Συνεχίστηκε ομαλά και σήμερα η υποβολή αιτήσεων για το πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον ΙΙ» στις περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας και Δυτικής Ελλάδας, αναφέρει σε ανακοίνωση το Υπουργείο Ενέργειας, παρά τα νέα τεχνικά προβλήματα που εμφανίστηκαν.
Σύμφωνα με τα στοιχεία μετά την ολοκλήρωση της λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας τη δεύτερη ημέρα:
-οι εγγεγραμμένοι στην πλατφόρμα φτάνουν, πλέον τους 17.500, καταγράφοντας μια αύξηση 3.000 εγγεγραμμένων σε σχέση με την πρώτη ημέρα
-μεγάλη αύξηση σημειώνεται στον αριθμό των αιτήσεων που έχουν πρωτοκολληθεί, καθώς πλέον φτάνουν τις 6.000, έναντι μόλις 500 αιτήσεων κατά την πρώτη ημέρα.
Φαίνεται, δηλαδή, αφενός να περιορίζεται η εισροή νέων δυνητικών ωφελούμενων, καθώς εξαντλείται η δεξαμενή ενδιαφερόμενων, αφετέρου να αυξάνεται η εκροή των αιτήσεων προς υπαγωγή, καθώς όλο και περισσότεροι ολοκληρώνουν τη διαδικασία.
Αύριο η ηλεκτρονική πλατφόρμα θα ενεργοποιηθεί εκ νέου, προκειμένου να συνεχιστεί η υποβολή των αιτήσεων, αναφέρει το Υπουργείο.
Μετ' εμποδίων οι αιτήσεις
Πάντως εκτός λειτουργίας βρέθηκε έως τις 10:30 το πρωί η σελίδα και η ηλεκτρονική πλατφόρμα του προγράμματος «Εξοικονόμηση Κατ' Οίκον», δεύτερη μέρα της προθεσμίας για την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής των νοικοκυριών.
Σταδιακά τα τεχνικά προβλήματα αποκαταστάθηκαν μετά τις 10:30.
Νωρίτερα το υπουργείο απέδωσε τη μη λειτουργία της πλατφόρμας σε πρόβλημα του δικτύου syzefxis. Σε ανάρτηση που υπάρχει στη διεύθυνση exoikonomisi.ypen.gr γίνονται γνωστά τα εξής: «Λόγω σοβαρού ευρύτερου τηλεπικοινωνιακού προβλήματος από το δίκτυο syzefxis, το σύστημα δεν μπόρεσε να ενεργοποιηθεί την προγραμματισμένη ώρα (08:00). Μετά την αποκατάσταση του προβλήματος στις 10:30, γίνεται έλεγχος του συστήματος και θα είναι διαθέσιμο στις 12:00».
Η ηλεκτρονική διεύθυνση exoikonomisi.ypen.gr δεν ήταν καν ορατή στο διαδίκτυο, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία χιλιάδων πολιτών που ήθελαν να συμπληρώσουν τις αιτήσεις και να στείλουν τα δικαιολογητικά για τη διεκδίκηση των ενισχύσεων ενεργειακής αναβάθμισης των κατοικιών. Η πλατφόρμα και χθες αντιμετώπιζε προβλήματα, κοινώς... σερνόταν, με τους δικαιούχους που επιχειρούσαν να μπουν να έρχονται αντιμέτωποι με το μήνυμα: «Για την καλύτερη εξυπηρέτησή σας παρακαλούμε δοκιμάστε να συνδεθείτε αργότερα».
Επίσης χθες το βράδυ, η σελίδα του «Εξοικονόμηση Κατ' Οίκον» είχε αναρτήσει μήνυμα που ενημέρωνε τους ηλεκτρονικούς επισκέπτες για εργασίες αναβάθμισης της πλατφόρμας.
ΝΔ: Νέα αποτυχία της κυβέρνησης
«Σε φαρσοκωμωδία εξελίσσεται το “Εξοικονομώ ΙΙ”. Για πολλοστή φορά επιβεβαιώνεται η παροιμιώδης ανικανότητα της Κυβέρνησης να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις της, τονίζει ο Κώστας Σκρέκας, με αφορμή την δυσλειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας υποβολής αιτήσεων για το πρόγραμμα.
«Ύστερα από τρία χρόνια αναμονής, τρεις αναβολές, την αλλαγή του τρόπου υποβολής των αιτήσεων, τη δημόσια συγγνώμη του Υπουργού αλλά και τις διαβεβαιώσεις ότι όλα τα τεχνικά προβλήματα έχουν, τάχα, επιλυθεί, τελικά σήμερα το πληροφοριακό σύστημα του προγράμματος “εξοικονόμηση κατ' οίκον ΙΙ” κατέρρευσε και πάλι.
Η νέα αυτή αποτυχία δεν μας εκπλήσσει, δυστυχώς, καθόλου. Είναι απολύτως αναμενόμενη από μια Κυβέρνηση που είναι ικανή μόνο να εγκαινιάζει τα έργα των προηγούμενων Κυβερνήσεων», δήλωσε ο βουλευτής της ΝΔ.