Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΔΕΗ: Aποζημιώσεις για βλάβες ηλεκτρικών συσκευών

Σε καταβολή αποζημιώσεων προς τους καταναλωτές για βλάβες των ηλεκτρικών συσκευών που οφείλονται σε διακοπές ρεύματος συμφώνησε η ΔΕΗ, ύστερα από παρεμβάσεις της ΡΑΕ και του Συνηγόρου του Καταναλωτή.

ΔΕΗ: Aποζημιώσεις για βλάβες ηλεκτρικών συσκευών
Σε καταβολή αποζημιώσεων προς τους καταναλωτές για βλάβες των ηλεκτρικών συσκευών που οφείλονται σε διακοπές ρεύματος συμφώνησε η ΔΕΗ, ύστερα από παρεμβάσεις της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας και του Συνηγόρου του Καταναλωτή, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Το ύψος της αποζημίωσης δεν έχει καθοριστεί ακόμη, αλλά σύμφωνα με τη ΡΑΕ θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 500 ευρώ ανά συμβάν και καταναλωτή, ενώ η ΔΕΗ
έχει προτείνει 300 ευρώ για τις μονοφασικές και 400 ευρώ για τις τριφασικές παροχές.

Σύμφωνα με την αλληλογραφία ΔΕΗ - ΡΑΕ, οι αποζημιώσεις σε περίπτωση τυχαίας διακοπής θα καταβάλλονται υπό τις εξής προϋποθέσεις:

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedinα) Ο καταναλωτής θα ενημερώνει τη ΔΕΗ για το συμβάν εντός τεσσάρων ημερών και θα υποβάλει σχετική αίτηση.

β) Η ΔΕΗ θα διερευνά τις αιτίες της βλάβης και θα παράσχει κάθε σχετικό στοιχείο στον καταναλωτή.

γ) Ο καταναλωτής θα θέσει επί δύο ημέρες, εφόσον του ζητηθούν, τις συσκευές ή τον εξοπλισμό που έχει υποστεί βλάβη στη διάθεση της ΔΕΗ προς έλεγχο, πριν από την επισκευή τους.

δ) Ο καταναλωτής θα υποβάλει στη ΔΕΗ, όταν του ζητηθεί, παραστατικό ηλεκτρολογικού συνεργείου, με το οποίο:

- Θα περιγράφεται το είδος κάθε βλάβης και κατά το δυνατόν συσχετίζεται αυτή με ενδεχόμενη υπέρταση, λόγω διακοπής του ουδετέρου του δικτύου διανομής χαμηλής τάσης, βάσει των τεχνικών ευρημάτων και στοιχείων.

- Θα τεκμηριώνεται το κόστος αποκατάστασης των βλαβών, ή αντικατάστασης των συσκευών ή του εξοπλισμού με άλλα παρόμοιων προδιαγραφών, εφόσον κρίνεται οικονομικά ασύμφορη η επισκευή τους.

ε) Ο καταναλωτής θα υπογράφει δήλωση με την οποία θα αποδέχεται ότι η ζημιά στις συσκευές ή στον εξοπλισμό του οφείλεται σε τυχαία βλάβη ή σε αστοχία υλικού του δικτύου της ΔΕΗ και ότι το χρηματικό ποσό που εισπράττει είναι εύλογο και σε απόλυτη αντιστοιχία με τη ζημιά που έχει υποστεί.

Η ΔΕΗ θα αποφασίζει επί των αιτήσεων καταναλωτών εντός δεκαπέντε ημερών από την υποβολή τους. Στην περίπτωση αποδοχής της αίτησης, θα καταβάλλει την αποζημίωση σε διάστημα ενός μήνα από την απόφαση επί της αίτησης.

Η ΔΕΗ καταβάλλει ήδη αποζημιώσεις, αλλά μόνο στις περιπτώσεις όπου οι ζημιές οφείλονται σε λάθη εργαζομένων της ίδιας ή εργολάβων που εργάζονται για λογαριασμό της. Το 2007, έπειτα από εξωδικαστικό συμβιβασμό κατέβαλε αποζημιώσεις ύψους 25.000 ευρώ σε 46 καταναλωτές και το 2008 επιπλέον 65.000 ευρώ σε 122 καταναλωτές. Δεν δίνει έως τώρα αποζημιώσεις για ζημιές σε συσκευές που οφείλονται σε βλάβες του δικτύου από ανωτέρα βία (π.χ. πτώση δέντρων στα δίκτυα), σε αστοχία υλικού, σε βλάβες υπόγειων καλωδίων.

Σύμφωνα με την Επιχείρηση, οι περισσότερες ζημιές σε συσκευές και σε εξοπλισμό καταναλωτών οφείλονται σε διακοπή του ουδέτερου αγωγού, που προκαλεί υπέρταση, και αυτές υπολογίζονται σε "λίγες εκατοντάδες" κάθε χρόνο.

Η ΔΕΗ συνιστά ήδη (και με μηνύματα στους λογαριασμούς) στους καταναλωτές να τοποθετούν διατάξεις προστασίας των συσκευών τους από τέτοια επεισόδια και υποστηρίζει πως το ύψος της αποζημίωσης πρέπει να αντιστοιχεί στο κόστος εγκατάστασης αυτών των διατάξεων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v