Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Ανασταίνεται» το σχέδιο για τη μαρίνα Μονολίθου στη Σαντορίνη

Στο παρελθόν είχε απορριφθεί πρόταση για κατασκευή της μαρίνας με σύμβαση παραχώρησης σε πολυεθνικό όμιλο της κρουαζιέρας. Τώρα η δημοτική αρχή προωθεί την παραχώρηση μέσω του fast track.

«Ανασταίνεται» το σχέδιο για τη μαρίνα Μονολίθου στη Σαντορίνη

Λίγα χρόνια μετά την απόρριψη πρότασης πολυεθνικού ομίλου της κρουαζιέρας για παραχώρηση της Μαρίνας Μονολίθου στη Σαντορίνη, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας και ο οργανισμός Enterprise Greece υπέγραψαν σύμβαση για την ωρίμανση της επένδυσης και την ένταξή της στη διαδικασία «fast track» για γρήγορη αδειοδότηση.

Πρόκειται για μαρίνα που δεν έχει ενταχθεί στο σχέδιο αξιοποίησης του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ).

Σύμφωνα με την προμελέτη του έργου, που είχε παρουσιάσει από το 2013 ο δήμαρχος Σαντορίνης Αναστάσιος-Νικόλαος Ζώρζος, η μαρίνα θα έχει δυναμικότητα 350 θέσεων ελλιμενισμού σκαφών, ενώ 37 θέσεις θα αφορούν σκάφη μήκους άνω των 40 μέτρων (megayachts). Η μαρίνα απέχει περίπου πέντε χιλιόμετρα από τα Φηρά και 2,5 χιλιόμετρα από το αεροδρόμιο. Η λιμενολεκάνη της θα έχει επιφάνεια περίπου 90 στρεμμάτων, ενώ η χερσαία ζώνη θα καλύπτει επιφάνεια γύρω στα 29 στρέμματα.

Με την υπογραφή του πρωτοκόλλου συνεργασίας το λιμενικό ταμείο αποδέχθηκε πρόταση του δημάρχου ώστε να επιταχυνθεί η μελετητική ωρίμανση της επένδυσης. Το Enterprise Greece αναλαμβάνει την κατάρτιση επενδυτικού σχεδίου για τη δημιουργία μαρίνας στη περιοχή Μονόλιθου της Θήρας, την επίλυση τυχόν βασικών αδειοδοτικών θεμάτων της επένδυσης πριν την εισαγωγή του έργου στη Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων (Δ.Ε.Σ.Ε.), την εισαγωγή του φακέλου στη Δ.Ε.Σ.Ε. προς ένταξη στις διαδικασίες του Ν.3894/2010 όπως ισχύει, αλλά την υποβοήθηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θήρας στην κατάρτιση των τευχών δημοπράτησης του πλειοδοτικού διαγωνισμού παραχώρησης του έργου, καθώς και στη διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους, την προσέλκυση επενδυτών και επιχειρηματιών για την ανάληψη κατασκευής και λειτουργίας του έργου, και τέλος την αδειοδοτική ωρίμανση έως και την έκδοση του ανάλογου Προεδρικού Διατάγματος χωροθέτησης, καθώς και της ανάλογης Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων.

Σε χθεσινή ανακοίνωση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θήρας, μετά την ολοκλήρωση της υπογραφής του πρωτοκόλλου συνεργασίας, αναφέρεται ότι: «Κοινή επιδίωξη των δύο φορέων είναι η βέλτιστη επιχειρηματική ωρίμανση του σχεδιαζόμενου έργου, η κατάρτιση επενδυτικού σχεδίου, το οποίο θα εξετάζει το σύνολο των παραμέτρων τεχνικής εφικτότητας και βιωσιμότητας του, θα αναλύει και θα τεκμηριώνει τις σχετικές παραδοχές, καθώς και το ανταποδοτικό όφελος στην τοπική και εθνική οικονομία, έτσι ώστε να καταστεί ελκυστικό το έργο προς την εγχώρια και διεθνή επενδυτική και επιχειρηματική κοινότητα».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v