Καρύδης: Θα επανεξετάσουμε το θέμα ΟΛΠ-Cosco

Ριζική και σε βάθος επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης ΟΛΠ-Cosco προτίθεται να επιχειρήσει το ΠΑΣΟΚ στην περίπτωση που εκλεγεί, σημειώνει σε συνέντευξή του στο euro2day ο τομεάρχης του κινήματος, Δ. Καρύδης.

  • Συνέντευξη στην Αθηνά Καλαϊτζόγλου
Καρύδης: Θα επανεξετάσουμε το θέμα ΟΛΠ-Cosco
Ριζική και σε βάθος επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης ΟΛΠ - Cosco προτίθεται να επιχειρήσει το ΠΑΣΟΚ στην περίπτωση που εκλεγεί.

Η επαναδιαπράγματευση αυτή, όπως αναφέρει σε συνέντευξη που παραχώρησε στο euro2day ο κ. Δημήτρης Καρύδης, γραμματέας του τομέα Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής του ΠΑΣΟΚ και υποψήφιος βουλευτής Α΄ Πειραιά και Νήσων, θα εξαντλήσει όλες τις δυνατότητες που υπάρχουν και σε νομικό και σε πολιτικό επίπεδο και θα φθάσει στον πυρήνα και τη φιλοσοφία του νόμου της παραχώρησης.

Σε ό,τι αφορά τον ΟΛΘ ο ίδιος τάσσεται υπέρ της αυτοδύναμης ανάπτυξης και επισημαίνει την ανάγκη να ληφθούν άμεσα μέτρα για τον Πειραιά, καθώς αναδεικνύεται σε πρωταθλητή της ανεργίας και των ευκαιριακών εργασιακών σχέσεων.

Ολόκληρη η συνέντευξη του κ. Καρύδη στο euro2day.gr 


-Η Νέα Δημοκρατία υποστηρίζει ότι η συμφωνία του ΟΛΠ με την Cosco αναβαθμίζει τον ρόλο της Ελλάδας -και ειδικότερα του Πειραιά- σε μια ευρύτερη προσπάθεια να καταστεί διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο. Γιατί αντιδρά το ΠΑΣΟK;

Το ΠΑΣΟΚ αντιδρά γιατί το μοντέλο της πλήρους εκχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ (ΣΕΜΠΟ - ΟΛΠ) είναι αντίθετο με τη φιλοσοφία την οποία έχει. Πιστεύει ότι οι στρατηγικής σημασίας επιχειρήσεις, δηλ. υποδομές, δίκτυα κ.λπ., πρέπει να είναι υπό τον έλεγχο του Δημοσίου. Κάτι τέτοιο προβλέπεται στον Ν.2688/1999, όπου μετατρέπεται ο ΟΛΠ σε δημόσια επιχείρηση με πλειοψηφία του Δημοσίου στο μετοχικό κεφάλαιο.

Επίσης αντιδρά γιατί πρόκειται για μία αποικιοκρατική σύμβαση με προκλητικές χαριστικές διατάξεις, όπως φορολογικές ελαφρύνσεις στην Cosco. Η παραχώρηση αυτή είναι σε βάρος της οικονομικής ζωής (εισαγωγικό - εξαγωγικό εμπόριο), της τοπικής κοινωνίας αλλά και των εργασιακών σχέσεων που οδηγούν το λιμάνι σε νέο εργασιακό Μεσαίωνα.

-Η θέση του κόμματός σας είναι ότι θα επαναδιαπραγματευθείτε τη συγκεκριμένη σύμβαση στην περίπτωση που εκλεγείτε. Θεωρείτε ότι υπάρχουν γκρίζα σημεία στη σύμβαση με την Cosco και ποια είναι αυτά;

Για τους λόγους που προανέφερα θεωρώ ότι συνολικά η σύμβαση παραχώρησης είναι βλαπτική και λεόντειος για το ελληνικό δημόσιο. Το ΠΑΣΟΚ θα εξαντλήσει όλες τις δυνατότητες -και υπάρχουν πολλές- και σε νομικό και σε πολιτικό επίπεδο ώστε να υπάρξει ριζική και σε βάθος επαναδιαπραγμάτευση, που θα αγγίζει τον πυρήνα και τη φιλοσοφία του νόμου της παραχώρησης.

Επειδή υπάρχουν πολλές καταγγελίες και από τους συνδικαλιστικούς φορείς και από τη Νομαρχία Πειραιά, πιστεύω ότι είναι αναγκαίος συνολικά ο έλεγχος νομιμότητας των πράξεων παραχώρησης.

-Οι συνδικαλιστές έχουν εξαγγείλει κινητοποιήσεις ζητώντας να παγώσει η εγκατάσταση της Cosco λόγω εκλογών. Ποια είναι η δική σας θέση;

Το συνδικαλιστικό κίνημα έχει τη δική του αυτονομία και εμείς δεν θέλουμε να κηδεμονεύσουμε τα κινήματα. Συμπαρασταθήκαμε και θα συμπαρασταθούμε στους εργαζομένους γιατί πιστεύουμε ότι αντιμετωπίζουν με επιχειρήματα και με την απαιτούμενη υπευθυνότητα ένα απαράδεκτο εγχείρημα παραχώρησης.

-Αντίθετα με το λιμάνι του Πειραιά, στη Θεσσαλονίκη ο αντίστοιχος διαγωνισμός δεν προχώρησε. Τι μέτρα πιστεύετε ότι πρέπει να ληφθούν για την αναβάθμιση του λιμένος της Θεσσαλονίκης, όταν ανταγωνιστικά λιμάνια στην περιοχή ήδη παίρνουν θέση;

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είχε δρομολογηθεί και αυτό για ένα ανάλογο καθεστώς παραχώρησης, όπως ο ΟΛΠ. Εκεί δεν προχώρησε η υλοποίησή του κυρίως γιατί δεν έγιναν αποδεκτές οι πρόσθετες εγγυήσεις και οι παράνομες διευκολύνσεις που απαιτήθηκαν, όπως δυστυχώς έγινε στον Πειραιά.

Ο ΟΛΘ είναι αναγκαίο να προχωρήσει με ταχύτητα τον δρόμο της αυτοδύναμης ανάπτυξης. Άλλωστε, τα ίδια κεφάλαια που διαθέτει και οι δανειακές του δυνατότητες εγγυώνται την κερδοφορία του και την αναπτυξιακή του προοπτική.

-Γενικότερα, ποιο θεωρείτε το διακύβευμα για τα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας;

Το μεγάλο διακύβευμα για τα δύο μεγάλα λιμάνια είναι να προχωρήσουν στον δρόμο της ανάπτυξης. Από το 2004 τα δύο λιμάνια, με ευθύνη της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, μπήκαν σε μεγάλες περιπέτειες.

Το 2003 ο ΟΛΠ διακινούσε 1,6 εκατ. TEUs. Τώρα διακινεί μόλις 450.000 TEUs. Η πενταετία της Νέας Δημοκρατίας ήταν τραγική για τα λιμάνια με εξίσου τραγικές συνέπειες για την εθνική οικονομία, την τοπική κοινωνία και τους εργαζομένους. Τώρα είναι ανάγκη να γίνει μια μεγάλη προσπάθεια ανάκαμψης με πρωταγωνιστές τους εργαζομένους.

-Η ευρύτερη περιοχή του Πειραιά έχει πληγεί τα τελευταία χρόνια, καθώς γνωστές βιομηχανίες έβαλαν λουκέτο και ο τομέας των ναυπηγείων παρουσιάζει εντονότατα προβλήματα. Υπάρχει λύση απέναντι στη μεγάλη ανεργία που πλήττει την πόλη και την περιφέρειά της;

Είναι γεγονός ότι ο Πειραιάς είναι πρωταθλητής της ανεργίας αλλά και των ευκαιριακών εργασιακών σχέσεων. Εδώ μας οδήγησε η νεοφιλελεύθερη πολιτική της Ν.Δ. Το ΠΑΣΟΚ προτείνει ένα σχέδιο ανάπτυξης, που βασίζεται στην ενίσχυση των εισοδημάτων των κατώτερων και μεσαίων στρωμάτων, ώστε να υπάρξει αναθέρμανση της οικονομίας.

Το πάγωμα των μισθών και των συντάξεων που προτείνει η Ν.Δ. θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη ανεργία και σε ύφεση. Είναι δύο διαφορετικές πολιτικές. Χρειάζονται μέτρα ενίσχυσης των εισοδημάτων, οικονομικές διευκολύνσεις των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Όλα αυτά με σχέδιο, συνέπεια και προοπτική και κυρίως χωρίς πολιτικό αυταρχισμό, αλλά με κοινωνικό διάλογο. Για τον Πειραιά θα πρέπει να ληφθούν άμεσα πρόσθετα μέτρα, όπως και σε άλλες περιοχές που αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v