Στην επόμενη εβδομάδα ή το αργότερο σε δέκα μέρες αναμένεται να αποφασίσει το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης για το αν θα υιοθετήσει τη γνωμοδότηση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας για την επιβολή πλαφόν στις τιμές της αμόλυβδης βενζίνης.
Αυτό αναφέρουν πηγές του υπουργείου, με την πολιτική ηγεσία – εκτός απρόοπτου – να μην είναι και τόσο ζεστή για τη λήψη ενός τέτοιου μέτρου. Αν και η ΡΑΕ κινητοποιήθηκε μετά από σχετική παραγγελία της γενικής γραμματείας Εμπορίου, εντούτοις μάλλον η απόφαση για την επιβολή πλαφόν απομακρύνεται…
Αν και βέβαια, οι ίδιοι κύκλοι δεν απέκλειαν τέτοιο ενδεχόμενο, ωστόσο προσανατολίζονται μάλλον σε επιλογές πιο μακροπρόθεσμες. Και βασικά στην έκδοση της απόφασης από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας για την εφαρμογή του ισοδύναμου μέτρου των μεταφορικών σε αντιστάθμισμα της μείωσης του συντελεστή του ΦΠΑ στα νησιά. Πρόκειται για απόφαση η οποία ουσιαστικά θα επιδοτεί τη δαπάνη της μεταφοράς των καυσίμων στα νησιά.
Στο υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης θεωρούν ότι η εφαρμογή του μέτρου των ανώτατων τιμών καταναλωτή θα δώσει βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα αν και όπως σημειώνουν στελέχη του, η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε από τη ΡΑΕ, έχει διαφορετική προσέγγιση σε σχέση με το μοντέλο που εξέτασε η γενική γραμματεία Εμπορίου. Όπως και να χει βρίσκονται στη φάση της μελέτη της γνωμοδότησης της Αρχής.
Πέραν αυτού του γεγονότος, κάποιοι δεν αποκλείουν, στη συγκρατημένη στάση του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης να έχουν παίξει ρόλο και οι αντιδράσεις των εκπροσώπων της αγοράς πετρελαιοειδών, τόσο των πρατηριούχων όσο κυρίως των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών. Οι δύο πλευρές ζήτησαν με επίμονο τρόπο συνάντηση με τα συναρμόδια υπουργεία Ανάπτυξης και Ενέργειας αλλά και με τη ΡΑΕ προκειμένου να παραθέσουν τις απόψεις τους για το θέμα της αγοράς των καυσίμων.
Πάντως, οι τιμές των καυσίμων ιδίως στους 17 νομούς που η ΡΑΕ πρότεινε να μπει άμεσα πλαφόν κινούνται σε υπερβολικά υψηλά επίπεδα και χωρίς σημάδια αποκλιμάκωσης.