Σε αναδιανομή ρόλων μεταξύ μαμάς (Lufthansa) και κόρης (Eurowings) και ανακάτεμα της τράπουλας στην ελληνική αγορά αερομεταφορών οδηγεί η σημαντική αναβάθμιση της παρουσίας της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους στις γραμμές που συνδέουν τη Γερμανία με ελληνικούς προορισμούς.
Η θυγατρική της Lufthansa και διάδοχος της ατυχήσασας (λόγω αεροπορικού ατυχήματος) Germanwings έχει αναλάβει να αποτελέσει τη γερμανική «απάντηση» στο ιρλανδο-βρετανικό δίδυμο των Ryanair και EasyJet, οι οποίες κυριαρχούν στην ευρωπαϊκή αγορά αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους. Ο στόλος της διαθέτει ήδη 185 αεροπλάνα (τριπλάσια της δικής μας Αegean, για να υπάρχει μέτρο σύγκρισης) και στοχεύει στην τρίτη θέση της αγοράς των low cost εταιρειών της Ευρώπης.
Η αναδιανομή ρόλων μεταξύ Lufthansa και Eurowings επιβεβαιώθηκε χθες στην Αθήνα από τα λεγόμενα του ανώτερου περιφερειακού δ/ντή της Eurowings Markus Leopold και τον ανώτερο δ/ντή ανάπτυξης δικτύου της εταιρείας Ivan Orec. Όπως αναφέρθηκε, η Lufthansa επικεντρώνεται πλέον σε δρομολόγια από και προς τους δύο κόμβους μακρινών δρομολογίων της στη Φρανκφούρτη και στο Μόναχο. Όλα τα άλλα δρομολόγια πλέον θα τα αναλάβει η Eurowings.
Επί της ουσίας, οι Γερμανοί εμφανίζονται να αναθέτουν πρωταγωνιστικό ρόλο στη Eurowings, διαβλέποντας πως στα δρομολόγια μικρών και μεσαίων αποστάσεων τείνουν να κυριαρχήσουν οι εταιρείες χαμηλού κόστους, όπως εξηγούν παράγοντες της ελληνικής αγοράς.
Αυτό, λένε, θα αυξήσει ακόμα περισσότερο την πίεση στις εταιρείες κλασικού τύπου όπως η Αegean, οι οποίες αναμένεται να υιοθετήσουν ολοένα περισσότερα στοιχεία των εταιρειών χαμηλού κόστους καθώς ο ανταγωνισμός θα ενισχύεται και οι ναύλοι θα μειώνονται.
Η αναβαθμισμένη παρουσία της Eurowings στην ελληνική αγορά οδηγεί, ντε φάκτο, σε αναδιανομή των μεριδίων τόσο στο σύνολο της ελληνικής αγοράς, όσο και στο επιμέρους τμήμα της, όπου δραστηριοποιούνται εταιρείες low cost όπως η Ryanair, η EasyJet, η Wizz και η Volotea.
Η σημαντική ενίσχυση της παρουσίας της Eurowings στην ελληνική αγορά το φετινό καλοκαίρι αποτυπώνεται στο γεγονός πως προσθέτει 16 νέα δρομολόγια, αυξάνοντας τον συνολικό αριθμό τους σε 66 από και προς 15 ελληνικά αεροδρόμια. Αναμένεται, μάλιστα, να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο καθώς συζητά νέα δρομολόγια προς Ελλάδα με τρεις τουρ οπερέιτορ. Οι πτήσεις αφορούν το φετινό καλοκαίρι και οι σχετικές ανακοινώσεις αναμένεται να γίνουν το αμέσως επόμενο διάστημα.
Σύμφωνα με όσα ανέφεραν τα δύο ανώτερα στελέχη της εταιρείας, η Eurowings θα διαθέσει φέτος στα καλοκαιρινά δρομολόγιά της προς τη χώρα μας σχεδόν 1,6 εκατ. θέσεις (+40% σε σύγκριση με το 2017). Υπολογίζουν, μάλιστα, πως οι επιβάτες από Γερμανία που θα ταξιδέψουν στην Ελλάδα με Eurowings θα φθάσουν το 1,4 εκατ. ταξιδιώτες έναντι 1,1 εκατ. επιβατών το 2017.
Η Ελλάδα συγκαταλέγεται στις έξι σημαντικότερες αγορές της εταιρείας, με την Ισπανία να βρίσκεται στην κορυφή. Ενδεικτικό της σημασίας της ισπανικής αγοράς για τη θυγατρική της Lufthansa είναι το γεγονός πως το φετινό καλοκαίρι έχει προγραμματίσει να διαθέσει 6,8 εκατ. θέσεις.
H Θεσσαλονίκη αποτελεί τον κυριότερο προορισμό της Eurowings στη χώρα μας (240.000 θέσεις φέτος). Η γερμανική εταιρεία, ωστόσο, αναζητά τρόπους να απεγκλωβιστεί από τα όρια της περιόδου καλοκαιρινής αιχμής.
Όπως ανέφερε στο Euro2day.gr ο Markus Leopold, περιφερειακός δ/ντής της εταιρείας, η Eurowings συζητά ήδη με τη Fraport, σε μια προσπάθεια να διερευνήσει τη δυνατότητα να επεκτείνει την περίοδο δρομολογίων της στο δίμηνο Μαρτίου-Απριλίου και Οκτωβρίου-Νοεμβρίου.