Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Θεσσαλονίκη – Λάρισα σε 1:09 με Προαστιακό

Μία ώρα και εννέα λεπτά χρειάζεται ο Προαστιακός για την εκτέλεση της διαδρομής Θεσσαλονίκη – Λάρισα καθώς το τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου μεταξύ των δύο πόλεων είναι πλέον ηλεκτροκινούμενο.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Θεσσαλονίκη – Λάρισα σε 1:09 με Προαστιακό
Μία ώρα και εννέα λεπτά χρειάζεται ο Προαστιακός για την εκτέλεση της διαδρομής Θεσσαλονίκη – Λάρισα καθώς το τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου μεταξύ των δύο πόλεων είναι πλέον ηλεκτροκινούμενο, μετά την ενεργοποίηση του της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα ηλεκτροκίνηση του τμήμα Λιτόχωρο – Λάρισας.

Πλέον ηλεκτροκίνηση διαθέτει το τμήμα Ειδομένη – Θεσσαλονίκη – Λάρισα μήκους 260 χιλιομέτρων ενώ ως το τέλος του 2008 αναμένεται η ενεργοποίηση του συστήματος ηλεκτροκίνησης μέχρι το σιδηροδρομικό σταθμό του Δομοκού.

Χατζηδάκης για ΟΣΕ

Ο υπουργός Μεταφορών κ. Κωστής Χατζηδάκης επισκεπτόμενος τον σιδηροδρομικό άξονα Λάρισας – Θεσσαλονίκης σημείωσε ότι με την ολοκλήρωση των έργων ηλεκτροκίνησης και τηλεδιοίκησης στο τμήμα Θεσσαλονίκη - Δομοκός θα είναι πια ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό δίκτυο, μπαίνοντας σε μία νέα εποχή ενώ κατά τον ίδιο τρόπο θα προχωρήσουν και τα έργα στον προαστιακό της Αθήνας.

Αναφερόμενος στα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ΟΣΕ ο υπουργός Μεταφορών επανέλαβε ότι πρόκειται για τον πιο προβληματικό δημόσιο οργανισμό διαχρονικά ενώ σημείωσε ότι το πρόγραμμα που έχει εξαγγελθεί πρόκειται να τηρηθεί πιστά στο σύνολό του αλλά ιδίως στα σημεία που αφορούν ζητήματα ασφάλειας και διαφάνειας.

Σύγχρονα ηλεκροκινούμενα τρένα

Στο εξής ο ΟΣΕ θα έχει την δυνατότητα να εξυπηρετεί τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές μεταξύ Θεσσαλονίκης –Λάρισας και των ενδιάμεσων πόλεων, με σύγχρονους ηλεκροκινούμενους συρμούς.

Οι επιβατικές και εμπορικές αμαξοστοιχίες του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη - Ειδομένη, θα αλλάζουν μηχανή έλξης στη Λάρισα . Ο χρόνος αλλαγής υπολογίζεται από 3-5 λεπτά της ώρας ενώ όταν η ηλεκτροκίνηση επεκταθεί ως το Δομοκό η αλλαγή της μηχανής έλξης θα γίνεται εκεί.

Οι συρμοί που θα εκτελούν τα δρομολόγια στη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Λάρισα, είναι κλιματιζόμενοι, έχουν 313 θέσεις ενώ υπάρχει και η δυνατότητα για μεταφορά 251 ατόμων ορθίων. Καθημερνά θα εκτελούνται 24 δρομολόγια με 10 ενδιάμεσους σταθμούς.

Η διαδρομή Θεσσαλονίκη-Λάρισα, όταν ο Προαστιακός σταματά σε όλους ενδιάμεσους σταθμούς θα διαρκεί 1 ώρα και 33 λεπτά. Σε περίπτωση που η επιβατική κίνηση το δικαιολογεί, σε ώρες αιχμής προβλέπονται δρομολόγια με μία μόνο ενδιάμεση στάση στην Κατερίνη, με διάρκεια διαδρομής 1ώρα και 8 λεπτά.

Το κόστος του εισιτηρίου με τον προαστιακό φτάνει έως 10 ευρώ, ενώ το κόστος για τη διαδρομή Λάρισα – Θεσσαλονίκη με το ΚΤΕΛ είναι 13,5 ευρώ και με το Intercity 12,9 ευρώ.

Παράλληλα, ισχύουν και όλες οι εκπτώσεις, δηλαδή έκπτωση 50% σε παιδιά (4-12 ετών), πολύτεκνους και μαθητές, 30% σε ομάδες και 25% σε φοιτητές. Εκπτώσεις ισχύουν επίσης για επιβάτες που διακινούνται με οικογενειακές κάρτες, κάρτες τρίτης ηλικίας και εισιτήρια συνδρομής.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v