Στο τέλος του μήνα, αναμένεται η υποβολή δεσμευτικών προτάσεων για την υπόθεση του run off του Επικουρικού Κεφαλαίου του κλάδου αυτοκινήτου, με απώτερο στόχο να μειωθεί σημαντικά η μακρότατη περίοδος αναμονής των χιλιάδων οδηγών που σήμερα περιμένουν να αποζημιωθούν.
Αν και μέχρι σήμερα έχει εκδηλωθεί αξιοσημείωτο αρχικό ενδιαφέρον, αναμένεται με αγωνία το τέλος του μήνα, όπου και θα υπάρξει η υποβολή δεσμευτικών προτάσεων από εκείνους τους επενδυτές, οι οποίοι θα κληθούν:
Πρώτον, να χρηματοδοτήσουν το Επικουρικό Κεφάλαιο του κλάδου αυτοκινήτου, ενισχύοντας τη ρευστότητά του.
Και δεύτερον, να συνδιαχειριστούν τις υποθέσεις αποζημιώσεων, με στόχο τη σημαντική μείωση του ανοίγματος που σήμερα αντιμετωπίζει το Επικουρικό.
Ειδικότερα, το συγκεκριμένο άνοιγμα υπολογίζεται γύρω στα 400 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα οι οδηγοί που δικαιούνται αποζημίωση να είναι αναγκασμένοι να περιμένουν κατά μέσο όρο γύρω στα δύο χρόνια.
Αν λοιπόν όλα εξελιχθούν ομαλά, εκτιμάται ότι από το πρόγραμμα του run off θα εξοικονομηθούν σημαντικοί πόροι, προκειμένου η μέση περίοδος αναμονής των δικαιούχων οδηγών να περιοριστεί.
Πρόσθετος πονοκέφαλος όμως για το Επικουρικό Κεφάλαιο αποτελεί η υπόθεση της Enterprise, που λειτουργούσε στην Ελλάδα με τη μορφή της ΕΠΥ (εταιρεία Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών), με έδρα το Γιβραλτάρ, η οποία ωστόσο «βάρεσε κανόνι» προ διετίας (Ιούλιος 2016).
Η ουσία είναι ότι το Επικουρικό Κεφάλαιο του Ηνωμένου Βασιλείου αρνείται να αποδεχτεί και να καταβάλει τις απαιτούμενες αποζημιώσεις πολλών χιλιάδων Ελλήνων οδηγών, στους οποίους προξένησαν ατύχημα ασφαλισμένοι της Enterprise. Εναντίον του Επικουρικού Κεφαλαίου του Ηνωμένου Βασιλείου δεν έχει στραφεί μόνο η Ελλάδα, αλλά και άλλες χώρες στις οποίες δραστηριοποιείτο η Enterprise.
Κάτω από αυτές τις συνθήκες, η υπόθεση συμφωνήθηκε να πάει σε Διαιτητικό δικαστήριο, με αποτέλεσμα κανείς σήμερα να μην είναι σε θέση να προβλέψει με ασφάλεια το πόσο χρονικό διάστημα θα διαρκέσει (πιθανολογείται ενδεχόμενος συμβιβασμός και πριν την εκδίκαση της υπόθεσης).
Θετικό πάντως γεγονός για τη χρηματοοικονομική υγεία του Επικουρικού αποτελεί το γεγονός της επέκτασης του θεσμού του Φιλικού Διακανονισμού (οι οδηγοί αποζημιώνονται από τη δική τους ασφαλιστική εταιρεία), ιδίως στην περίπτωση που ενταχθεί σε αυτόν το σύνολο των ασφαλιστικών εταιρειών που λειτουργούν στη χώρα μας με τη μορφή ΕΠΥ.