ΕΛΠΕ: Σχέδιο για συγχώνευση θυγατρικών

Την προοπτική συγχώνευσης των εμπορικών και συμβουλευτικών δραστηριοτήτων υπό τη στέγη της μητρικής εταιρίας μελετούν τα ΕΛΠΕ. Το "αγκάθι" στη διαδικασία. Πού «κολλάει» η επένδυση της Ελευσίνας.

  • της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου
ΕΛΠΕ: Σχέδιο για συγχώνευση θυγατρικών
Την προοπτική συγχώνευσης των εμπορικών και συμβουλευτικών δραστηριοτήτων υπό τη στέγη της μητρικής εταιρίας μελετά η διοίκηση των Ελληνικών Πετρελαίων.

Σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες του euro2day, το σχέδιο περιλαμβάνει τη συγχώνευση των ΕΛΠΕ δι' απορροφήσεως της ΕΚΟ ΑΒΕΕ και της Ασπροφός Α.Ε. με στόχο την επίτευξη οικονομιών κλίμακας και την άσκηση ενιαίας πολιτικής. Το σχέδιο αυτό συνδυάζεται με τη συγκέντρωση όλου του ομίλου σε κοινό κτίριο, η επιλογή του οποίου βρίσκεται ήδη στην τελική ευθεία.

Ανάμεσα στις τρεις εναλλακτικές επιλογές που είχε στα χέρια της η διοίκηση των ΕΛΠΕ προσανατολίζεται πλέον στο κτίριο της εταιρίας Αφοί Σαραντόπουλοι επί της οδού Ριανκούρ, στην περιοχή της Πανόρμου, πίσω ακριβώς από το κτίριο της Νομαρχίας Αθηνών.

Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, ήδη η επιλογή αυτή συγκεντρώνει πολύ υψηλές πιθανότητες, σε αντίθεση με τις άλλες δύο, που σχεδόν έχουν εγκαταλειφθεί. Ενδεικτικό μάλιστα είναι το γεγονός ότι έχει δοθεί εντολή οι εργασίες αποπεράτωσης του κτιρίου να «τρέχουν» με ταχύτατους ρυθμούς και η μεταφορά του ομίλου σε αυτό τοποθετείται στα τέλη του 2008 έως τα μέσα του 2009 το αργότερο.

Σε αυτήν τη φάση, καθώς δεν έχει κλείσει οριστικά η συμφωνία, δεν έχει αποφασιστεί από τα ΕΛΠΕ αν θα γίνει μίσθωση ή αγορά του κτιρίου, αν και η δεύτερη επιλογή είναι και η πιθανότερη.

Στο νέο κτίριο θα μεταφερθούν όλες οι διοικητικές υπηρεσίες των ΕΛΠΕ που βρίσκονται σήμερα στον Ασπρόπυργο, η ΕΚΟ ΑΒΕΕ, που στεγάζεται σε τέσσερις ορόφους στον Πύργο Αθηνών, η Ασπροφός Α.Ε. που είναι στην Καλλιθέα και η Διεύθυνση Χημικών που βρίσκεται στο παλιό κτίριο της ΔΕΠ-ΕΚΥ στο Μαρούσι. Ήδη, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές του euro2day, εξετάζεται η πώληση τόσο των εγκαταστάσεων της Ασπροφός όσο και της ΕΚΟ ΑΒΕΕ.

Στο πλαίσιο, συνεπώς, της ενιαίας στέγασης του ομίλου μελετάται η συγχώνευση της μητρικής εταιρίας με τις δύο θυγατρικές. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι έχει ολοκληρωθεί ήδη η συγχώνευση της ΕΚΟ ΑΒΕΕ δι' απορροφήσεως της ΕΚΟ Φυσικό Αέριο Α.Ε. Στην ΕΚΟ ΑΒΕΕ έχουν απομείνει δύο θυγατρικές, η ΕΚΟΤΑ Κω Α.Ε. (Εγκαταστάσεις Καυσίμων Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης Κω) και η ΕΚΟ Καλυψώ Μονοπρόσωπη ΕΠΕ, στην οποία υπάγονται τα ιδιόκτητα πρατήρια υγρών καυσίμων του ομίλου.

Ωστόσο, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το euro2day, «αγκάθι» στην όλη διαδικασία της συγχώνευσης συνιστά το προσωπικό των εταιριών υπό συγχώνευση, για το οποίο θα πρέπει να βρεθεί μία κοινά αποδεκτή λύση ώστε να μην υπάρξουν ισχυρές αντιδράσεις από τους συνδικαλιστικούς φορείς του ομίλου. Στην ΕΚΟ ΑΒΕΕ απασχολούνται σήμερα περί τα 686 άτομα, ενώ στην Ασπροφός άνω των 300.

Οι σκέψεις για τη συγχώνευση περιλαμβάνουν σε πρώτη φάση τη δημιουργία ανάλογων διευθύνσεων στη μητρική εταιρία που θα «στεγάσουν» τις αντίστοιχες δραστηριότητες, εμπορία και παροχή τεχνικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών σε θέματα ενέργειας.

Το ερώτημα, ωστόσο, που απασχολεί τη διοίκηση των ΕΛΠΕ είναι πόσα άτομα μπορούν να απορροφήσουν οι συγκεκριμένες διευθύνσεις. Πάντως, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το euro2day, ήδη έχουν δρομολογηθεί ορισμένες διαδικασίες στην ΕΚΟ ΑΒΕΕ τουλάχιστον, όπου έχει καταργηθεί η Διεύθυνση Εσωτερικού Ελέγχου (ο επικεφαλής διευθυντής μετατέθηκε σε άλλη υπηρεσία) και εφεξής ο έλεγχος της θυγατρικής θα γίνεται από τη μητρική εταιρία.

---Η επένδυση της Ελευσίνας

Άμεση προτεραιότητα για τη διοίκηση των ΕΛΠΕ αυτήν τη στιγμή είναι η ολοκλήρωση της επένδυσης για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του διυλιστηρίου της Ελευσίνας, η οποία, ωστόσο, «σκοντάφτει» στις σφοδρές αντιδράσεις των τοπικών φορέων.

Από το σύνολο των αδειοδοτήσεων που πρέπει να έχει στα χέρια του ο όμιλος των ΕΛΠΕ προκειμένου να ξεκινήσει την επένδυση απομένει η έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων από το ΥΠΕΧΩΔΕ. Η μελέτη αυτή υποβλήθηκε πέρυσι το καλοκαίρι, ενώ το φθινόπωρο ζητήθηκαν και υποβλήθηκαν επιπλέον διευκρινιστικά στοιχεία. Η διοίκηση των ΕΛΠΕ αισιοδοξεί ότι έως τα τέλη Απριλίου θα έχει πάρει και από το ΥΠΕΧΩΔΕ το «πράσινο φως», ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες στην Ελευσίνα.

Ωστόσο, δεν είναι αμελητέα η αντίδραση της τοπικής κοινωνίας της Ελευσίνας, οι φορείς της οποίας αντιδρούν και για τη Χαλυβουργική και για τον σκοπό αυτόν θα δώσουν την ερχόμενη Δευτέρα 31 Μαρτίου συνέντευξη Τύπου, ενώ προγραμματίζουν μεγάλο συλλαλητήριο διαμαρτυρίας στις 2 Απριλίου.

Σε κάθε περίπτωση, φαίνεται ότι η τύχη της επένδυσης των ΕΛΠΕ βρίσκεται αυτήν τη στιγμή στο ΥΠΕΧΩΔΕ. Η επένδυση θα επιτρέψει στο διυλιστήριο της Ελευσίνας των ΕΛΠΕ να στραφεί αποκλειστικά στην παραγωγή προϊόντων με μηδενική συγκέντρωση θείου, ακολουθώντας τις αυστηρές προδιαγραφές καυσίμων που επιβάλλουν οι οδηγίες της Ε.Ε. Με βάση τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων αναμένεται να μειωθούν κατά 70,2% οι εκπομπές διοξειδίου του θείου, κατά 84,2% τα σωματίδια, κατά 11,6% τα οξείδια του αζώτου και κατά 24% οι ποσότητες των επεξεργασμένων υγρών αποβλήτων.

Η επένδυση, συνολικού προϋπολογισμού περί το 1 δισ. ευρώ, θα υλοποιηθεί εντός μίας διετίας στις σημερινές εγκαταστάσεις του διυλιστηρίου σε χαρακτηρισμένο βιομηχανικό χώρο. Με την ολοκλήρωσή της προβλέπεται να δημιουργηθούν 120 νέες μόνιμες θέσεις εργασίας και ισάριθμες έμμεσες θέσεις εργασίας. Στη διάρκεια της κατασκευής του έργου προβλέπεται η απασχόληση περίπου 1.500 ατόμων κατά μέσο όρο.

Αντίθετα, έχουν ολοκληρωθεί όλες οι γραφειοκρατικές διαδικασίες για την αντίστοιχη επένδυση στο διυλιστήριο των ΕΛΠΕ στη Θεσσαλονίκη, όπου είναι ζήτημα χρόνου να ξεκινήσουν οι εργασίες εκσυγχρονισμού και αναβάθμισής του, για την παραγωγή καυσίμων αυστηρότερων προδιαγραφών, πιο φιλικών προς το περιβάλλον. Η συγκεκριμένη επένδυση είναι προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ και υπολογίζεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2009.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v