι άριστες και έχει αποφασιστεί οι διαφορές που προκύπτουν να επιλύονται με φιλική διευθέτηση μέσα από διάλογο. Καμιά πλευρά δεν προσέφυγε στη διαιτησία. Μεταξύ των κυριότερων θεμάτων που συζητούνται είναι: α) η υπόθεση της MSE, β) η επαναδιατύπωση του χρόνου κατασκευής του προβλήτα ΙΙΙ, γ) η νομική διατύπωση του όρου ανωτέρα βία στη συγκεκριμένη σύμβαση.

Όσον αφορά στο αποθηκευτικό κέντρο στο Θριάσιο, πρόκειται για την τέταρτη σε μέγεθος επένδυση στην Αττική, που θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2007. Ο ΟΛΠ απαγορεύεται να έχει πλειοψηφική συμμετοχή. Αντίθετα, έχει δηλώσει την πρόθεσή του να συμμετέχει με 15% ως συνέταιρος, με στόχο τη σιδηροδρομική σύνδεση της λιμενικής ζώνης με τα logistics του Θριάσιου Πεδίου.

Κόστος λειτουργίας: το κόστος του προσωπικού μειώθηκε πέρυσι κατά 17,3%. Ενώ παλαιότερα το ποσοστό του συγκεκριμένου κόστους ανερχόταν στο 80%, πέρυσι υποχώρησε στο 62% και φέτος κινείται κοντά στο 55%, είναι ίσο δηλαδή με τους μέσους δείκτες οποιουδήποτε λιμανιού.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v